Telfort stopt met gratis e-mailaccount voor klanten met Inbeldienst via internet

• 24 juni 2015
  • 224 reacties
  • 12160 keer bekeken

Badge +2
In de telecommarkt is het een gegeven dat er steeds minder van traditionele diensten gebruikgemaakt wordt. Om ook als Telfort mee te kunnen gaan met huidige en toekomstige klantwensen alsook vernieuwde technieken, is Telfort per 1 januari 2015 gestopt met de inbeldienst voor internet. Klanten kunnen nog wel gebruikmaken van hun bijbehorend e-mailaccount. Een deel van onze klanten maakt hier nog gratis hier gebruik van.

Telfort stopt binnenkort met het gratis aanbieden van deze gratis dienst. In de afgelopen periode hebben we iedereen geïnformeerd per e-mail. Heb je een e-mail ontvangen? Je kunt je Telfort mailbox(en) met bijbehorende e-mailadressen behouden door te kiezen voor E-mail basis. Dit kost € 4,- per maand. Hiervoor krijg je o.a.1 GB per mailbox (max 5 mailboxen). Telfort internet- klanten behouden gratis hun mailbox.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

@Pieter Sterkenburg,

Er staat inmiddels wel iets uit binnen de organisatie maar heb nog geen concreet uitsluitsel gekregen. Corrie heb ik nog niet kunnen bereiken. Ik zal haar in een privébericht benaderen. :)

Michael

Hallo Michael,

Telefonisch contact lukt op dit moment niet.
Ben zeer benieuwd naar je privebericht.

Groetjes,
Corrie
Reputatie 8
Badge +2
Hi Corrie! Zou je een reactie op mijn privébericht kunnen geven? Dank je!
Hi Corrie! Zou je een reactie op mijn privébericht kunnen geven? Dank je!

Hoi Michael: gedaan zojuist
Reputatie 1
In de telecommarkt is het een gegeven dat er steeds minder van traditionele diensten gebruikgemaakt wordt. Om ook als Telfort mee te kunnen gaan met huidige en toekomstige klantwensen alsook vernieuwde technieken, is Telfort per 1 januari 2015 gestopt met de inbeldienst voor internet. Klanten kunnen nog wel gebruikmaken van hun bijbehorend e-mailaccount. Een deel van onze klanten maakt hier nog gratis hier gebruik van.

Telfort stopt binnenkort met het gratis aanbieden van deze gratis dienst. In de afgelopen periode hebben we iedereen geïnformeerd per e-mail. Heb je een e-mail ontvangen? Je kunt je Telfort mailbox(en) met bijbehorende e-mailadressen behouden door te kiezen voor E-mail basis. Dit kost € 4,- per maand. Hiervoor krijg je o.a.1 GB per mailbox (max 5 mailboxen). Telfort internet- klanten behouden gratis hun mailbox.

Telfort, bedankt.

Na een een relatie van meer ca 20 jaar met Telfort en zijn voorgangers, heb ik besloten om te stoppen met telfort.
Vandaag heeft Telfort mijn emailaccount beëindigd.
Daarnaast speelt al maanden dat de email functionaliteit bij mobiele telefonie is opgeheven door de smtp server dicht te zetten.
Het lijkt wel klantje pesten....

Ik ben dus maar eens om mij heen gaan kijken wat er voor andere mogelijkheden op de markt te vinden zijn.
En die zijn er, voor minder geld, met email mogelijkheden...

dag Telfort....
Het is inmiddels erg stil op dit topic.
Helaas in mijn geval nog steeds niet opgelost door Telfort. Communicatie is wel hun sterkste kant!!
Michael van Telfort: ik heb je een privébericht gestuurd.
Pieter Sterkenburg: als het goed is heb ik je via Facebook een bericht gestuurd.
Hoop nu eindelijk graag een oplossing te krijgen, wordt er ziek van
Reputatie 2
@Corrie Oninckx
Ik heb geen facebook-account (dus je bericht is niet bij mij terecht gekomen....).
Helaas heb ik verder ook geen bericht meer ontvangen van Michael-Telfort.
Jammer.
Kan zijn dat het een moeilijk probleem is om op te lossen.
Maar ik begin te vermoeden dat het een bewuste tactiek van Telfort is om moeilijke problemen maar gewoon te "laten doodbloeden".
Niet erg klantvriendelijk naar zoveel trouwe klanten...
Pieter kan jij mij gaan volgen, dan kan ik een privébericht sturen
Reputatie 2
@Corrie Oninckx
Oke, ik volg je nu...
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Corrie! Heb jou telefonisch uitgelegd wat precies de bedoeling is. Mocht je hier nog vragen over hebben dan verneem ik deze graag. De beloofde e-mail met de bevestiging van de gemaakte afspraak zul je vandaag nog in je mailbox vinden.

@Pieter, we hebben inmiddels een alternatief voor het 'probleem'. Aangezien de situatie waarin jij en Corrie zitten sterk afwijkt van de standaardprocedure is het verstandig om dit telefonisch aan jou terug te koppelen om eventuele miscommunicatie te voorkomen. Wanneer ben je hiervoor te bereiken? Verneem je reactie graag.
Reputatie 2
@Michael-Telfort
Fijn dat je even een "teken van leven" geeft!
(en hopelijk een mogelijke oplossing voor ons hebt...!!)
Wat mij betreft kan een telefonische terugkoppeling vanmiddag of morgen.
Hoor je graag!
Reputatie 8
Badge +2
Hey Pieter. Ik zal je morgen bellen rond 14:00 uur. Is dat in orde?
Reputatie 2
@Michael-Telfort
Ja, donderdagmiddag 14:00 uur is prima.
Graag tot dan!
Wie oh wie kan mij helpen?
Op het (oude) Telfort-account van mijn ouders had ik een eigen mailbox. Mijn ouders zijn inmiddels overgestapt naar een andere aanbieder, maar het e-mailadres is altijd blijven werken.. Tot voor kort natuurlijk. Inmiddels woon ik samen met mijn vrienden en hebben we daar een Telfort-aansluiting, alleen mijn oude e-mailadres is niet met dit account gekoppeld.
Kan iemand mijn oorspronkelijke mailbox overzetten naar ons huidige Telfort-account?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi mr.tentusscher! Zeker, dat kan. Ik zorg ervoor dat het adres gedeblokkeerd wordt en dat je zelf kunt aangeven onder welk abonnement hij moet komen als je het e-mailadres roept in een privévenster. Na ontvangst kom ik er zo snel mogelijk op terug.
Mhh.

afgelopen week dus ontdekt dat mijn oude 12move.nl account niet meer werkt, dit is balen daar ik dit gratis account voor allerlei zaken gebruikte, nu kan ik er niet meer bij omdat ze het hebben geblokkeerd, blijkbaar is de mail van telfort in de spambox gekomen daar ik die altijd direct leeg. ook heb ik via normale media nooit vernomen dat telfort ging stoppen hiermee, wat een moeit om bij het inlog venster te melden dat men dit gaat doorvoeren.

ook het antwoord van telfort is niet naar mijn zin en kan hier niets mee, wat is het voor een rotstreek, ja als ik 4 euro betaal mag en kan ik weer de mail box gebruiken. Ehh nee na ruim 20 Jaar dit mail adres zonder problemen te gebruiken gaat het wel heel erg kort door de bocht. ik ben geen telfort klant? hoezo niet ik nam een dienst van hun af en dat wordt zonder pardon gestopt.

Als ik hier zo kijk en mijn verdere collega's en vrienden hoor zitten ze met een zelfde probleem.De communicatie van Telfort heeft men zelf wel beter mogen regelen. ik ben geen icter maar een pop-up venster maken met een mededeling is voor mij zelfs te doen. Als men dit had gedaan dan waren de problemen te overzien. Nu zit ik met de gebakken peren en hoe het op te lossen geen idee.

TELFORT BEDANKT.

Hoogachtend G Gerrits

misschien een idee om het programma KASSA hier eens na te laten kijken het is maar een suggestie.
Reputatie 3
Kassa zal niets doen bij dit soort kleinere problemen, je kunt het beste tijdelijk een 4 euro abo nemen en dan alles regelen naar een ander account. Als je een gratis dienst hebt als niet-abonnee, tja, dan kun je wel zeggen dat je een dienst afneemt, maar dát is juist kort door de bocht. Sorry, mijn mening.
Kassa zal niets doen bij dit soort kleinere problemen, je kunt het beste tijdelijk een 4 euro abo nemen en dan alles regelen naar een ander account. Als je een gratis dienst hebt als niet-abonnee, tja, dan kun je wel zeggen dat je een dienst afneemt, maar dát is juist kort door de bocht. Sorry, mijn mening.

Jij hebt makkelijk praten maar 4 euro is voor mij een behoorlijk budget, als je rond moet komen van net 200 euro per maand.
Ik kijk naar hoe Telfort hun voornemen heeft gecommuniceerd en dat is ver beneden alle pijl, er is al een topic bi Kassa en daar lopen de klachten gestaagd binnen. kwestie van tijd denk ik.
Reputatie 3
Een topic bij kassa is geen enkel signaal, ze hebben duizenden topics. En ik begrijp dat 4 euro per maand veel kan zijn, maar ik heb het over een maand of twee, om alles zelf netjes naar andere gratis accounts te kunnen overzetten.
Reputatie 8
Badge +10

Ik kijk naar hoe Telfort hun voornemen heeft gecommuniceerd en dat is ver beneden alle pijl...

Onzin... Telfort heeft dit gecommuniceerd via het forum en e-mail naar de standaard gebruikersaccount.
Dat je deze hebt gemist is niet de schuld van Telfort, een mail van je provider komt normaalgesproken niet in je spambox terecht tenzij je dit zelf instelt.
Daarnaast is het ongezien ledigen van je spambox niet verstandig omdat hierin altijd berichten kunnen zitten die ten onrechte als spam worden aangemerkt.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Gertjeuuh! Kan me indenken dat je niet vrolijk wordt van deze gang van zaken. Ik kan het adres voor je laten deblokkeren als je wilt. Wil je in dat geval jouw adres kenbaar maken in een privéberichtje, ik duik er dan z.s.m. in voor je.

Ik merk nu dat ik enkele mails mis van iTunes en ik kan mijn Itunesaccount niet herstellen omdat ze de herstelmails naar mijn tiscali.adres sturen dat ik niet kan openen. Kan ik deze nog openen (tegen betaling), zodat ik nog enkele dingen af kan handelen?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Mirella! Da's niet de bedoeling natuurlijk! Geef in een privéberichtje aan over welk e-mailadres het gaat, ik zal er dan voor zorgen dat hij gedeblokkeerd wordt. In afwachting van je bericht.
Ook ik heb/had een gratis Telfort mailbox met een e-mailadres eindigend op @12move.nl. In Juni heb ik, naar aanleiding van een e-mail over het stoppen met aanbieden van gratis mailboxen, Telfort geïnformeerd dat ik sinds 2006 bij Telfort geabonneerd ben op Internet, dus recht had op het behoud van mijn "gratis" e-mailadressen. Ik probeer nu mijn Telfort Internet, Ziggo Kabel en KPN mobiel en vaste telefoon abonnementen om te zetten in KPN Compleet , voordelig en alles voor u geregeld! Ik vraag de klantenservice van KPN of mijn e-mail adres eindigend op @12move.nl overgenomen kan worden. "Dit kan (natuurlijk) niet maar geen zorg u kunt bij Telfort voor 4,-- per maand uw e-mail adres behouden". Na een e-mail van Telfort waarin zij stellen het te betreuren dat ik na zo veel jaren mijn abonnement wens te beëindigen, bel ik Telfort klantenservice met de vraag ,hoe ik mijn Internet abonnement kan omzetten in een e-mail basis abonnement. Na lang wachten komt het antwoord dat mijn Internet abonnement inclusief mailbox los staat van het "gratis" e-mail adres heb en dat na opzeggen van mijn Internet abonnement ik zelf het behoud van dit "gratis" adres via Telfort Webmail kan regelen met een e-mail basis abonnement ad 4,-- per maand. Ik probeer de instructies te volgen, maar nergens vind ik de beloofde ingang. Dat begrijp ik nu gezien de al maanden durende discussie op het Forum.
Voor mij is het belangrijk mijn huidige e-mail adres eindigend op @12move te behouden totdat al mijn relaties geïnformeerd zijn. Wie kent de vervolgstap?
Badge +2
Hi Willem Schiferli, welkom op het forum 😉 Inderdaad jammer dat je ons verlaat. Om voor je uit te zoeken wat de vervolgstap is heb ik jouw naam, postcode + huisnummer, e-mailadres en 06-nummer nodig. Via een privébericht kun je jouw gegevens doorgeven. Na ontvangst ga ik mijn best voor je doen.