beantwoord

Vaste telefoon gaat niet meer over

Verkerk
Hallo allemaal ,
Me naam is Lenie Verkerk
Ben al een paar jaar lid van Telfort.

Met vriendelijke groet Lenie Verkerk
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 4 december 2017, 09:36

Verkerk schreef:

Ik heb ook last dat me telefoon het niet doet, heb een andere gekocht
die doet het ook niet. Alles geprobeerd gereset enz. Kan wel bellen, maar als ze bellen hoor ik niets. Kan je me helpen?
We hebben de Experia Box V8

In het volgende topic ben je inmiddels verder geholpen:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/telefoon-gaat-niet-meer-over-72567/index1.html#post596108

Wieger - Telfort schreef:

Hoi Verkerk, welkom terug. Wat lastig dat je telefoon het niet meer goed doet. Je ziet het lampje op je modem wel knipperen, maar je telefoon gaat niet over. Dit duidt vaak op een kapotte telefoniepoort. Dit kan de hele module zijn of slechts het poortje waar je telefoon nu op aangesloten is. Om die reden zal ik je modem vervangen. Wel kan je in de tussentijd nog iets testen, namelijk:

-Log in op je Experiabox via http://192.168.2.254 met gebruikersnaam Admin en wachtwoord 1234
-Ga naar Voice
-Ga bij Voice naar Account Mapping en zet je telefoonnummer op poort 2
-Sluit de telefoonkabel aan op poort 2
-Bel jezelf.

Als je toestel dan wel over gaat, dan is de 1e poort kapot. Gaat die niet over dan is de gehele telefonie module stuk. Via deze stappen ben je in afwachting van je nieuwe modem misschien nog bereikbaar. :)

Bekijk reactie

7 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 3
Hallo Lenie, hartelijk welkom en leuk dat je nu ook ons forum hebt gevonden. Wat voor abonnement heb je van ons en bevalt het?

Dan zal ik me ook kort voorstellen: ik ben Cindy en ik werk sinds een klein half jaar voor Telfort bij het Forum team en heb het erg naar mijn zin. Verder houd ik van theater, concerten en ga ik ook heel graag mijn boodschappen op de markt doen.
Verkerk
We hebben het pakket van alles in een.

Ik zelf ben creatief met allerlei materialen zoals maak ik van blikjes lipjes tassen, sieraden enz. Van fietsbanden sieraden en een bloem die je buiten kan leggen.
Samen met een vriendin ben ik begonnen met kaarten materialen en kaarten en de andere producten die gemaakt zijn aan het verkopen op een webwinkel.
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Cindy - Telfort schreef:

Hallo Lenie, hartelijk welkom en leuk dat je nu ook ons forum hebt gevonden. Wat voor abonnement heb je van ons en bevalt het?
Dan zal ik me ook kort voorstellen: ik ben Cindy en ik werk sinds een klein half jaar voor Telfort bij het Forum team en heb het erg naar mijn zin. Verder houd ik van theater, concerten en ga ik ook heel graag mijn boodschappen op de markt doen.

Verkerk schreef:

We hebben het pakket van alles in een.
Ik zelf ben creatief met allerlei materialen zoals maak ik van blikjes lipjes tassen, sieraden enz. Van fietsbanden sieraden en een bloem die je buiten kan leggen.
Samen met een vriendin ben ik begonnen met kaarten materialen en kaarten en de andere producten die gemaakt zijn aan het verkopen op een webwinkel.

Wat ontzettend leuk zulke creatieve dingen en ook dat jullie producten hergebruiken :D. Als we je ergens mee kunnen helpen, of je hebt een idee hoe iets beter zou kunnen, laat het vooral weten aan ons.
Verkerk
die doet het ook niet. Alles geprobeerd gereset enz. Kan wel bellen, maar als ze bellen hoor ik niets. Kan je me helpen?
Cindy - Telfort
Reputatie 3
Dat is gek @Verkerk. Heb je het geluid aanstaan van het toestel zelf? En hoe brandt het lampje van voice op je Experiabox?
Verkerk
Voor we de nieuwe telefoon kochten hadden we het signaal van de telefoon dat hij maar een keer over ging en stopte. Dus dachten we het zal aan de telefoon liggen. Nu we een nieuwe hebben gaat hij nog steeds niet over. Het geluid staat aan. Lijkt wel dat hij het signaal niet meer door geeft.
Jurgen - Telfort
Reputatie 4
Verkerk schreef:

In het volgende topic ben je inmiddels verder geholpen:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/telefoon-gaat-niet-meer-over-72567/index1.html#post596108

Wieger - Telfort schreef:

Hoi Verkerk, welkom terug. Wat lastig dat je telefoon het niet meer goed doet. Je ziet het lampje op je modem wel knipperen, maar je telefoon gaat niet over. Dit duidt vaak op een kapotte telefoniepoort. Dit kan de hele module zijn of slechts het poortje waar je telefoon nu op aangesloten is. Om die reden zal ik je modem vervangen. Wel kan je in de tussentijd nog iets testen, namelijk:

-Log in op je Experiabox via http://192.168.2.254 met gebruikersnaam Admin en wachtwoord 1234
-Ga naar Voice
-Ga bij Voice naar Account Mapping en zet je telefoonnummer op poort 2
-Sluit de telefoonkabel aan op poort 2
-Bel jezelf.

Als je toestel dan wel over gaat, dan is de 1e poort kapot. Gaat die niet over dan is de gehele telefonie module stuk. Via deze stappen ben je in afwachting van je nieuwe modem misschien nog bereikbaar. :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)