Routerdwang mag niet meer.

• 24 december 2016
  • 290 reacties
  • 13930 keer bekeken

Toon het eerste bericht

290 reacties

Even of topic als ik dit door trek naar tv moet ik ongeacht ik wel of geen abonnement heb minstens nederland 1 2 en 3 kunnen ontvangen puur omdat ik daar via de belasting voor betaal. Zelfs zonder een decoder dus kan je stellen dat het feit dat Telfort geen coax signaal aanbied (nieuwe propositie)dan ook aan te vechten moet zijn.
Vreemde conclusie vind ik. Maar je kan deze zenders gewoon bekijken op npo.nl als je internet afneemt.

Maar nu heb ik geen telefoon of internet, dus wel de nuts aansluitingen maar nergens een abonnement dan zou ik toch die 3 netten moeten kunnen bekijken, omdat ik via de belasting kijk en luister gelden daarvoor betaal dus behalve via de ether zeg het maar.

Ik heb het antwoord al gevonden blijkbaar hoeft met de nieuwe media wet geen analoog signaal meer te worden doorgegeven. dus dan blijft alleen de ether over.
Reputatie 8
Badge +17
1. Als Telfort besluit om eigen apparatuur toe te staan en die via de gebruikelijke weg automatisch worden geconfigureerd is het probleem toch opgelost?
2. Als de noodzakelijke gegevens deels via een secure web pagina gaan ofwel via de telefoon waar jij als zijnde klant kan worden bevestigd en zo de gegevens krijgt zodat je het zelf kan invullen is het probleem ook opgelost.
optie 1 kan je gewoon lekker blijven zitten
Nee, want dát werkt niet bij een eigen modem, die heeft geen toegang tot de ACS server
en bij optie 2 moet je zelf van alles invullen en wat ik al eerder ergens in dit topic opmerkte zit de gemiddelde gebruiker daar niet op te wachten.de gemiddelde gebruiker niet maar die valt in de groep hieronder; het gaat hier dus om (de groep) gebruikers die om wat voor reden dan ook een eigen modem aanschaffen en dus die gegevens wél zelf in willen vullen en die gegevens dus van de provider moeten krijgen om dat te doen.
Die willen een stekker in het contact steken en indien nodig een draadje van een modem in de computer stoppen en het moet werken niks meer niks minder.Die kunnen dan "gewoon" het Telfort modem gebruiken...
Reputatie 8
Badge +17
Even of topic als ik dit door trek naar tv moet ik ongeacht ik wel of geen abonnement heb minstens nederland 1 2 en 3 kunnen ontvangen puur omdat ik daar via de belasting voor betaal. Zelfs zonder een decoder dus kan je stellen dat het feit dat Telfort geen coax signaal aanbied (nieuwe propositie)dan ook aan te vechten moet zijn.
Vreemde conclusie vind ik. Maar je kan deze zenders gewoon bekijken op npo.nl als je internet afneemt.

Maar nu heb ik geen telefoon of internet, dus wel de nuts aansluitingen maar nergens een abonnement dan zou ik toch die 3 netten moeten kunnen bekijken, omdat ik via de belasting kijk en luister gelden daarvoor betaal dus behalve via de ether zeg het maar.

het gaat er niet om dat JIJ het kan, het gaat erom OF het kan!
voor mijn part via een satelliet-ontvanger
Reputatie 1
Badge
Ik heb gisteren in een net mailtje richting de klantenservice de vraag gesteld hoe ze aan deze nieuwe regelgeving invulling willen geven. Ik kreeg een standaard mailtje terug. Mijn 'klacht' is in behandeling genomen. Binnen 5 werkdagen komt er een antwoord......:?

Oh :8 aan welk @ ? aangezien er geen email adres op de website staat vermeld !

gevonden https://www.telfort.nl/klantenservice/splitter/
Op het KPN forum is te lezen:

https://forum.kpn.com/internet-9/vrije-router-keuze-wettelijk-vastgelegd-429248/index3.html#post471408

Ben gebeld door Autoriteit Consument & Markt naar aanleiding van mijn melding over vrije router keuze. Mij is verteld dat Economische Zaken in het traject tot stand komen wetgeving niet de marktpartijen als KPN e.d. heeft geconsulteerd. Hierdoor hebben zij verzet aangetekend tegen de nieuwe wetgeving. Volgens ACM zal deze omissie van niet consulteren marktpartijen hersteld worden voor Q3. Aan de ACM heb ik aangegeven als consument dat ik ook mijn visie wil geven bij Economische Zaken inzake vrije router keuze,
Uiterlijk begin volgende week zal er op website ConsuWijzer meer informatie staan over bovengenoemde.

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
Soms is het beter sorry te zeggen dan toestemming te vragen.

Gaat nog wel even duren dus....

Wat ik daar vreemd in vind is het stukje wij zijn niet geconsulteerd.
@Kees-Jan Die eigen modems hebben nog geen toegang tot die acs server, ik las op het forum van ziggo over ditzelfde of soortgelijk onderwerp dat hun netwerk blijkbaar de gebruikte modems kan herkennen ik neem aan dat dit bij KPN/Telfort net zo werkt. Dus als iemand een gebruikte experiabox (v8) aansluit zou die theoretisch gewoon worden herkent en netjes worden geconfigureerd. Alleen vreemde merken en modellen worden nog niet herkend/geaccepteerd
Reputatie 8
In het geval dat je een eigen modem aansluit (of andere apparatuur om VOIP in te zetten) heb je nog steeds Telfort als ISP, want met hen ben je een overeenkomst aangegaan voor hun internetdiensten inclusief VOIP. Volgens de nieuwe regels moeten zij die gegevens dus gewoon verstrekken, zodat je die in eigen apparatuur kunt invoeren.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-524.html

"De toegangsverplichting heeft een ruimere werking dan het fysiek kunnen aansluiten van eindapparaten. Zo zullen, al dan niet op verzoek van de eindgebruiker, ook technische en administratieve parameters voor zover deze niet vallen onder de in artikel 2 genoemde technische specificaties, aan de eindgebruiker bekend moeten worden gemaakt. Dit geldt bijvoorbeeld voor gegevens om instellingen van eindapparaten te kunnen inzien of beheren, zoals gebruikersnamen en wachtwoorden, indien dat nodig is om andere eindapparaten direct of indirect aan te kunnen sluiten op een door een telecomaanbieder geleverd eindapparaat."

Wat die tegemoetkoming via ACS (je bedoelt waarschijnlijk ACM) er mee te maken heeft, ontgaat me.
Die regelgeving is juist bedoelt om helderheid te geven waar ISP's zich aan moeten houden.
Ik heb gisteren in een net mailtje richting de klantenservice de vraag gesteld hoe ze aan deze nieuwe regelgeving invulling willen geven. Ik kreeg een standaard mailtje terug. Mijn 'klacht' is in behandeling genomen. Binnen 5 werkdagen komt er een antwoord......:?

Oh :8 aan welk @ ? aangezien er geen email adres op de website staat vermeld !

gevonden https://www.telfort.nl/klantenservice/splitter/

Ik heb eerst telefonisch gesproken met de Helpdesk. Zij vroegen me een email te sturen met mijn vragen. Van hen heb ik een (tijdelijk) mailadres gekregen.
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan Die eigen modems hebben nog geen toegang tot die acs server, ik las op het forum van ziggo over ditzelfde of soortgelijk onderwerp dat hun netwerk blijkbaar de gebruikte modems kan herkennen ik neem aan dat dit bij KPN/Telfort net zo werkt. Dus als ik een gebruikte experiabox (v8) aansluit zou die theoretisch gewoon worden herkent en netjes worden geconfigureerd. een experiaBox modem van Telfort die ik thuis gebruik kan ik ook gewoon bij een andere Telfort aansluiting gebruiken zonder problemen.
Alleen vreemde merken en modellen worden niet herkend/geaccepteerd
dus...

... hoe configureer ik dan een Fritz!Box modem????
Reputatie 6
Badge +7
Is er nog nieuws omtrent dit topic ?
Als Telfort mee gaat werken en jou de gevraagde gegevens geeft of hun netwerk zo instelt dat deze word geaccepteerd.

En dat is dus de kern van het probleem KPN/telfort werken nog niet mee.
Reputatie 8
Badge +17
zucht...
Ps er is een hele topic gewijd aan hoe je de benodigde gegevens toch kan krijgen, valt mee dat die nog niet uit de lucht is.
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb wel zin in whiskey... 🆒
Reputatie 8
Badge +17
Ps er is een hele topic gewijd aan hoe je de benodigde gegevens toch kan krijgen, valt mee dat die nog niet uit de lucht is.waarom? het is niet illegaal wat er gebeurd, het is puur gebruik maken van de mogelijkheden van de modem. dus waarom zou Telfort dat/die topic(s) verwijderen? Heeft geen zin want op Tweakers staat het ook en ik kan het zelf ook nog wel verzinnen...

Reageer