Telfort stopt met ToestelLease

• 29 april 2014
  • 17 reacties
  • 3328 keer bekeken

Badge +2
Amsterdam, 29 april 2014 – Telfort introduceert 7 mei de Telfort Toestelbundel. Hiermee kunnen Telfort-klanten voor een vast bedrag per maand een mobiele telefoon kiezen en is het toestel direct eigendom van de klant. Met deze introductie neemt Telfort afscheid van ToestelLease. “We zijn blij met deze nieuwe propositie”, aldus Martine Husmann, directeur Telfort. “Telfort Toestelbundel voldoet aan de wensen die klanten aan ons stellen”.

“Na afloop van het contract (12 of 24 maanden) stopt automatisch de betaling voor het toestel”, vervolgt Husmann. “Klanten betalen vanaf dat moment dus alleen nog maar voor hun Sim Only-abonnement. Zo betalen ze nooit teveel. Klanten kunnen hun toestel ook in één keer betalen en betalen hier dan geen maandelijkse kosten voor.” Natuurlijk is het mogelijk om na het einde van een contract een abonnement met een nieuw toestel af te sluiten als de klant daar behoefte aan heeft.

Zelf een abonnement samenstellen
Een nieuwe klant of een bestaande klant die zijn contract verlengt, kan een toestel kiezen bij de verschillende mobiele bundels (MB’s, minuten, sms) tegen scherpe tarieven. De hoogte van de maandelijkse betaling van het toestel is afhankelijk van de toestelprijs. De meeste toestellen zijn zonder bijbetaling verkrijgbaar. Een uitzondering zijn de duurdere toestellen. Hierbij wordt vooraf een aanbetaling gedaan.

Bestaande Telfort-klanten met ToestelLease kunnen na afloop van hun huidige contract weer verlengen en vanaf dan ook van de nieuwe Toestelbundel gebruikmaken. De Telfort Toestelbundel is beschikbaar voor zowel consumenten als zakelijke klanten.

Persbericht van 29 april, 13.00uur.

17 reacties

Reputatie 1
Direct maar een paar vraagjes:

- Mijn abbo loopt ergens in juni af. Via een derde partij heb ik mijn contract verlengd. Krijg ik toestellease of niet?

- Krijg ik nu een ander abbonement voorgeschoteld omdat nieuwe contract pas in juni in gaat?

- Wat moet gebeurt er met mijn huidige leasetoestel? Die moet terug naar Telofrt?
Badge
@cedras,

Je krijg het abonnement waarvoor je hebt gekozen, dat zal dus nog ToestelLease zijn. De nieuwe vorm bieden wij pas vanaf 7 mei aan. Je kunt het leasetoestel overnemen of ervoor kiezen om deze in te leveren.

Laïla
Reputatie 6
Badge +7
Hehe ze hebben het licht gezien eindelijk ik ben er erg blij mee (ondanks dat er zelf geen gebruik van maak) want vond en vind het een constructie die waardeloos is/was
klinkt erg positief :)

gaat het bij duurdere toestellen om een extra bijbetaling of een eerste aanbetaling ?

en moet je persee een simkaart erbij kopen of kunnen tv en internet klanten bijv. ook een
losse ipad air wifi afnemen ?
Badge +2
Een losse iPad Air zal Telfort waarschijnlijk niet gaan aanbieden, omdat gezien de prijs dat niet een product is waar regulier veel vraag naar is. De iPad Air zit nu immers ook niet in het Telfort assortiment...

Wel interessant dat Telfort weer van Lease af stapt. Nu ga je dan weer krijgen dat je vantevoren een hoog bedrag bij betaald bij duurdere toestellen (Iphone 5S), maar in ieder geval is het dan op voorhand duidelijk.
Reputatie 8
Badge +15
Op zich vindt ik lease wel een mooi concept.
Bedoel, je zit nooit zonder toestel als je toestel naar de reparatie moest.
Aan de andere kant het woord "lease" gaf bij vele het gevoel van .. nee.. Maar dat heeft ook wel te maken met wat er verteld werd over het leaseconcept.

@Matthijs1986
Dat zal je altijd houden en dat maakt niet uit bij welke provider je ook zit.
Bij Telfort is het inderdaad duidelijk wat je maandelijks afbetaalt voor het toestel. Toestel is wel van jou zoals bij andere providers. Maar andere providers verrekenen het wel in je maandkosten waardoor je niet ziet wat je daadwerkelijk afbetaalt voor een toestel.
"Een gratis toestel is nooit echt gratis". 😉
een ipad air is gelet op de mogelijkheden en de specs relatief goedkoop, op dit moment zo'n 450 euro.
Reputatie 1
@cedras,

Je krijg het abonnement waarvoor je hebt gekozen, dat zal dus nog ToestelLease zijn. De nieuwe vorm bieden wij pas vanaf 7 mei aan. Je kunt het leasetoestel overnemen of ervoor kiezen om deze in te leveren.

Laïla
Dat is dus nog maar de vraag. Ik zit te wachten op mijn verlenging, maar niemand die ook maar weet wat voor abbo ik krijg. The Phonehouse weet het niet, en telfort weet het ook niet.

Doordat er nu nieuwe abonnementen zijn weet men niet wat met de al aangevraagde verleningen te doen.
Telfort zegt dat ze geen aanvraag hebben en The Phone house zegt dat de aanvraag bij Telofrt ligt, maar wachten op antwoord van Telfort.
Reputatie 1
Voor de mensen die niet van hun lease contract kunnen afkomen hierbij een linkje naar de Consumentenbond.Die zijn er inmiddels ook al mee bezig.

www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/telefonie/mobiele-telefoons/blog-mobiele-telefoons/einde-toestellease/?cid=ext_twitterblogcelinetelfort

Ik ga me ook aanmelden. Ik kan ook niet omzetten en vind het vrij absurd, terwijl mijn contract pas de ergens in juni van kracht wordt.
Reputatie 1
Goed nieuws?

Ene mevrouw Z. van Kerkhoven van Telfort klantenservice heeft zojuist aangegeven dat ondanks dat ik toestellease heb aangevraagd, het toestel van mij is na afloop van het contract. De pre-order is (Sony Xperia Z2) van 24 maart, maar de verlengingsaanvraag bij Telfort zelf heeft op 8 mei plaats gevonden. Hierdoor wordt het toestel van mij volgens haar. Echter kon ze mij dit niet per email bevestigen en zodoende weet ik dus nog steeds niet waar ik officieel aan toe ben.
mijn abbo met lease loopt pas eind van het jaar af, betekend dat nu dus dat het toestel van mij is? of moet ik toch nog overname kosten betalen?
Badge
@cedras,

Is het inmiddels al duidelijk? Zo nee, dan kijk ik het graag voor jou na. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

@missmo,

Bestaande Telfort-klanten met ToestelLease kunnen na afloop van hun huidige contract weer verlengen en vanaf dan ook van de nieuwe Toestelbundel gebruikmaken. De Telfort Toestelbundel is beschikbaar voor zowel consumenten als zakelijke klanten.

Persbericht van 29 april, 13.00uur.

Nee, het is toestel is weer van jou als je gebruikt maakt van Toestelbundel. Zie bovenstaand.

Laïla
hallo,
ik heb een abonnement van telfort en mijn telefoon is een lease toestel.
nu is Telfort gestopt met lease toestellen.
moet ik mijn telefoon nu nog wel opsturen als mijn abbonement afloopt?

mvg Hanneke
hallo,

mvg Hanneke
Reputatie 8
Badge +19
hallo,

mvg Hanneke

Ja natuurlijk... ;)
Je moet gewoon aan de (lease)voorwaarden voldoen zoals deze waren op het moment van het afsluiten van het contract.
Abonnementen die na 7 mei 2014 zijn afgesloten vallen onder de nieuwe contractsvoorwaarden.
Raar iets van 2 jaar geleden te lezen dat nu weer opnieuw word toegepast.
Reputatie 8
Badge +17
Weet je wat raar is? Dat jij reageert in een (bijna) 3 jaar oud topic!

Reageer