Routerdwang mag niet meer.

  • 24 december 2016
  • 285 reacties
  • 13732 keer bekeken


Toon het eerste bericht

285 reacties

@Kees-Jan Die eigen modems hebben nog geen toegang tot die acs server, ik las op het forum van ziggo over ditzelfde of soortgelijk onderwerp dat hun netwerk blijkbaar de gebruikte modems kan herkennen ik neem aan dat dit bij KPN/Telfort net zo werkt. Dus als iemand een gebruikte experiabox (v8) aansluit zou die theoretisch gewoon worden herkent en netjes worden geconfigureerd. Alleen vreemde merken en modellen worden nog niet herkend/geaccepteerd
Reputatie 8
In het geval dat je een eigen modem aansluit (of andere apparatuur om VOIP in te zetten) heb je nog steeds Telfort als ISP, want met hen ben je een overeenkomst aangegaan voor hun internetdiensten inclusief VOIP. Volgens de nieuwe regels moeten zij die gegevens dus gewoon verstrekken, zodat je die in eigen apparatuur kunt invoeren.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-524.html

"De toegangsverplichting heeft een ruimere werking dan het fysiek kunnen aansluiten van eindapparaten. Zo zullen, al dan niet op verzoek van de eindgebruiker, ook technische en administratieve parameters voor zover deze niet vallen onder de in artikel 2 genoemde technische specificaties, aan de eindgebruiker bekend moeten worden gemaakt. Dit geldt bijvoorbeeld voor gegevens om instellingen van eindapparaten te kunnen inzien of beheren, zoals gebruikersnamen en wachtwoorden, indien dat nodig is om andere eindapparaten direct of indirect aan te kunnen sluiten op een door een telecomaanbieder geleverd eindapparaat."

Wat die tegemoetkoming via ACS (je bedoelt waarschijnlijk ACM) er mee te maken heeft, ontgaat me.
Die regelgeving is juist bedoelt om helderheid te geven waar ISP's zich aan moeten houden.
Ik heb gisteren in een net mailtje richting de klantenservice de vraag gesteld hoe ze aan deze nieuwe regelgeving invulling willen geven. Ik kreeg een standaard mailtje terug. Mijn 'klacht' is in behandeling genomen. Binnen 5 werkdagen komt er een antwoord......:?

Oh :8 aan welk @ ? aangezien er geen email adres op de website staat vermeld !

gevonden https://www.telfort.nl/klantenservice/splitter/


Ik heb eerst telefonisch gesproken met de Helpdesk. Zij vroegen me een email te sturen met mijn vragen. Van hen heb ik een (tijdelijk) mailadres gekregen.
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan Die eigen modems hebben nog geen toegang tot die acs server, ik las op het forum van ziggo over ditzelfde of soortgelijk onderwerp dat hun netwerk blijkbaar de gebruikte modems kan herkennen ik neem aan dat dit bij KPN/Telfort net zo werkt. Dus als ik een gebruikte experiabox (v8) aansluit zou die theoretisch gewoon worden herkent en netjes worden geconfigureerd. een experiaBox modem van Telfort die ik thuis gebruik kan ik ook gewoon bij een andere Telfort aansluiting gebruiken zonder problemen.
Alleen vreemde merken en modellen worden niet herkend/geaccepteerd
dus...

... hoe configureer ik dan een Fritz!Box modem????
Reputatie 6
Badge +7
Is er nog nieuws omtrent dit topic ?
Als Telfort mee gaat werken en jou de gevraagde gegevens geeft of hun netwerk zo instelt dat deze word geaccepteerd.

En dat is dus de kern van het probleem KPN/telfort werken nog niet mee.
Reputatie 8
Badge +17
zucht...
Ps er is een hele topic gewijd aan hoe je de benodigde gegevens toch kan krijgen, valt mee dat die nog niet uit de lucht is.
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb wel zin in whiskey... 🆒
Reputatie 8
Badge +17
Ps er is een hele topic gewijd aan hoe je de benodigde gegevens toch kan krijgen, valt mee dat die nog niet uit de lucht is.waarom? het is niet illegaal wat er gebeurd, het is puur gebruik maken van de mogelijkheden van de modem. dus waarom zou Telfort dat/die topic(s) verwijderen? Heeft geen zin want op Tweakers staat het ook en ik kan het zelf ook nog wel verzinnen...

Reageer