Vaarwel dure kabelaar

• 22 september 2015
  • 6 reacties
  • 561 keer bekeken

Een heugelijk bericht in de krant van vandaag:

http://www.telegraaf.nl/digitaal/24523435/___8_procent_wil_tv-abonnement_opzeggen___.html

Juist om die reden heb ik mijn Ziggo abonnement vorig jaar opgezegd. Niet omdat Ziggo ooit te wensen over liet in de ruim 10 jr dat ik bij die club zat. Nooit geen gedoe met ze gehad. Bijna nooit storing en ik kreeg exact waar ik voor betaalde.
Maar ze willen of kunnen (nog) steeds niet voldoen aan de vraag van heel veel klanten: ontkoppel internet en tv abonnement zodat mensen niet perse iets hoeven af te nemen waar ze geen belangstelling voor hebben. We leven niet meer in de jaren 90 en tv kijken doen we tegenwoordig anders.
Nou ben ik benieuwt wat het antwoord van de kabelproviders gaat zijn. 8% doet zeer en het worden er alleen maar meer.

6 reacties

Badge
@nisan ben het helemaal met je eens.
Ik had ook trouwens meer van de horizonbox verwacht maar dat is me vies tegen gevallen .
Reputatie 1
ik zou het wel een strakke actie vinden als telfort amazon (fireTV) weet te strikken, zodat je straks mobiel en thuis een iptv abo kan samenstellen icm met itvonline.
Badge +1
wat het antwoord van de kabelproviders gaat zijn

Zie dit niet als kritiek, maar de "s" van kabelproviders mag er af, enkel Ziggo levert nog via de coaxiale verbinding in Nederland.
(Op sommige wijken na die een dealtje hebben gesloten uiteraard).
Ze hebben namelijk een monopoly binnen deze wijze van leveren.

Het is meer de techniek waarom ze weinig mee kunnen, het blokkeren van de analoge signalen en het enkel leveren van een internetverbinding is praktisch onmogelijk.
Natuurlijk kan het wel, maar dit zal meer gaan kosten dan het oplevert.
Vandaar dat ze dus adverteren met een "speciale" aanbieding voor klanten welk het analoge signaal ontvangen en daarnaast geen digitale TV abonnement hebben.

Afijn, als gebruiker kom je dan weer terug met de ervaring van de settopbox, ten opzichte van de streamings mogelijkheden.. sja, het is 2015..
Mag caiway niet meedoen dan? Is volgens mij ook 'n kabelaar. :)
Zit oa in Gouda en omstreken.
Badge +1
Mag caiway niet meedoen dan? Is volgens mij ook 'n kabelaar. :)
Zit oa in Gouda en omstreken.

Aii goed punt, ben hun vergeten.. Shame on me :8
en voor zover ik weet is juist Caiway zo slim geweest het analoge signaal van hun netwerk te verbannen.
Ziggo durft dat niet of mag dat niet. Geen idee.
Doen ze dat uiteindelijk wel dan ligt alles anders.
Ik wed erop dat ze dat gaan doen op den duur. Dan kunnen ze leveren wat gevraagd wordt.
Ouwe analoge zooi sterft uit. Net als de gebruikers ervan. Kwestie van tijd 🙂

Reageer