Vectoring VDSL bij Telfort

• 18 november 2013
  • 298 reacties
  • 32327 keer bekeken

Toon het eerste bericht

298 reacties

Reputatie 1
Het hoogste snelheidsprofiel wat momenteel over VVDSL geleverd wordt is sinds kort naar 110/22 gezet, dit is via bijv. DDS ook daadwerkelijk al te verkrijgen (ook al vermeld hun website nog max 80Mb). Vooral de upload van ruim 20Mbit is erg handig lijkt me.

Vooralsnog blijft het stil bij Telfort of zei ook hun pakketten gaan aanpassen met deze hogere snelheden, hopelijk gaat dat toch nog begin volgend jaar plaatsvinden (dit jaar verwacht ik het niet meer 😉 )

Wie kan nog meer bevestigen dat via een 80Mbit lijn bij DDS ook al daadwerkelijk 110/22Mbit/s wordt geleverd en dit weer geen profiel-foutje is?

De prijs bij DDS is voor deze lijn:

DDS ADSL 80 MB (vectoring) 80/8 Mbps € 24,00
Toeslag non-line-sharing: € 9,00 per maand
Toataal dus € 33,00 p/m
Het hoogste snelheidsprofiel wat momenteel over VVDSL geleverd wordt is sinds kort naar 110/22 gezet, dit is via bijv. DDS ook daadwerkelijk al te verkrijgen (ook al vermeld hun website nog max 80Mb). Vooral de upload van ruim 20Mbit is erg handig lijkt me.

Vooralsnog blijft het stil bij Telfort of zei ook hun pakketten gaan aanpassen met deze hogere snelheden, hopelijk gaat dat toch nog begin volgend jaar plaatsvinden (dit jaar verwacht ik het niet meer 😉 )

Wie kan nog meer bevestigen dat via een 80Mbit lijn bij DDS ook al daadwerkelijk 110/22Mbit/s wordt geleverd en dit weer geen profiel-foutje is?

De prijs bij DDS is voor deze lijn:

DDS ADSL 80 MB (vectoring) 80/8 Mbps € 24,00
Toeslag non-line-sharing: € 9,00 per maand
Toataal dus € 33,00 p/m

Je zou even contact kunnen opnemen met DDS om te kijken wat ze hier zelf over te zeggen hebben. In dit topic kan je oa het volgende vinden over een DDS klant met 110/22 snelheden: https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vectoring-vdsl-telfort-38205/index11.html#post417313 https://forum.telfort.nl/nieuws-251/vectoring-vdsl-telfort-38205/index11.html#post417331
Badge
Net geconstateert dat mijn VDSL snelheid teruggezet is van 50/5 naar 30/3, zonder melding, zomaar op eigen houtje door telfort teruggezet.... Hoezo hogere snelheden? Hoezo klantvriendelijk?

Ik geloof niet meer zo in Telfort, eerlijk gezegd. Dus: Geloof wat jullie willen, maar ik ga denk ik overstappen... keuze voor glas en kabel... what to do....
Reputatie 1
Je zou even contact kunnen opnemen met DDS om te kijken wat ze hier zelf over te zeggen hebben.

Ik heb DDS hierover gemaild en kom hier op terug als ik antwoord gekregen heb.
Reputatie 1
Snel antwoord van DDS:

Beste PC de Waal,

> Ik ben momenteel klant bij telfort met een 50/5 abonnement en lees op
> het forum aldaar, dat abonnees van DDS met een 80/8 abonnement via
> koper, omgezet zijn naar een nieuw profiel, namelijk 110/22 Mbit/s.

> Klopt dit en zo ja, wanneer gaat DDS dit officieel introduceren en
> blijft de prijs dan hetzelfde als een 80/8 abbo?

Huidige 80mbit (vectoring) klanten hebben inderdaad - tijdelijk geen CAP
op de snelheid nee...

We verwachten eind december / begin januari met de nieuwe 100 / 10 Mbit
aonnementen te komen. Ik *verwacht* dat die hoogstens een, max 2 euro
duurder zullen zijn dan het huidige 80mbit abbo. Maar kan dat nog niet
beloven.

Met vriendelijke groet,

Bas Janssen - DDS Sales en Support
Reputatie 8
Badge +16
En weet je al wat je gaat doen?

Trouwens wel grappig om te zien dat ze bij een provider als DDS blijkbaar ook nog niet goed weten wat ze aanmoeten met al die nieuwe snellere profielen.
Reputatie 1

Trouwens wel grappig om te zien dat ze bij een provider als DDS blijkbaar ook nog niet goed weten wat ze aanmoeten met al die nieuwe snellere profielen.

Hangt er van af wat de verschillende providers in december aankondigen of aanbieden.

De combinatie van prijs, snelheid en modem bepaalt mijn beslissing.

DDS is in Gouda en omstreken ook begonnen met aanbieden van glasvezel abonnementen over het glasnet van de REKAM.
Het is nog niet beschikbaar op mijn adres en ik denk dat de REKAM weinig haast maakt met de verdere uitrol hiervan.
Badge +1
De attainable rates zijn de afgelopen weken aardig omhoog geschoten met name ook de upstream maar ja wat hebben we eraan. KPN wacht en wacht maar met upgraden 😞
Reputatie 1
De attainable rates zijn de afgelopen weken aardig omhoog geschoten met name ook de upstream maar ja wat hebben we eraan. KPN wacht en wacht maar met upgraden :(

Bij mijn weten zijn dit de maximaal te behalen snelheden op je lijn en ligt het aan Telfort om deze snelheden ook daadwerkelijk aan te bieden.
KPN heeft zijn ding gedaan en je straatkast is dus geschikt voor deze snelheden.
De attainable rates zijn de afgelopen weken aardig omhoog geschoten met name ook de upstream maar ja wat hebben we eraan. KPN wacht en wacht maar met upgraden :(

Bij mijn weten zijn dit de maximaal te behalen snelheden op je lijn en ligt het aan Telfort om deze snelheden ook daadwerkelijk aan te bieden.
KPN heeft zijn ding gedaan en je straatkast is dus geschikt voor deze snelheden.

Klopt, met een simpele profiel aanpassing kan de snelheid op een VDSL lijn hoger (of lager) gezet worden. Nu is het dus al enige tijd de vraag of Telfort ook deze hogere snelheden (>50Mbit) kan & mag gaan aanbieden van KPN. Daar lijkt niemand een antwoord op te hebben helaas, dus afwachten :?

Indien Telfort morgen bijvoorbeeld een 100Mbit abo introduceert voor een redelijke prijs rond die van de huidige Internet Extra 50Mbit zou ik (& nog een paar in mijn omgeving) direct overstappen. Maar kennelijk willen ze geen nieuwe klanten 😛
Badge +1
Waar ik voorlopig benieuwd naar ben, is de lijnsnelheid van/naar de DSLAM.
Momenteel hebben wij 12.1Mbit ADSL(8Mbit profiel) met een paar CRC-fouten/u en in uiterste line performance-mode
Ik ga in december eindelijk VDSL2 én Vectoring krijgen, echter geeft KPN maar een erg lage verwachte snelheid.
Kan het zijn dat ze een fout maken? KPN geeft immers voor ADSL ook een 5Mbit minder aan als maximaal haalbare.

Ik zie dat jullie allemaal mooie lijnsnelheden hebben(100+Mbit down). Op welke afstanden zitten jullie?
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb me ooit laten vertellen dat ik administratief circa 150 meter van de wijkkast afzit. En als ik de straat volg op Google Maps klopt dat wel ongeveer.

Attainable staat hier nu op 111/53 Mbps.
Badge +1
Afstand modem - wijkkast is bij mij 151 meter.

Attainable rates staan momenteel op 110/47 Mbps
Reputatie 1
KPN is op dit moment bezig om de straatkasten te voorzien van nieuwe hardware om hogere internetsnelheden mogelijk te maken. De gebruikte techniek heet Vectoring VDSL (VVDSL) en gaat de huidige VDSL technieken vervangen. Gebieden met alleen ADSL zullen worden opgewaardeerd naar VVDSL. Door gebruik te maken van ruisonderdrukking worden de effecten van ruis en de lengte van de lijn verminderd. Hierdoor worden, afhankelijk van lijnlengte, snelheden tot 80Mb down / 8Mb up mogelijk.

Naast een upgrade van de huidige VDSL straatkasten (BuitenRingen) wordt ook het totale aantal VDSL straatkasten vergroot. Nieuwe straatkasten worden vanaf nu met VVDSL ondersteuning opgeleverd en gedurende 2014, begin 2015 wordt vectoring overal in Nederland uitgerold.

Om als klant van Telfort gebruik te gaan maken van vectoring hoef je in principe niets te doen. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk en onze klanten profiteren daarom direct mee van deze vernieuwingen. Als jouw straatkast wordt geüpgraded zullen we je daarover uiterlijk 2 weken van te voren informeren. Als hierdoor een sneller abonnement of Interactieve TV op jouw adres leverbaar is geworden, wordt je ook daarover geïnformeerd. Indien nodig ontvang je van ons kosteloos een geschikt modem.

Wat gaat er nog gebeuren?

De systemen van Telfort worden geschikt gemaakt voor het bestellen van internet over vectoring. Vanaf februari 2014 zal KPN in een hoger tempo VVDSL uitrollen op bestaande straatkasten. Uiteindelijk zullen 2.1 miljoen huishoudens straks kunnen profiteren van hogere internet snelheden.
Reputatie 1
Zou ook een keer tijd worden wordt schijtziek van dat internet hier vaker 1 mb dan 4 mb snelheid
Reputatie 1
Badge
Ik begrijp dat dit voornamelijk voor de buitengebieden geld en niet voor de stadse omgevingen?

Kun je iets vertellen over postcode: 6271NE?

BVD
Badge
Dat is niet echt buitengebied toch? VDSL tot rond de 25-30Mbit leverbaar. Overigens nog geen upgrades gepland naar buitenring.
Reputatie 8
Badge +19
Ik begrijp dat dit voornamelijk voor de buitengebieden geld en niet voor de stadse omgevingen?

Kun je iets vertellen over postcode: 6271NE?

BVD

Kijk zelf even... ;)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Hangt er van af wat de verschillende providers in december aankondigen of aanbieden.

De combinatie van prijs, snelheid en modem bepaalt mijn beslissing.

DDS is in Gouda en omstreken ook begonnen met aanbieden van glasvezel abonnementen over het glasnet van de REKAM.
Het is nog niet beschikbaar op mijn adres en ik denk dat de REKAM weinig haast maakt met de verdere uitrol hiervan.

Beste PC de Waal, ook ik als Gouwenaar wacht al heel lang op een goede internet verbinding, snelheden van max 30/3 zijn niet meer van deze tijd met opgroeiende kinderen en de vele internet diensten.
Ook ik ben helaas nog steeds gebonden aan wat er beschikbaar is, alleen telfort bied dus nog een maximale 30/3 (wat ik ook haal) voor een goede prijs. Caiway bied wel iets meer 50/4, maar voor 45 per maand incl TV. Ik wil alleen snel internet, liefst over glas, of VVDSL als alternatief, maar helaas ook dat is hier niet beschikbaar...:(
Reputatie 1
@ TheTeek

Haal je dan maar 30/3 maximaal (zie link in bericht hierboven) ?

Sinds vorig jaar al 100Mbit via XS4all en DDS op mijn adres mogelijk.
Telfort doet altijd behoorlijk vaag over mogelijke snelheidsverhogingen en ik heb nog een klein jaar gewacht.

Sinds een klein maandje biedt KPN ook100 Mbit aan en omdat KPN ook al 200Mbit aan het uit rollen zegt te zijn en Telfort nog tot voor kort op max 50 Mbit bleef steken ben ik nu aan het overstappen naar KPN.

Inmiddels biedt Telfort goedkoop 80Mbit aan.
Reputatie 1
Inderdaad bieden ze nu 80 Mbit, maar bij postcodecheck staat nog steeds max 50 Mbit, ga je verder met de áanvraag'dan kun je kiezen voor hogere snelheid.

Werd vandaag gebeld inzake tevredenheid. Ik gaf aan dat het wel eens tijd werd dat de snelheden omhoog gingen.
Men kon direct zien dat ik max 72 Mbit kon halen. Vervolgens een contractverlening aangeboden. Voor 1 euro meer per maand ga ik nu van 50 Mbit naar 80 Mbit (in mijn geval dus 72 Mbit.
Badge
Ik ben nog nooit gebeld , of ik tevreden ben!!!🆒
ik ook niet, maar zou direct ja zeggen op zo'n aanbod...:(
Overigens is mijn verbinding de laatste tijd waardeloos bij telfort, vooral de dinsdag avond, ik heb daar al een melding van gemaakt maar nog geen reactie op mogen ontvangen.
Straks maar eens via Facebook proberen, dan reageren ze ineens wel...:(

Reageer