Telfort stopt met gratis e-mailaccount voor klanten met Inbeldienst via internet

• 24 juni 2015
  • 224 reacties
  • 12160 keer bekeken

Badge +2
In de telecommarkt is het een gegeven dat er steeds minder van traditionele diensten gebruikgemaakt wordt. Om ook als Telfort mee te kunnen gaan met huidige en toekomstige klantwensen alsook vernieuwde technieken, is Telfort per 1 januari 2015 gestopt met de inbeldienst voor internet. Klanten kunnen nog wel gebruikmaken van hun bijbehorend e-mailaccount. Een deel van onze klanten maakt hier nog gratis hier gebruik van.

Telfort stopt binnenkort met het gratis aanbieden van deze gratis dienst. In de afgelopen periode hebben we iedereen geïnformeerd per e-mail. Heb je een e-mail ontvangen? Je kunt je Telfort mailbox(en) met bijbehorende e-mailadressen behouden door te kiezen voor E-mail basis. Dit kost € 4,- per maand. Hiervoor krijg je o.a.1 GB per mailbox (max 5 mailboxen). Telfort internet- klanten behouden gratis hun mailbox.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

224 reacties

Reputatie 1
Ik heb een onduidelijk e-mailtje gekregen van informatie@telfort.com over mailaccounts. Het lijkt op SPAM dus ik heb niet doorgeklikt. Ik lees er niets van op de website, behalve in dit forum. Wat is dit voor communicatie??? En waar gaat het over als het e-mailtje daadwerkelijk van Telfort komt?
Reputatie 8
Badge +10
[...]
En waar gaat het over als het e-mailtje daadwerkelijk van Telfort komt?

Lees het bericht boven dat van jou nog eens door... ;)

N.B. de e-mail is geen spam, en je leest er niets over op de website omdat je de benodigde informatie in een e-mail hebt gekregen, vermoed ik.
Reputatie 1
In dit forum gaat het over een inbeldienst die kennelijk niet meer gratis is. In het emailtje wordt met geen woord gerept over een inbeldienst.
Reputatie 1
Simpele vraag: moet ik nu € 4 extra betalen om e-mail te kunnen ontvangen?
Reputatie 8
Badge +10
In dit forum gaat het over een inbeldienst die kennelijk niet meer gratis is. In het emailtje wordt met geen woord gerept over een inbeldienst.

Ik heb de e-mail zelf niet gelezen.
Het gaat om het gratis e-mailadres dat bij een niet meer bestaande dienst hoort, of dat nou een inbeldienst of een adres van een andere legacy-provider betreft doet denk ik niet ter zake.
Ik neem aan dat je in jouw geval wel weet om welk e-mailadres dit gaat.
Reputatie 8
Badge +10

Deze reactie van Daphne - Telfort lijkt me toch redelijk zelfverklarend.

Telfort stopt binnenkort met het gratis aanbieden van deze gratis dienst. In de afgelopen periode hebben we iedereen geïnformeerd per e-mail. Heb je een e-mail ontvangen? Je kunt je Telfort mailbox(en) met bijbehorende e-mailadressen behouden door te kiezen voor E-mail basis. Dit kost € 4,- per maand. Hiervoor krijg je o.a.1 GB per mailbox (max 5 mailboxen). Telfort internet- klanten behouden gratis hun mailbox.

Je kan dus ook besluiten om hier niet voor te willen betalen maar dan ben je het e-mailadres wel kwijt.
Maar je hebt tenslotte bij het aangaan van je abonnement van Telfort 5 mailboxen gekregen.
Reputatie 1

Natuurlijk ben ik internetklant bij telfort, anders heb ik daar toch geen e-mailadres van, dacht ik zo. Dus behoud ik mijn gratis e-mailadres, begrijp ik. Maar niet al die andere adressen, die in de mail staan? Dat zijn adressen die nog stammen uit de tijd dat ik klant was van de voorgangers van Telfort (Tiscali, WISH) Overigens gebruik ik die oude adressen (op 1 na) toch nooit

Je kan dus ook besluiten om hier niet voor te willen betalen maar dan ben je het e-mailadres wel kwijt.
Maar je hebt tenslotte bij het aangaan van je abonnement van Telfort 5 mailboxen gekregen.
Reputatie 8
Badge +10

Dus behoud ik mijn gratis e-mailadres, begrijp ik.

Dat klopt, je Telfort mailbox(en) horen tenslotte bij je huidige abonnement.
Maar de oude adressen, waar je ook geen abonnement meer op had omdat deze gratis werden gecontinuëerd door Telfort, kunnen alleen nog tegen betaling van € 4,- per maand aangehouden worden.
Wil je hiervoor niet betalen dan vervallen deze oude mailboxen.
Badge +2

Dus behoud ik mijn gratis e-mailadres, begrijp ik.

Dat klopt, je Telfort mailbox(en) horen tenslotte bij je huidige abonnement.
Maar de oude adressen, waar je ook geen abonnement meer op had omdat deze gratis werden gecontinuëerd door Telfort, kunnen alleen nog tegen betaling van € 4,- per maand aangehouden worden.
Wil je hiervoor niet betalen dan vervallen deze oude mailboxen.

In deze situatie lijkt het me praktisch als iemand van Telfort mee kijkt.
Wat in ieder geval helder is (hoop ik) is dat als de klant verder geen Telfort diensten heeft hij sowieso zal moeten gaan betalen voor het behoud van emailadressen.
In die mail stond 10 augustus in ons geval, maar ik heb nu al problemen met inloggen. Wij hadden willen stoppen omdat wij moesten gaan betalen, maar nu kan ik niet eens met goed fatsoen een mailtje naar al onze contacten sturen om het te vertellen.
Na hier bij jullie klantenservice hier over een melding te maken, wordt ik hier heen verwezen....... Dus jullie gaan het nu oplossen?
Reputatie 8
Badge +16
In die mail stond 10 augustus in ons geval, maar ik heb nu al problemen met inloggen. Wij hadden willen stoppen omdat wij moesten gaan betalen, maar nu kan ik niet eens met goed fatsoen een mailtje naar al onze contacten sturen om het te vertellen.
Na hier bij jullie klantenservice hier over een melding te maken, wordt ik hier heen verwezen....... Dus jullie gaan het nu oplossen?

Uiteraard is dit vervelend maar je contacten kan je toch ook via een ander mailadres benaderen....?
Goedendag,
Op 3 juni heb ik nav een email van Telfort mijn gratis e-mail adres gekoppeld aan mijn betalend abonnement. Hierna kreeg ik een webpagina waarbij vermeld is dat de koppeling gelukt is.
Omdat ik ook een email bevestiging zou verwachten heb ik daarna inmiddels al meerdere keren contact opgenomen met Telfort. Elk keer krijg ik een ander antwoord, van dat de koppeling gelukt is, dat het niet e zien is en nakeken zou worden tot aan dat een koppeling niet zou kunnen omdat ik geen all-in pakket maar alleen een bel- en internet abonnement heb. Omdat het bewuste email adres van belang is wil ik nu wel eens weten wat waar is. Zeker omdat ik al jaren betalend klant ben moet het toch niet moeilijk zijn de 2 gratis mailadressen te koppelen of na te kunnen kijken of dit gelukt is.
Als klant voel ik mij flink in de maling genomen door Telfort, zeker door de eerste medewerker die ik vanochtend sprak. De tweede medewerker vertelde mij een uur later weer een compleet ander verhaal en dat de koppeling wel gelukt is

Uiteraard is dit vervelend maar je contacten kan je toch ook via een ander mailadres benaderen....?
En hoe doe ik dat dan? Ik heb geen ander mailadres hieraan gekoppeld. Alle mailadressen staan in mijn mailbox.

Maar je hebt tenslotte bij het aangaan van je abonnement van Telfort 5 mailboxen gekregen.[/quote]

Je moet de link in het e-mail bericht aanklikken.
Er is echter niemand bij de helpdesk die kan zien of het gelukt is.
Kwalijke zaak.
In de telecommarkt is het een gegeven dat er steeds minder van traditionele diensten gebruikgemaakt wordt. Om ook als Telfort mee te kunnen gaan met huidige en toekomstige klantwensen alsook vernieuwde technieken, is Telfort per 1 januari 2015 gestopt met de inbeldienst voor internet. Klanten kunnen nog wel gebruikmaken van hun bijbehorend e-mailaccount. Een deel van onze klanten maakt hier nog gratis hier gebruik van.

Je moet dan wel die link in het mailbericht aanklikken anders komt hij toch te vervallen?
Dit heb ik gedaan maar niemand van de service(?)desk kan mij vertellen of dit nu gelukt is.
Reputatie 1
Tsja en dan mis je tussen al die reclame mails een berichtje van Telfort, zal ook wel als reclame zijn binnengekomen dat je account wordt opgeheven. Wordt gewoon botweg je account geblokkeerd, kun je bellen door een hopeloos menu voor 50 cent per minuut.
Wordt contact met je opgenomen voordat de account weer tijdelijk geactiveerd wordt, maar hoor al een paar dagen niets.
Goede marketing actie van Telfort, potentiele klanten worden op deze manier weggejaagd, bruut je mail afsluiten, een te duur service nummer en $ euro per maand, uit welk EI komt de marketing afdeling van Telfort gekropen. Dit bevestigd enkel mijn eerdere ervaring met Telfort toen ik gebruik wilde maken van hun diensten en meer dan een maand geen telefoon had, wegwezen en nooit meer terug komen.
Reputatie 1
Ik heb een onduidelijk e-mailtje gekregen van informatie@telfort.com over mailaccounts. Het lijkt op SPAM dus ik heb niet doorgeklikt. Ik lees er niets van op de website, behalve in dit forum. Wat is dit voor communicatie??? En waar gaat het over als het e-mailtje daadwerkelijk van Telfort komt?

Je hebt volkomen gelijk, tussen al die reclame boodschappen valt het niet op. Veel simpeler was een waarschuwing bij het inloggen. Ik heb contact met ze gehad herstel zou enkele dagen duren, maar ook dat komt Telfort niet na en dan vragen ze aan ons klanten of we willen betalen? Slechte actie van ze
Reputatie 2
Ook ik ben slachtoffer van deze vreemde, klantonvriendelijke en onredelijke Telfort-aktie.
Historie: ooit as ik klant van Worldonline en kreeg dus Worldonline-emailadressen.
Worldonline werd vervolgens overgenomen door Tiscali; Tiscali verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus ondersteunde Tiscali gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen.
Tiscali werd vervolgens overgenomen door Telfort; Telfort verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus ondersteunde Telfort gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen.
Telfort werd vervolgens overgenomen door KPN; Telfort verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus bleef tot heden Telfort gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen ondersteunen.
Nu zit ik dus door al dit overname-gehannes bij KPN met een Worldonline-emailadres dat gehoste wordt door Telfort.
(snappie het nog...??)
En nu als klap op de vuurpijl zegt Telfort doodleuk dat ik mag gaan betalen voor handhaving van mijn oude emailadres.
Dat hiermee eerder gedane beloftes/afspraken gebroken worden vindt Telfort absoluut geen punt.
Uiteraard heb ik geprotesteerd.
Na veel aandringen per email/contactformulieren eindelijk iemand van Telfort telefonisch te pakken gekregen.
In mijn geval zit het probleem in het ontbreken van een koppeling tussen de Telfort- en de KPN-systemen.
Enigst denkbare Telfort-oplossing is de klant een nieuwe dienst te leveren waar hij 4 Euro per maand voor moet betalen...
Dit geloof je toch niet?
In de vorige eeuw liepen er mensen op de maan en Telfort/KPN presteren het om na overname de systemen niet onderling te kunnen koppelen en daar de klant financieel voor te laten opdraaien...
Na veel heen-en-weer gepraat verklaarde de Telfort-medewerker dat hij om dit soort email-ellende te voorkomen zelf al jaren een gmail-email-account heeft... (over vertrouwen in eigen product en eigen bedrijf gesproken...)

Omdat de beste man natuurlijk zijn orders heeft en geen krimp mag geven, heb ik aangedrongen op een gesprek met een verantwoordelijk manager.
"Natuurlijk" kon dit niet (wat een laf management, als je je klanten niet eens te woord wilt staan...)

Schandalig allemaal, en met klantvriendelijkheid hoef je al helemaal niet aan te komen.

Ben benieuwd of op dit berichtje een lezenswaardig antwoord komt...
Reputatie 1
Ik heb zelf ook zo'n mailtje gehad, dat mijn oude Tiscali-adres opgeheven zou worden. Maar ik heb internet van Telfort dus ik neem aan dat ik mijn Tiscali-adres door kan blijven gebruiken. Die optie in ieder geval aangegeven, geen bevestiging van gehad.

Zoon van 21, student, woont bij mij, heeft al meer dan 10 jaar een gratis Telfort-mailadres. Met ingang van 10/8 kan hij zijn mail niet meer gebruiken. Min ex had het mailadres voor hem aangemaakt, maar die heeft nu geen Telfort meer. Vraag is nu: als zijn mail wordt afgesloten per 10/8, kan ik dan een nieuwe mailbox voor hem aanmaken met hetzelfde mailadres? Moet in principe kunnen toch?
Reputatie 1
Het afsluiten kunnen ze wel snel zonder bericht, ik wacht al meer dan een week om weer aangesloten te worden. Ben gebeld door zo'n knaap van de klantenservice, was natuurlijk op een moment dat ik niet kon opnemen. Duurt maar liefst 5 dagen voordat het mailadres weer actief is, straks beginnen ze weer te mauwen dat de mailbox vol is.
Telfort waar ben je mee bezig.
Reputatie 1
ziekelijk, waarmee een partij als Telfort bezig is, mijn mail is nog steeds niet actief. Wachten zeker tot de 5e dag voordat ze de boel weer activeren, dan is je mail 10 dagen uit de lucht geweest zonder enige berichtgeving. Je mailbox natuurlijk vol gelopen, waardoor je net de mailtjes mist die je nodig hebt. Echt ziekelijk ze lijken steeds meer op het moederbedrijf, dat haar macht als voormalig staatsbedrijf nog steeds misbruikt. Dit is te ziekelijk voor woorden, hoop dat ze snel opgeslokt worden door een buitenlands bedrijf.
Ik heb hetzelfde als Jeroen Sterkenburg. Tig jaar geleden met allerlei afspraken collectief afgesloten.
Dan stuur je op 12 juli een brief via hun antwoordformulier op het internet. Na weken hebben ze mij blijkbaar geprobeerd te bellen en krijg vervolgens daar een brief over thuis met de vraag wanneer ze je kunnen bellen. Ze kunnen dus wel een brief sturen maar geen antwoord op jouw brief. Vervolgens geef je aan wanneer ze je kunnen bellen en dan bellen ze niet!!
Morgen is het 11 augustus en zie ik de bui al hangen!
Heel graag reactie per mail en heel veel spoed.
Ik heb hetzelfde als Jeroen Sterkenburg. Tig jaar geleden met allerlei afspraken collectief afgesloten.
Dan stuur je op 12 juli een brief via hun antwoordformulier op het internet. Na weken hebben ze mij blijkbaar geprobeerd te bellen en krijg vervolgens daar een brief over thuis met de vraag wanneer ze je kunnen bellen. Ze kunnen dus wel een brief sturen maar geen antwoord op jouw brief. Vervolgens geef je aan wanneer ze je kunnen bellen en dan bellen ze niet!!
Morgen is het 11 augustus en zie ik de bui al hangen!
Heel graag reactie per mail en heel veel spoed.

Sorry ik bedoel Pieter Sterkenburg
Ook ik ben slachtoffer van deze vreemde, klantonvriendelijke en onredelijke Telfort-aktie.
Historie: ooit as ik klant van Worldonline en kreeg dus Worldonline-emailadressen.
Worldonline werd vervolgens overgenomen door Tiscali; Tiscali verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus ondersteunde Tiscali gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen.
Tiscali werd vervolgens overgenomen door Telfort; Telfort verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus ondersteunde Telfort gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen.
Telfort werd vervolgens overgenomen door KPN; Telfort verzekerde mij dat ik als klant natuurlijk geen nadeel/hinder zou ondervinden van deze overname en dus bleef tot heden Telfort gewoon/natuurlijk de Worldonline-emailadressen ondersteunen.
Nu zit ik dus door al dit overname-gehannes bij KPN met een Worldonline-emailadres dat gehoste wordt door Telfort.
(snappie het nog...??)
En nu als klap op de vuurpijl zegt Telfort doodleuk dat ik mag gaan betalen voor handhaving van mijn oude emailadres.
Dat hiermee eerder gedane beloftes/afspraken gebroken worden vindt Telfort absoluut geen punt.
Uiteraard heb ik geprotesteerd.
Na veel aandringen per email/contactformulieren eindelijk iemand van Telfort telefonisch te pakken gekregen.
In mijn geval zit het probleem in het ontbreken van een koppeling tussen de Telfort- en de KPN-systemen.
Enigst denkbare Telfort-oplossing is de klant een nieuwe dienst te leveren waar hij 4 Euro per maand voor moet betalen...
Dit geloof je toch niet?
In de vorige eeuw liepen er mensen op de maan en Telfort/KPN presteren het om na overname de systemen niet onderling te kunnen koppelen en daar de klant financieel voor te laten opdraaien...
Na veel heen-en-weer gepraat verklaarde de Telfort-medewerker dat hij om dit soort email-ellende te voorkomen zelf al jaren een gmail-email-account heeft... (over vertrouwen in eigen product en eigen bedrijf gesproken...)

Omdat de beste man natuurlijk zijn orders heeft en geen krimp mag geven, heb ik aangedrongen op een gesprek met een verantwoordelijk manager.
"Natuurlijk" kon dit niet (wat een laf management, als je je klanten niet eens te woord wilt staan...)

Schandalig allemaal, en met klantvriendelijkheid hoef je al helemaal niet aan te komen.

Ben benieuwd of op dit berichtje een lezenswaardig antwoord komt...

Ik ben heel benieuwd of je een reactie hebt gekregen