beantwoord

Sms ontvangen van 0685070219 om blokkade van mijn apparaat te voorkomen

• 5 september 2019
  • 8 reacties
  • 640 keer bekeken

Reputatie 1
tekst ontvangen via sms: "" Wij hebben uw rekening in de "quarantaine zone" geplaatst. U dient uw apparaat voor 06-09-2019 te bevestigen om blokkade te voorkomen: va9.top/nl/Knab Mijn vraag is wat is dat??
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 5 september 2019, 12:31

Hoi @bpodgorska, welkom op het forum. Alexandra heeft je gebruikersnaam al even aangepast i.v.m. privacy, daar heeft ze je ook een privébericht over gestuurd. Deze sms heeft mijn vader toevallig gisteren ook gekregen en hij vroeg mij ook wat hij moest doen. Hij heeft geen Knab bankrekening en niets met ze te maken, dit zijn phishingberichten. Op hun site heeft Knab een aantal tips staan om dat soort berichten te herkennen en geven ze een aantal voorbeelden van recente phishingberichten. Deze staat daar ook bij.
Klik niet op die link in de sms, verwijder de sms en ga weer verder met waar je daarvoor mee bezig was 🙂
Bekijk reactie

8 reacties

Bel uw bank...

Het feit dat je je 06 nummer als forumnaam gebruikt geeft al een beetje aan hoe je met je prive gegevens omgaat...
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @bpodgorska stuur de sms door naar valse-email@knab.nl
Reputatie 1
Beste Nelly,

Bedankt voor je advies. Op de sms is geschreven niet "Bank", maar "uw apparaat", het gaat over een telefoon, smartphone.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @bpodgorska, welkom op het forum. Alexandra heeft je gebruikersnaam al even aangepast i.v.m. privacy, daar heeft ze je ook een privébericht over gestuurd. Deze sms heeft mijn vader toevallig gisteren ook gekregen en hij vroeg mij ook wat hij moest doen. Hij heeft geen Knab bankrekening en niets met ze te maken, dit zijn phishingberichten. Op hun site heeft Knab een aantal tips staan om dat soort berichten te herkennen en geven ze een aantal voorbeelden van recente phishingberichten. Deze staat daar ook bij.
Klik niet op die link in de sms, verwijder de sms en ga weer verder met waar je daarvoor mee bezig was 🙂
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @bpodgorska , zie ook mijn eerdere reactie,
ik heb van de week een soortgelijke SMS gehad, er wordt mee bedoeld dat je je mobiel zou moeten koppelen aan je persoonlijke bankomgeving via de meegestuurde link.
klik NIET op de link, maar wat ik eerder schreef, stuur door en verwijder de SMS.
Reputatie 8
Badge +17
Half Nederland heeft die SMS gekregen.
Deze SMS heeft een link met een phishing website die niets te maken heeft met de "KNAB" bank!

Dus gewoon verwijderen.
Reputatie 1
Beste Jasper -Telfort Moderator,

Bedankt voor je snelle reactie.

**ook bedankt mevr. Alexandra, voor de aanpassing van mijn gegevens. Helemaal juist!
Zeer dankbaar daarvoor.

Met vriendelijke groet,

BP.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan! Als we nog iets voor je kunnen doen kan je altijd een nieuw topic aanmaken. Dan kijken we met je mee 🙂

Reageer