Storing is verholpen. Onze excuses.

• 22 november 2015
  • 32 reacties
  • 2610 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing. Hierdoor heb je waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Onze oprechte excuses hiervoor.

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Dit probleem is opgelost. Jouw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van jouw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.

Heb je jouw favoriete programma gemist? Vanaf 21 november om 18.00 uur kun je veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kun je alsnog genieten van jouw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit terug kijken doe je eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma Gemist

Daarnaast krijg je in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt je uiterlijk 1 december.

Als Interactieve TV nog niet werkt, dan is het nodig om de tv-ontvanger te herstarten. Dit doet u als volgt:
  1. Haal de stekker van het modem en de tv-ontvanger uit het stopcontact.
  2. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem in het stopcontact.
  3. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren), steek dan de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  4. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt Interactieve TV weer.
Staat er na het opstarten 8888 op de display van de tv ontvanger?

Mogelijk is jouw tv-ontvanger defect. Vul het formulier op onze website in. Wij zenden je zo snel mogelijk een nieuwe tv-ontvanger.

Ons retouradres voor het terugsturen van de defecte tv-ontvanger:

BNS Data Logistics
Retournummer: [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Staat er na het opstarten F14 op de display van de tv ontvanger?
  1. Haal de stekker van het modem en de tv-ontvanger uit het stopcontact.
  2. Haal alle kabels uit het modem met uitzondering van de stroomkabel en de kabel in de DSL poort.
  3. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem in het stopcontact.
  4. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren), sluit de tv-ontvanger weer aan op het modem en steek dan de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  5. Als de de tv-ontvanger volledig is opgestart sluit u de rest van de apparatuur weer aan op het modem.

Werkt het bij jou toch nog niet zoals het hoort? Stuur dan een privébericht met jouw naam, postcode + huisnummer en een telefoonnummer waarop we je eventueel kunnen bereiken.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

32 reacties

Weet het probleem al bij mij de hdmi kabel is niet goed meer daar door gaat hij knipperen en dat deed hij pas na de update
Privé bericht is verstuurd. Doet helemaal niks helaas na alle instructies
Badge
Privé bericht is verstuurd. Doet helemaal niks helaas na alle instructies

Ook ik heb prive bericht verstuurd .Ik heb 2 tv ontvangers...1 doet het na alle stappen te hebben gevolgd de andere blijft in het opstartscherm hangen. er staat: de tv ontvanger word opgestart . de indicator onderin beeld geeft de voortgang weer ...dan staan er grote balken daarvan is er 1 groen en 1 geel ...daarboven staan een heleboel kleine balkjes maar daarmee gebeurt niks . ( al uren !!!!)
Op de tv ontvanger zelf staat 8-( al sinds gister )
Heb zoals gezegd alle stappen doorlopen die op jullie internet pagina staan maar het helpt niks . Mijn naam is Carla Arendonk Adres Kraaienveld 129 postcode 2727 BK in zoetermeer . Het telefoon nummer waarop ik te bereiken ben is : 06-46293319. Word er nu na 3 dagen zonder tv inmiddels moedeloos van ....de 2e tv ontvanger doet nog steeds niks ...blijft in opstartscherm hangen pffffff storing oke maar dan staat er op de website ...storing verholpen ...er is helemaal niks verholpen het werkt voor geen meter....nu al drie dagen beneden geen tv grrrrrrrr
Ik krijg helemaal geen beeld en het LAN 4 LAMPJE knippert niet eens dus gaat lekker zo ppff
Reputatie 1
heb je in de router (als voorbeeld de zytel, heb je ander merk kijk dan ff rond in de instellingen of vraag webcare voor een remote update) gekeken of IPTV vlan voor je lanpoort wel aangevinkt staat ?

in een enkele geval en vaak na een harde reset vergeet de router of mislukt de push-update van je bestaande TV of telefonie instellingen.
Reputatie 1
alles werkt weer in Delft! Gisteravond laat eerst wel beeld en tv beeld, geen geluid. Maar nu is alles weer oke.
Voor de mensen bij Telfort die er hard aan gewerkt hebben; bedankt.
Communicatie had wel wat beter gekund.
Bij mij werkt het nog steeds niet. Ik heb de router een herstart gegeven via het gaatje. Ik heb het iTV kastje meer dan 30 sec uitgezet via de knop. Ik heb de software verwijderd, hij probeert nieuwe software binnen te halen, maar hij blijft hangen op Foutcode 14 (kan geen software binnenhalen). Ik heb geen HDMI kabel tussen iTV kastje en TV, ik heb er een scartkabel tussenzitten. Ik heb een ethernetkabel tussen router en iTV kastje. Computer is via wifi en doet het goed. Ik heb gisteren 50 min in de wacht gestaan bij de klantenservice en wel iemand aan de lijn gehad, maar die zei dat ik nog in het storingsgebied zat. Graag hoor ik wat ik moet doen!
@Cindy2502:
Wat er in de openingspost van Christy staat.
Als dat allemaal niet helpt je gegevens doorgegeven via deze link:
https://forum.telfort.nl/inbox/conversation?with=30675
@Cindy2502:

Bedankt, zojuist doorgegeven!
@Cindy2502:

Geen dank, graag gedaan.
Reputatie 1
nee de storing is nog niet verholpen. het is mega traag,en app haper nog aan alle kanten. Wilde een film kijken maar heb de helft al gemist.
Ik zag een ei en ineens een hele grote dino. (met veel tanden)
Daarbij is het internet hier ook laatste maand traag als telfort de service van .
Klantens service(dikke streep erdoor ) denk dat het aan mijn netwerk lig.
Maarja alles eruit getrokken heb uit je modem en wifi uitgeschakeld moet je toch wel met je laptop normaal kunnen internetten lijk me.

Laat me niet blij maken als een kind met 3 films, geef me gewoon waar ik voor betaal, internet dat werkt en tv die werkt.
En als 1 van de dingen niet werk : verwijder het. zoals de tv app bv.

tot hoe lang loopt mijn contract eigenlijk.... denk dat het korter duur dan ik iets download van paar mb.
nee de storing is nog niet verholpen. het is mega traag,en app haper nog aan alle kanten. Wilde een film kijken maar heb de helft al gemist.
Ik zag een ei en ineens een hele grote dino. (met veel tanden)
Daarbij is het internet hier ook laatste maand traag als telfort de service van .
Klantens service(dikke streep erdoor ) denk dat het aan mijn netwerk lig.
Maarja alles eruit getrokken heb uit je modem en wifi uitgeschakeld moet je toch wel met je laptop normaal kunnen internetten lijk me.

Laat me niet blij maken als een kind met 3 films, geef me gewoon waar ik voor betaal, internet dat werkt en tv die werkt.
En als 1 van de dingen niet werk : verwijder het. zoals de tv app bv.

tot hoe lang loopt mijn contract eigenlijk.... denk dat het korter duur dan ik iets download van paar mb.

Je kan het beste een eigen topic starten waarin je aangeeft welke problemen je hebt en wat je zelf al geprobeerd hebt.
Nagenoeg alle problemen kunnen opgelost worden.
Gebruik onderstaande link om een nieuw topic te starten.
https://forum.telfort.nl/topic/new?forum_id=267
Reputatie 1
Laat ze eerst het tv storing oplossen
kijken we laterwel naar mijn internet probleem. (als ik nog klant ben.)
Maar niet wilde rond gaan roepen in nieuws dat alles opgelost is.
Op vrijdag 20 november en zaterdag 21 november hebben we te maken gehad met een landelijke storing. Hierdoor heb je waarschijnlijk geen tv kunnen kijken. Onze oprechte excuses hiervoor.

De oorzaak van de storing lag bij een verkeerde software-instelling in onze tv-ontvangers. Dit probleem is opgelost. Jouw tv-ontvanger krijgt automatisch nieuwe software bij het aanzetten van jouw tv. Dit duurt maximaal 10 minuten.

Heb je jouw favoriete programma gemist? Vanaf 21 november om 18.00 uur kun je veel programma’s van vrijdag 20 en zaterdag 21 november een week lang gratis terug kijken met Programma Gemist. Zo kun je alsnog genieten van jouw favoriete programma’s op de vrijdagavond zoals The Voice of Holland of Mindmasters Live. Dit terug kijken doe je eenvoudig via het tv-menu:

Menu > Programma Gemist

Daarnaast krijg je in december 3 films cadeau. Meer informatie hierover ontvangt je uiterlijk 1 december.

Kun je nog geen tv-kijken?
  1. Als Interactieve TV nog niet werkt, dan is het nodig om je tv-ontvanger te herstarten. Dit doe je als volgt:
  2. Haal de stekker van het modem en de tv-ontvanger uit het stopcontact.
  3. Wacht 1 minuut en steek dan de stekker van het modem in het stopcontact.
  4. Als het modem volledig is opgestart (dit kan enkele minuten duren), steek dan de stekker van de tv-ontvanger weer in het stopcontact.
  5. Binnen enkele minuten, na het doorvoeren van de software updates, werkt Interactieve TV weer.

Werkt het bij jou toch nog niet zoals het hoort? Stuur dan een privébericht met jouw naam, postcode + huisnummer en een telefoonnummer waarop we je eventueel kunnen bereiken.

Is dit alles??
Een leuke korting op de maandprijs zou beter op zn plaats zijn dan 3 films ( die ik waarschijnlijk toch al gezien heb).
Kom Telfort, dat kan beter!
Ik wil Homeland (20-11) alsnog zien, maar zie 'm niet terug in programma gemist.
Reputatie 4
Badge +1
Dag iedereen, wat vervelend dat het toch niet bij iedereen werkt. Mijn eerste advies is om bovenstaande stappen te doorlopen. Als dit niet werkt, kun je een privébericht sturen met jouw naam, postcode + huisnummer en een telefoonnummer waarop we je eventueel kunnen bereiken.
Reputatie 1
telefonie en internetwerkt nog steeds niet na behoren van de storing van de kpn
snelheid is er niet
telefonie werkt niet goed
en we kunnen niet meer dan 1 computer of tablet of mobiel tegelijk op internet de andere krijgen dus toegang tot interet

tjonge en dan zeggen dat alles weer werkt. nee echt niet

je krijg dan een medewerker aan de telefoon die niets weer 1ste lijn prietpraat!!! Het ligt aan onze kant u moet het modem resetten hoe oud zijn de kabels gebruikt u wifi of bekabelt domme vragen bestaan niet maar dit lijkt er erg veel op.

ik heb in de automatisering gezeten ik gebruik en wifi voor de mobiele apparten en alle computer zitten bekabelt maar dat drinkt niet tot hen door belachelijk......

als alles weer goed werkt dan moet alles goed werken en niet half...

oja nog z"n lekkervraag:heeft u het modem wel juiist aangesloten pfffffffffffff die staat al jaren op de zelfde plek en alles werkte prima tot de storing van de kpn kwam!!

wat kan de 1ste lijn toch erg domme vragen stellen. niet te geloven oh ja domme vragen waren er niet dit ruikt toch wel dat de eerste lijn beter naar huis kan gaan of zich beter moet informeren waar ze mee bezig zijn.

en reageren op een opgestuurde email ho maar. Nu zet ik maar een op het forum. Het nieuwe mdoem wordt nogal heet en de voeding ook. Na de zoveelste modem nu een experia v8 deze doen ook maar wat als je de log leest continu fouten en bij de upload stream meer dan 100000 fouten...
Zijn er dan geen goede modems in nederland?
Ik denk als er een een goede betaalbare en mischien van de klant een kleine bijdrage wordt gevraagd zou ik toch voor het beste modem kiezen en niet de waardeloze modem van nu de v8 brrrrrrrr

wij moeten vraag online zijn inloggen op een belangrijk systeem zodat we de juiste beslissingen kunnen nemen. maar dat hebben wij uit ons hoofd gezet dus eigenlijk ben ik nu mijn baan kwijt lekker he!!!!

ik kan nog wel effe doorgaan

telfort doe nu een iets goeds en geeft de juiste service aan de klant en ik wilt niet met een kluitje het bos ingestuurd worden.

wordt denk ik weer eens tijd op tros radar aan te schrijven. of toch eens sbs 6 in te lichten mischien komt er dan schot in de zaak
Reputatie 1
Dag 4 nog steeds geen tv nog steeds foutcode 14 ..tig keer de stekkers eruit maar nog steeds niks.
Mijn geduld is nu echt op dus TELFORT DOET ER GVD IETS AAN... 3067 Rotterdam
Meldt je probleem hier
https://forum.telfort.nl/nieuws-251/storing-verholpen-onze-excuses-53451/index1.html#post468865

Reputatie 1
mensen met foutcode 14 en geen werkzaamheden/storingen in de buurt, als je de settop aanzet en zodra op het lcd schermpje de eerste streep verschijnt kort de uitknop (of op sommige ontvangers de menu) indrukken, dan systeem informatie kiezen, zie je daar wel een DHCP/IP/gateway staan die beginnen met 10. en een SAP nummer ? als dat het geval is ontvanger uitzetten, haal een kop koffie en opnieuw aanzetten en bij eerste streepje factory reset, dan zou het moeten werken.

zoniet kijk dan of iets in je netwerk aanwezig is dat er voor zorgt dat de tv-ontvanger niet goed kan starten. Denk hierbij aan een extra router, Apple timecapsule, airport express, NAS of een ander apparaat wat ook ip adressen kan uitgeven in de 10.x 192. of 224 ranges.
Reputatie 1
heb ik gedaan maar weer totaal niets............... dus nu maarop naar trosrader denk ik
Reputatie 1
Gedaan maar nog steeds niks nog steeds foutcode 14... Tot 2 keer toe pb gestuurd maar ook niks en ook niet gebeld worden.
Zo jammer dit...
Reputatie 1
Gedaan maar nog steeds niks nog steeds foutcode 14... Tot 2 keer toe pb gestuurd maar ook niks en ook niet gebeld worden.
Zo jammer dit...

Als antwoord krijg ik storing verholpen maar,dat is helemaal niet zo..zit nog steeds met die storing
Reputatie 1
Dag iedereen, wat vervelend dat het toch niet bij iedereen werkt. Mijn eerste advies is om bovenstaande stappen te doorlopen. Als dit niet werkt, kun je een privébericht sturen met jouw naam, postcode + huisnummer en een telefoonnummer waarop we je eventueel kunnen bereiken.
Dag Christy het is leuk en aardig een pb te sturen wat ik dan ook 2 keer gedaan hebt maar, dan verwacht ik wel dat er gereageerd wordt anders voel ik mij voor de gek genomen
@Cindy2502:

Geen dank, graag gedaan.