Telegraaf: OR van XS4all dreigt KPN met rechter.

• 3 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 448 keer bekeken

Telegraaf: OR van XS4all dreigt KPN met rechter.

Hier is nog een premium vervolg van in Telegraaf: ’Nieuwe KPN-baas moet XS4all redden’

Of dit zin heeft?

10 reacties

Zover ik het volg is voor xs4all nu hetzelfde traject in gang gezet die voor ons Telfort klanten al loopt.

Heeft het zin geen idee dat hangt van het resultaat af.
Als ik lees dat van de 250.000 klanten maar 1/5 de deel heeft gereageerd op de petitie dan maakt het voor het grootste deel van de klanten blijkbaar niet veel uit.
Hallo @mandy en @Galdor68 , ik lees ook dat zelfs de directie van KPN en de directie van xs4all het een vreemde stap stap vinden die de OR wil ondernemen, dus zelfs de baas van de OR vindt het maar een vreemde stap.???!!!
De baas van de OR zal zijn baantje niet verliezen dat is een buikspreekpop vermoed ik. Ik vind het geen vreemde stap onverwacht mischien wel.
Volgens mij is ook alles al in gang gezet.
Maar nu ben ik slecht in rekenen, maar 1/5 deel van 250.000 zal dan toch 50.000 zijn?
Dat is toch nog best veel.
Wat ik weet van overnames of reorganisaties, is dat directieleden, niet direct hun baan verliezen.
Alles wat daaronder zit, loopt meestal wel die kans.
Onverwacht, misschien, maar zij zinspeelden al eerder op actie.
Maar ik vind het wel knap zal zij iets proberen te ondernemen.
Klopt ongeveer 50.000 dat is inderdaad een behoorlijk aantal maar voor mij te weinig om serieus te nemen. Als dit de enige zijn die om welke reden dan ook niet willen dat XS4ALL verdwijnt dat valt mij dus tegen ik had minstens de helft verwacht of meer.

De bedoeling is bezuiniging en vereenvoudiging als het goed gebeurd zullen ook directie leden niet zeker zijn van hun baan.

Bij diverse organisaties zoals winkelketens gaat dit juist fout.
20% vind ik dus wel een groot getal, en dan heb je nog de slapers die denken dat het vanzelf goedkomt en het aan anderen overlaten.

Als je als bedrijf 20% omzetdaling hebt is dat best veel, en of er dan meer winst uitkomt vraag ik me af, de kosten van xs4all worden al voor een deel gedekt door de hogere prijzen, daar staat tegenover dat je een beter modem krijgt, en daar gaan er juist een hoop door overstappen, die willen geen dichtgetimmerde eenheidsworst.

Hallo @mandy en @Galdor68 , ik lees ook dat zelfs de directie van KPN en de directie van xs4all het een vreemde stap stap vinden die de OR wil ondernemen, dus zelfs de baas van de OR vindt het maar een vreemde stap.???!!!
De directie is toch niet de baas van de OR, wel van de medewerkers die er zitting in hebben.
De OR heeft toch wel wat macht, en er schijnen afspraken te zijn gemaakt dat bij dit soort zaken de OR toestemming behoort te geven, en dat schijnt niet gebeurt te zijn.
20% vind ik dus wel een groot getal, en dan heb je nog de slapers die denken dat het vanzelf goedkomt en het aan anderen overlaten.
In cijfers uitgedrukt heb je best gelijk ik had gewoonweg meer sympathisanten verwacht juist door alle media aandacht. Als zelfstandige onderneming kan het bijna niet kostendekkend zijn daarom al de eerdere stap van het inkopen bij KPN.

De daadkracht en macht verschilt per OR en de werkgevers van een bedrijf een OR is soms ook maar een wassen neus. Die er enkel is omdat er meer dan een bepaald aantal personeels leden is.
Klopt, maar wat ik dus van de Or van xs4all heb gelezen dat zij niet gekend zijn in de plannen, en dat dat wel moest gebeuren volgens de afspraken die gemaakt zijn toen KPN de zaken overnam als "zelfstandige dochter"

En als ze zelfstandig hadden kunnen overleven waren ze wel zelfstandig gebleven, en samen iets gebruiken is hoeft geen nadeel te zijn, xs4all geeft gewoon KPN tv door, prima toch, maar op internet doen ze het juist veel beter met betere service en modems, en ze geven de gegevens vrij zodat je zelf kunt bepalen wat je er aan wilt hangen.

Maar als er van die 50.000 de helft weg gaan is dat een beste klap voor KPN, je maakt wel de concurrentie iets groter
Bljkbaar is dat in de lijn der verwachting dat verlies aan klanten. Veel keuze of beter er is geen alternatief voor de idealistische xs4all klant.

Tja de service en de modems. Voor doorsnee gebruik zijn de Experia's niet slecht. De service en bereikbaarheid van KPN is niks mis mee. Hoe beter het netwerk hoe minder service er nodig is.
Wat is veel beter? Ik heb in de 20 tot 30 jaar dat ik een internet aansluiting heb weinig downtime mee gemaakt. Zowel bij Planet internet,als Casema/Wanadoo/Ziggo en nu Telfort glasvezel niet of nauwelijks veel beter kan het niet.

Op de telefoon gegevens na kan je bij alle providers elke geschikte modem/router gebruiken die je maar wil. Wat dat betreft is het allemaal subjectief.

Nu.nl: Merknaam XS4ALL blijft bestaan, integratie met KPN gaat door

Reageer