Sticky

Stel jezelf voor!

Christy
Reputatie 3
Badge +1
  • Voormalig moderator
  • 1772 reacties
Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je? Wat is je lievelingskleur en wat eet je het liefst? Het lijkt mij leuk om jullie beter te leren kennen. Dit topic is er dus voor om alles te delen wat je kwijt wilt :)

Hierbij trap ik ‘m af. Ik ben Christy. Afgelopen zomer ben ik 24 jaar geworden. 24 jaar geleden geboren in Rotterdam maar ik woon nu al een flinke tijd op de prachtige Veluwe. Sinds juni 2015 ben ik moderator op het Telfort Forum. Hiervoor ben ik bijna 4 jaar werkzaam geweest op het forum van Hi. Het kan dus best zo zijn dat je mijn gezicht of naam al eens eerder voorbij hebt zien komen online. Naast werken ben ik gek op het lezen van boeken en wandel ik graag met mijn (parttime) hond. Ook ga ik graag ergens een hapje eten of ergens gezellig een borrel drinken. Gezelligheid kent geen tijd toch ;) Het liefst heb ik Aziatisch eten maar alles wat vooral niet Nederlands is, is eigenlijk goed. Voor een goede kom erwtensoep kun je me nog wakker maken maar de stamppotten laat ik liever aan mij voorbij gaan.

Wie is de volgende? Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!

53 reacties

Friesian
Reputatie 3
https://forum.telfort.nl/babbelbox-249/stel-jezelf-voor-51479
Twee zielen èèn gedachte?:)

Hoi Christy, wat een leuk idee ik doe mee.:D
Mijn gebruikersnaam is dus niet alleen een samenvoeging van het Fries paard maar ook van mijn echte naam maar geeft ook aan wat voor mij het favoriete paardenras is.
Ik ben 52 jaar oud, of was het "25" dat is zo moeilijk te onthouden, had ik enkele maanden geleden ook al toen ik "15" was.:P
Ik woon in de gemeente Laarbeek, bekend van Wish Outdoor, aan de poort van het paradijs en op de top van de hemel, mijn stukje aarde.:)
Ik heb een agrarisch bedrijfjuh, een zzp-er dus zelfstandige zonder poen.:D
Ik ben zou je kunnen zeggen afkomstig van jullie oranje (simyo) buren, slechts een paar andere stappen op de boulevard.

Mij mag je voor stoofvlees met Belgische patat wakker maken, behalve wanneer ik lig te slapen.:D:cool:

Ik lust geen gekookte aardappelen maar dus wel van gebakken aardappelen.
Verder lekkere gerechten zijn bami, spaghetti, uiensoep, spinaziesoep om wat voorbeelden te geven.
Vroeger ben ik kok geweest, ben zelfs naar de school voor konsumptieve beroepen geweest in Eindhoven.
Nu ben ik gastheer van andere soorten wezens, waaronder die met een rondlopend is/ra punt en een kort kabeltje.:cool:
Ik ben ook maar een mens en kan ook fouten maken en dan heb ik het liefst dat men contact met me opneemt zodat ik me kan corrigeren. Ik houdt er van om consequent en eerlijk te zijn.
Dat ben ik in een notendop

Mijn hond die zie je in het fototopic, een echt NL-ras.:) 10 maanden oud nu.
Christy
Reputatie 3
Badge +1
Wauw, zeker 2 zielen 1 gedachte Friesian. Dat topic heb ik compleet over het hoofd gezien. Sorry!

Leuk dat je wat meer over je zelf hebt verteld. Ik hoop je nog vaker hier te zien :)
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo, ik ben Stephen. Ik ben 30 jaar, woon in Amsterdam en werk al een jaar en 7 maanden voor Telfort Webcare. Hiervoor woonde en werkte ik voor 2 en een half jaar op het Caribische eiland Sint Maarten. Ik had het erg naar mijn zin maar had heimwee naar Nederland dus vandaar dat ik weer terug ben.

Naast werk kun je me vooral vinden in de sportschool. Bewegen vind ik erg belangrijk. Playstation spelen is voor mij ontspanning en zo af en toe stappen met vrienden ver buiten Amsterdam hoort er ook gewoon bij. Ik ga ook regelmatig naar de bioscoop als er een leuke film draait. Op de bank gezellig naar de TV of film kijken doe ik ook vaak.

Ik vind mijn functie als moderator op het forum erg leuk! De interactie tussen gebruikers is erg interessant want ik leer elke dag weer iets bij. Ook ben ik graag een ieder van dienst dus als ik je ergens mee kan helpen maak dan een topic aan. :)
Koffiemok
Reputatie 5
Badge +2
My name is Mok...Koffiemok. ;)
Haha, nee, ik heet Richard. De meeste noemen mij overigens Ries. En eerlijk gezegd luister ik daar beter naar dan Richard. :P
Ik ben 44 jaartjes jong uit het mooie Breda. Ik heb 2 katten Puk & Pluis. Ook wel bekend hier als "rare katten heb jij"en "2 opstandige pubers" Maar het zijn wel mijn rare opstandige pubers en hou veel van ze.
Zit al een hele lange tijd in de mobiele sector. Ik weet veel maar niet alles. Het is een markt wat niet stil staat en soms ben ik het ook ff kwijt. Maar dat is ook weer het leuke! Je blijft leren en dingen ontdekken.

In mijn vrije tijd loop ik graag door de bossen. Mastbos is kwartiertje hier vandaan. Films kijken doe ik met regelmatig. Ook Playstation staat regelmatig aan. Ik ben fan van de Lego spellen. Ik heb ze allemaal op 100% en nee, ze zijn niet altijd makkelijk :@ . Platform spellen is dus mijn ding! Nog aanraders? :)

Het Telfort forum is 1 van de forums waar ik graag actief op ben. Vragen beantwoorden, problemen oplossen en ja, leer er ook nog van.
Sinds april dit jaar overgestapt om internet en iTV van Telfort. Mede door de goede technische kennis die ik hier lees op het forum. Handige instructie pagina's, oplossingen en tips op het forum. Dat was bij mijn vorige provider niet het geval.
#HappyWithMyInternetandTV :D
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Hallo ik ben Leo en van het bouwjaar 1945 , heb 2 zoons en 3 kleinkids, ben inmiddels 15 jaar met VUT en pensioen.
Heb 6 jaar gewerkt bij de Dutch Navy als hofmeester 1e klas na de Marine ben ik beland op een postkantoor en later heb ik jaren gewerkt bij de landelijke klantenservice post.
Jarenlang gevoetbald en na een knieoperatie daarmee gestopt en toen een kleine 20 jaar bij SC Cambuur gezeten als teammanager, alwaar ik nog steeds de wedstrijden en trainingen bezoek.
O ja schaatsen kon ik ook aardig en heb twee keer de elfstedentocht uitgereden in 1985 en 1997.
Woon in Leeuwarden tegenover het stadion en tijdens de zomermaanden verblijf ik maandje of vijf op Terschelling in ons chalet, jan/febr zit ik meestal in Benidorm of Playa dell Ingles.
Ondertussen heb ik toch wat tijd over en help wat andere forumleden met hun problemen.
Volgend jaar ben ik 50 jaar gelukkig getrouwd met mijn lieve vrouw
Mijn motto is leven en laten leven en genieten
Henk
Reputatie 3
Badge +3
Ik ben Henk, 28 jaar oud en werk alweer 6 jaar voor Telfort. In september 2014 ben ik begonnen als community manager op het forum, daarvoor heb ik 2 jaar als moderator gewerkt. Kom graag, ook in mijn "eigen" tijd nog even rondneuzen op het forum. Vooral de technische (internet)vragen neem ik dan even door!

In mijn vrije tijd voetbal ik graag en de derde helft hoort daar natuurlijk ook bij! :) Daarnaast ga ik graag op vakantie. Mijn leukste reis (tot nu toe) was in 2014 naar Sri Lanke. Ook ben ik recent weer begonnen met piano spelen en gitaar spelen!

Ik woon nu bijna 8 jaar in Amsterdam Oost en vind het hier prettig wonen samen met mijn vriendin en onze kat.

Leuk om ook wat meer van jullie te weten, mocht je nog andere vragen hebben? Stuur me gerust een berichtje!
renewap
Badge
Ik stel mezelf voor binnen deze Topic Stel jezelf voor!
[Ik was hier nog niet toe gekomen omdat ik er nog niks van tegengekomen was om dit te doen]

Ik heet René en maak gebruik van een GSM van t merk/type/model Samsung GT -E1190
Lekker klein apparaatje dus.
Wat bedieningsproblemen hebben gemaakt dat ik me vervoegd heb binnen dit Forum.
Uiteindelijk heb ik via een ander Forum de oplossing gekregen.
Dit even terzijde.
Mijn Leeftijd is 63 woon in Brabant, Eindhoven om precies te zijn.
M'n lievelingskleur is Blauw.
Eten? Ik heb geen specifieke dingen die ik voornamelijk het liefste eet. Het kan dan gauw te eentonig worden lijkt me?
Ik probeer het simpel te houden. En een lekker inelkaar geknutseld soepje daar ben ik wel voor te porren.
Ook eenpans gerechten zijn favoriet!!
Binnen m'n Profielomschrijving heb ik verder beschreven wat m'n interesses zijn
en waar ik me zoals mee bezig houd zoals VOIPTelefonie, Ham waaronder
HAMNET Nederland[https://www.facebook.com/Hamnet-Nederland-Belgi%C3%AB-Duitsland-658594944281547/?fref=ts],
Dit gaat deels door de lucht in combi met OpenVNP verbindingen om regio's bloot te leggen. Eea werkt geheel gesloten van het WWW[wereld wijde web gehandled via google whatever] nzelfde Net werkt in Duitsland en België en is gekoppeld.
Computers, Social Media
Mogelijk krijgen jullie nu een beetje een indruk van mij?

Gr Rene

Christy - Telfort schreef:

Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je? Wat is je lievelingskleur en wat eet je het liefst? Het lijkt mij leuk om jullie beter te leren kennen. Dit topic is er dus voor om alles te delen wat je kwijt wilt :)

Hierbij trap ik ‘m af. Ik ben Christy. Afgelopen zomer ben ik 24 jaar geworden. 24 jaar geleden geboren in Rotterdam maar ik woon nu al een flinke tijd op de prachtige Veluwe. Sinds juni 2015 ben ik moderator op het Telfort Forum. Hiervoor ben ik bijna 4 jaar werkzaam geweest op het forum van Hi. Het kan dus best zo zijn dat je mijn gezicht of naam al eens eerder voorbij hebt zien komen online. Naast werken ben ik gek op het lezen van boeken en wandel ik graag met mijn (parttime) hond. Ook ga ik graag ergens een hapje eten of ergens gezellig een borrel drinken. Gezelligheid kent geen tijd toch ;) Het liefst heb ik Aziatisch eten maar alles wat vooral niet Nederlands is, is eigenlijk goed. Voor een goede kom erwtensoep kun je me nog wakker maken maar de stamppotten laat ik liever aan mij voorbij gaan.

Christy
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Rene! Wat leuk dat je ons wat meer over jezelf komt vertellen :) Ook ik ben altijd te porren voor een lekker soepje. Ik maak bijna elk weekend wel een pannetje soep (en dan geen Unox blik natuurlijk). Heb je nog goede recepten voor een eenpansgerecht? Ik woon alleen dus het is soms nog best lastig om iets gezonds en snel op tafel te krijgen.
renewap
Badge
Hallo Christy,
Soep maak ik van losse groenten
Het hoeft vaak niet zo ingewikkeld te gaan
Bv Een gebonden Prei-soepje met Ui is heel lekker
Zelf Prei en Uien kleinsnijden kan.[bv 1 prei en gewenste aantal Ui]] Ook makkelijk is 't
zoals je 't bij de Supermarkt aantreft in voorgesneden gewassen Groenten
alsmede versnipperde verpakte Ui als je niet teveel tijd kwijt wil zijn wat het voorbereiden ervan betrefd.
Nagelang de hoeveelheid en gebondenheid ook de gewenste hoeveelheid
water eerst aan de Kook brengen met groentenbouilonblokjes in juiste verhouding
wat peper evt n theelepel sambal {hier moet je wat mee experimenteren mbt uiteindelijke smaak]
Geen zout dat zit al genoeg in de bouillonblokjes[kan evt bij consumeren met wat maggi]
Als 't water +bouillonblokjes aan de kook zijn gebracht dan pas groenten en ui toevoegen en kort
laten garen dit door bv na 10min even te kontroleren op gaarheid. Gas of electra klein en dan even blenderen
met n staafmixer om een gebonden soep te realiseren.
en voila klaar is Uw soepje

Met eenpans gerechten een voorbeeld wat snel en smaakvol is
Gesneden Sperciebonen, Champions, Tomaat, Ui, Paprika
Hier kunnen Gamba's in de grilpan bij 'n 10tal/pp ok 8tal/pp nagelang de behoefte. 'n losse ZalmMoot is ook 'n goeije.
Dit alles in SlowCooking in een anti-aanbak-Pan met glazen deksel zodat je kunt zien dat de zaak
niet verpietert. Ik geef geen gaartijden,,maar opereer vanuit een fingerspitzengefühl. Je moet ook niet van je pannen weglopen.
Ook dat je 'n vorkje prikt om te konstateren dat overgegaan kan tot consumptie is een methode.
[Zorg niet dat de pan leeggeprikt is voordat 't op 't bord komt,,HI]

Zo kun je voor soep en te maken groenten zelf de keuze maken wat je wil,,ook in 't aanbod in de Supermarkt
naar keuze waar je inkopen doet. Als je ook van aardappelen houdt kun je die ook meenemen in 't slowCookingproces
Ik houdt me wat dat betreft op 1 ons omdat aardappelen hoog glycemisch zijn en niet percee noodzakelijk.
[Aardappelen is een makkelijk produkt en bij 'n kruimige aardappel toepasbaar bij 't binden vd Preisoep
maar dat is n keuze die je maakt ook in 't resultaat wat je nadien ervaart]
Wat je ook kunt doen is reeds voorbereide porties rijst, pasta naar keuze, Amarant, Bulgur van 100gr/pp
[Zie https://zonnatura.nl/ingredienten/] Dit bewaar ik voor gebruik in de vriezer en voeg 't toe in t slowCookingproces

Mogelijk kom je nu op ideeën zelf aan de slag te gaan hiermee?

Groetjes René

PS Eea getypt vanuit de losse pols. Ik hoop dat 't niet te ingewikkeld overkomt?
Vandaag had ik 'n Championsoepje, Rode Kool met aardappels en speklappen en luchtige kwark en Perzik na,,heerlijk!!!
Christy
Reputatie 3
Badge +1
Wauw klinkt allemaal super goed Rene. Misschien moeten we een topic voor recepten openen?
renewap
Badge

Wauw klinkt allemaal super goed Rene. Misschien moeten we een topic voor recepten openen?

Je moet je bedenken dat ik in eenzelfde situatie zit als jou
Een topic over dit gegeven lijkt me niet echt nodig
Je moet je bedenken dat je ook echt inspiratie moet hebben wat dan ook elke dag ter tafel te brengen
Ik houd 't simpel maar wel zo gezond mogelijk,,Dus een goeije portie groenten per dag En vlees hoeft nog niet eens elke dag
kan ook n ei zijn of n lekker plak kaas..of een andere eiwitvervanger. maw ik houd de schijf van 5 in ogenschouw
Zie ook http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx Ook hier zijn recepten vollop te vinden => http://www.voedingscentrum.nl/nl/recepten.aspx
Mogelijk brengt dit je bericht nog meer in inspiratie?
Gr Rene
Doeij!!
Friesian
Reputatie 3
renewap schreef:

Ik stel mezelf voor binnen deze Topic Stel jezelf voor!
Mijn Leeftijd is 63 woon in Brabant, Eindhoven om precies te zijn.

Groetjes, Rene.

Hoi renewap..

Je reactie brengt herinneringen boven bij mij.
Ik ben in Eindhoven naar school geweest, aan de Kaakstraat. Toen stond er nog School voor konsumptieve beroepen.
Maar mondje dicht hè, ik heb niks gezegd..:D
famvankeulen
Wij zijn Cor en Wieteke uit het rustieke Creil in de noordoostpolder 32 bijna 33 en 28 jaar

wij zijn klant van telfort met een all in one pakket maar komen nu wat kleine probleempjes tegen
we zijn de code van ons kinderslot vergeten en we weten niet hoe we de wifi aan moeten zetten
aangezien onze router op gesloten staat en we met een draad internetten en graag draadloos door het
hele huis willen...

maar goed gezellig hier...

groetjes

Cor en Wieteke.
Christy
Reputatie 3
Badge +1
Dag Cor en Wieteke, welkom! Leuk dat jullie hier een berichtje plaatsen. Om het forum overzichtelijk te houden, proberen we alle vragen in de juiste categorie te plaatsen. Zouden jullie een nieuw topic aan willen maken over de inhoudelijke vragen? Dan pak ik deze zo snel mogelijk op!
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2

Dag Cor en Wieteke, welkom! Leuk dat jullie hier een berichtje plaatsen. Om het forum overzichtelijk te houden, proberen we alle vragen in de juiste categorie te plaatsen. Zouden jullie een nieuw topic aan willen maken over de inhoudelijke vragen? Dan pak ik deze zo snel mogelijk op!

Was al gedaan, gelijk met deze post:
https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/wifi-aanzetten-53799/index1.html#post471155
franswon
Badge
Ook ik stel mezelf graag hier even voor.

Mijn naam is Frans, ben sinds kort bij Telfort voor internet + bellen, voor mobiel zit ik bij jullie 'huisgenoten' op de Teleportboulevard Simyo. Ik kom daar regelmatig en het lijkt me leuk om een bezoek aan Simyo eens te combineren met een bezoek aan jullie.

Ik ben 67 jaar, getrouwd, 1 dochter, 2 kleindochters en woon in Middelburg (1 van de mooiste steden van Nederland).
Voor mijn pensionering was ik lang werkzaam in de automatisering, via de HCC (computerclub) al vroeg begonnen met het testen van VoIP.
Hobby's: vrijwilligerswerk, computerproblemen oplossen, broodbakken, satelliet-TV, met mooi weer maak ik graag, lange, ritten op mijn 45 km/u scooter.
Christy
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Frans, welkom! Wat leuk dat je hier wat plaatst :) Simyo zijn inderdaad onze onderburen. Je bent hier altijd van harte welkom, geef mij even een seintje als er weer een bezoekje aankomt, dan plannen we even iets.

Middelburg is inderdaad een hele mooie stad. De gehele provincie zeeland is prachtig, zeker in de zomer!
Coby
Reputatie 1
Badge

renewap
Badge
Oh enkel t kopie van Christy - Telfort Coby
Probeer 't nog eens om wat weg te zetten over jezelf?

Coby schreef:

Albert54
Reputatie 3
Badge
Hallo, zit sinds kort ook bij Telfort zat hiervoor bij Tele2 en moet zeggen dat het verschil echt groot is, je kan echt merken dat Telfort een dochter van KPN is :8
Zat ook op het forum van Tele2, maar daar heb ik niet zulke goede herinneringen aan,..
Coby
Reputatie 1
Badge
Ik ben Coby. sinds vandaag heb ik het forum ontdekt bij Telfort.
Ik ben 79 jaar en verder heb een man en twee dochters en schoonzoons.
2 kleindochters van 26 en 24 jaar. de oudste kl.dochter is bijna klaar met haar studie wat behelst een onderdeel van het vak geschiedenis,(terorrisme).
Deze afgelopen week was ze ook betrokken bij de conferentie om het eens te worden met andere landen.
Ze loopt stage bij Buitenlandse Zaken.
De tweede kl.dochter is dokters ass.
Onze dochters hebben goede banen in de gezondheidszorg.
De schoonzoons hebben goede banen. Ik ben daar blij mee.
Verder heb ik niet veel te vertellen.
Mijn man is erg ziek en ik ben zijn mantelzorger.
Stephen - Telfort
Reputatie 5
Badge +1
Hallo Albert54, welkom op het forum! Wat leuk dat je je hebt voorgesteld in dit topic. Wij als forumteam willen er alles aan doen om het voor jou prettig te maken op het forum. :)

Beste Coby, ook jou heet ik graag welkom op het forum! Je mag zeker trots zijn op je kinderen, kleinkinderen en schoonzoons! Wat treurig om te vernemen dat je man erg ziek is. Gelukkig ben jij er voor hem. Indien wij iets voor jou kunnen betekenen schroom vooral niet om ons te benaderen.
Christy
Reputatie 3
Badge +1
Welkom Albert en Coby! Leuk dat jullie je hier voorstellen :)

@ Albert, ik hoop van harte dat jouw ervaringen op dit forum beter zullen zijn. Als je ergens tegenaan loopt, kun je het altijd aangeven.

@ Coby, je hebt zeker (klein)dochters om trots op te zijn! Wat verdrietig dat jouw man zo ziek is. Wat heeft hij, als ik vragen mag?
Coby
Reputatie 1
Badge
Hallo Christy,
Mijn man heeft in ernstige mate hartfalen.
Is erg zwak ern kan bijna niets meer.
Dus een zorgenkindje van mij.
Groetjes Coby.
Coby
Reputatie 1
Badge
Hallo Christy,
Mijn man heeft in ernstige mate hartfalen.
En kan bijna niets meer, heeft het erg benauwd altijd.
Groetjes Coby.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P