Techniek WBA

• 17 juli 2013
  • 4 reacties
  • 4940 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Technische specificaties Wholesale Broadband Access

4 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Wie o wie kan mij het wezenlijke verschil uitleggen tussen het WBA netwerk van KPN, waar o.a. dochter Telfort gebruik van maakt, en het CM (consumer) netwerk waar KPN zelf en hun A-merk XS4ALL gebruik van maakt?
Correct me if i am wrong!
er zijn er twee soorten breedband netwerken: WBA en WGDO

WBA is van KPN. Indien je in een gebied zit waar WBA ligt (grootste deel van nederland) dan is alleen KPN Media mogelijk. Dit komt omdat dit type netwerk slechts 1 IPTV provider aankan (discutabel statement, maargoed), in dit geval dus alleen KPN en komt het tv signaal als scart of hdmi uit de tvontvanger, wil je meer providers dan heb je tenminste een breedband internet nodig en een ethernet OTT (over-the-top) dienst zoals hbo-go of livestation enz. en anders een coax kabelboer of schotel. Zit je in een WGDO gebied dan heb je meer geluk, hier zal Glashart namelijk leveren en kun je gebruik maken van de IPTV streams van Glashart Media waarbij de tv signaal uit de box (DVB-C module) komt als een gewone coax kanaal.

http://www.digitaletv.nl/glasvezel
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Glen-t,

Bedankt voor je antwoord.
Ik denk dat dit niet het antwoord is op mijn vraag.

Nogmaals de vraag:
Wie o wie kan mij het wezenlijke verschil uitleggen tussen het WBA netwerk van KPN, waar o.a. dochter Telfort gebruik van maakt, en het CM (consumer) netwerk waar KPN zelf en hun A-merk XS4ALL gebruik van maakt?
Correct me if i am wrong!

Mvg,
Wil
misschien kun je je vraag dan nader uitleggen ? waarom wil je deze informatie bijvoorbeeld ?

Reageer