Tarief Thuiskopieheffing is veranderd per 1 januari 2015

• 8 januari 2015
  • 6 reacties
  • 2049 keer bekeken

Badge +2
Op 1 januari 2015 zijn de tarieven veranderd voor de Thuiskopieheffing*. Op dit moment zijn er nog verschillende tarieven, die afhankelijk zijn van het type apparaat en de grootte van het geheugen. Per 1 januari is er één tarief voor alle apparaten: € 4,23 (inclusief btw).

*De Thuiskopieheffing is door de overheid verplicht gesteld om auteurs, artiesten, producenten en uitgevers te compenseren voor kopieën die consumenten maken van hun werk. De heffing wordt eenmalig in rekening gebracht bij de aankoop van beeld- of geluidsdragers, zoals smartphones en tablets.

6 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik koop dit soort apparaten al jaren in Duitsland. Daar zijn ze altijd goedkoper en op die manier hoef je die belachelijke heffing niet te betalen. De Nederlandse economie maakt zichzelf kapot... BTW verhogingen, hoge heffingen etc, mensen die op hun geld letten zijn al lang afgehaakt!
Reputatie 4
Badge +3
Goeie tip, Sverige! Woon je dicht bij de grens of maak je er een dagje van?

Henk
Reputatie 2
Badge +1
Nee, ik woon te ver van de grens, maar ga gemiddeld wel 5x per jaar naar duitsland voor grote inkopen. Ik maak er dan een dagje van, en het loont ontzettend de moeite!
Bovendien kan je kleinere dingen gewoon erg makkelijk via duitse webshops bestellen... in veel gevallen zijn er zelfs geen verzendkosten... en binnen de week heb je je spullen in huis.

Als ik ga verhuizen binnen Nederland is het wel de bedoeling dat ik veel dichter bij de grens ga wonen, dat ik wekelijks even op en neer kan!
Reputatie 4
Badge +3
Dat is dan precies ook mijn insteek, om er een dagje (met mijn vriendin) van te maken! 🙂 Leuk!

Al een aantal keer in Münster geweest, ken je deze?

Henk
Dat zo'n heffing er is, kan ik billijken, maar dat ik ook moet betalen voor cd's waar ik foto's van mezelf op zet, nee dat is al te gek.

Reageer