Reclame op TV

• 26 november 2015
  • 5 reacties
  • 1752 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Veel zenders geven ongelofelijk veel reclame tijdens de uitzendingen, neem als voorbeeld SBS6 van gisteravond. Ze laten voetbal zien en daarna komende samenvattingen van de overige wedstrijden. Dit wordt 3 tot 4 keer onderbroken door reclame, ik ben dan inmiddels afgehaakt. Ook begint het nu in de USA de mensen te vervelen en de TV maatschappijen hebben nu besloten om de reclame drastisch terug te voeren. Dit komt ook nog eens door de opkomst van reclame loze zenders zoals Netflix, HBO. Ook in Nederland worden veel abonnementen afgesloten met dit soort zenders, alleen hebben ze nog niet door dat ze ouwe meuk uitzenden en dus de klanten ook weer kwijt raken. Als je nu toch John de Mol heet dan begin je toch een reclame loze zender met recente films en series, je heb dan volgens mij in heel korte tijd je geld er zo uit. Waarom doet KPN en Telfort dit soort acties niet. Ja ze hebben videoland maar dat is ook behoorlijk oude meuk
Ik moest het even kwijt

Marcel

5 reacties

Volgens mij is het ''oude meuk'' omdat de eigenaar van het recente materiaal (studio's, productie maatschappijen enz) niet wil dat recent uitgebracht materiaal via massamedia wordt verspreid. En theaters al helemaal niet uiteraard. Iedereen wil wat verdienen aan het product.
Ik denk dat het financieren van zo'n kanaal zonder reclame inkomsten hier in Nederland geen kans van slagen heeft. Te duur om alleen te bekostigen uit de opbrengst van mensen die 'n film of evenement of wedstrijd huren om die online te kijken.
Rechten die moeten worden betaald etc, organisatie, technische faciliteiten en zakkenvullers die geldbergen voor ogen hebben, tja dan lopen de kosten behoorlijk op.
Persoonlijk kijk ik nooit naar de commerciële zenders omdat idd de ergernis van om het kwartier 'n kwartier spam kijken m'n bloeddruk te hoog opjaagt. Jaren terug al mee gestopt en heb nu sinds ruim 'n jaar niet eens n tv abonnement meer. Beste beslissing die ik ooit heb genomen volgens mij 🙂 Wat ik perse wil zien vind toch wel.
Reputatie 2
Badge +4
We hebben nu wel Spotify en daar zei men ook dat dat niet mogelijk was om muziek zo te verkopen. Dus ik zou de laatste zijn die zegt dat dit ook met series en films niet mogelijk is. Zolang er zoveel mensen downloaden en daar ook geld voor betalen denk ik dat er toch een groeimarkt voor is.
We hebben daar echter een grote organisatie voor nodig die er wat geld in wil investeren

Marcel
Reputatie 3
Spotify heeft ook reclame, tenzij je je abonneert. Ik ga een programma op de commerciele zender altijd een half uurtje pauzeren en ga dan kijken. Dan spoel ik zo door de reclames en heb geen enkele ergernis, en ben op het eind van de film weer "live"....🆒
Reputatie 1
Badge +1
De hoeveelheid reclame die over je uitgestort wordt als je een avondje naar de "commerciëlen" kijkt, is inderdaad om horendol van te worden.

Het meest krankzinnige is eigenlijk, dat men er in Nederland er fors voor moet betalen, om die te mogen zien: zonder een abonnement zijn deze zenders niet te bekijken. Omdat de commerciële zenders voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde hebben, heb ik al jaren geen tv-abonnement. De schotel biedt mij honderden vrij te ontvangen (zowel publieke als commerciële) zenders, voor € 0,00 per maand: de enkele programma's van de NPO die ik de moeie waard vind, kijk ik via internet.
Reputatie 2
Al wat oudere topic maar toch even dit wat zou John de Mol ons dan moeten rekenen om reclame vrij recente films te kunnen zien?
voor die 10 euro afgerond wat Netflix kost kan en mag je niet het nieuwste van het nieuwste verwachten. Netflix kan de rechten vaak pas verwerven als een serie op dvd beschikbaar is. Zo zijn ze ook begonnen als postorder mediatheek.

Reageer