beantwoord

Postcode check Telfort

• 4 december 2013
  • 21 reacties
  • 6219 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Wat een giller! :)

Bedankt voor uw beschikbaarheidscheck!

Op uw adres: Maanplein 55 in 'S-GRAVENHAGE zijn de volgende diensten leverbaar:

- Internet Instap (met een maximale snelheid op uw adres van 4 Mb/s)

Hier is gevestigd, jawel!

Telfort: KPN B.V., Maanplein 55, 2516CK Den Haag

Moet ik nu aannemen dat de postcode check betrouwbaar is?
Heeft het hoofdkantoor van Telfort KPN B.V. een aansluiting uit het "stenen tijdperk"?
icon

Beste antwoord door Hugo 5 december 2013, 10:06

Het is niet ongebruikelijk dat bedrijventerreinen geen goede (V)DSL dekking hebben, dit is het terrein van zakelijk glasvezel. Maanplein en Telfort's Teleportboulevard zijn uiteraard voorzien van glasvezelverbindingen.

Hugo
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Lijkt me op zich niet onlogisch... waarschijnlijk hebben de buren dit ook.

KPN zal vast wel wat eigen kabels (koper of glas) hebben liggen. En die zie je niet in de postcodecheck.
Reputatie 1
Badge +1
Heeft Telfort KPN B.V. misschien kabel? :)
Dat hebben ze mij ook geadviseerd!

Nee, de postcode check van Telfort KPN B.V. is onbetrouwbaar.
Alleen al daar waar ik woon heeft iedereen een download snelheid tussen de 6 en 8 Mb.
De postcode check geeft steevast op alle nummers 1 Mb aan.
Telfort KPN B.V. overtreedt hiermee de Gedragscode Transparantie Internetsnelheden.
Zie:
http://nlkabel.nl/wp-content/uploads/2013/06/GTI.pdf
Reputatie 8
Badge +16
Een bedrijfsverbinding zul je niet terugvinden in een postcodecheck voor consumenten.
Reputatie 1
Badge +1
Nou, dan maar even zakelijk kijken nietwaar?
Reputatie 8
Badge +16
Nee mijn beste vriend...

Een écht bedrijf (en vooral eentje dat met communicatie zijn geld verdient) legt gewoon een eigen dedicated lijn aan.
Reputatie 1
Badge +1
Je hebt gelijk Franzki, uiteraard heeft Telfort zo'n leased line.
Is wel te hopen voor ze. 😃
Reputatie 8
Badge +16
Ik zie ze al hun eigen helpdesk bellen voor een klapperverbinding...
Reputatie 1
Badge +1
:D Dat zou pas echt hilarisch zijn............:D
Badge +2
Het is niet ongebruikelijk dat bedrijventerreinen geen goede (V)DSL dekking hebben, dit is het terrein van zakelijk glasvezel. Maanplein en Telfort's Teleportboulevard zijn uiteraard voorzien van glasvezelverbindingen.

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Hugo,

Uiteraard kon ik er vanuit gaan dat "Headquaters" van KPN en dochters van een ongestoorde, uitstekende en snelle internetverbinding gebruik maken.

Nu ik je toch tegenkom op het forum en er vanuit ga dat je dit leest heb ik nog een verzoek aan jou.

Zou jij je invloed willen uitoefenen zodat ook ik van ongestoord internet gebruik kan maken?
Henk zal ongetwijfeld nog op de hoogte zijn van het infra probleem tussen de straatkast (6075NK) en de centrale Odi te Melick.

Groet,
Wil
Badge +2
Niet alleen onze "headquarters", ook vele grote en kleine bedrijven in Nederland!

Ik heb je gegevens bekeken, er zijn 3 langlopende onderzoeken geweest waarbij KPN infra en onze eigen mensen jouw verbinding grondig hebben onderzocht. Je Fritzbox traint momenteel stabiel in op 6.576 /1.016 met een maximaal haalbare snelheid van 7.040 / 1.040. Dat is voor de lijnlengte van 6276 meter een nette snelheid. Op welke wijze wordt jouw internetverbinding verstoord?

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Hugo,

Fijn dat je reageert.
Ik quote gemakshalve even uit een ander topic.

Beste Franzkt,

Inderdaad, het zijn de errors.
Als die plaatsvinden tijdens de DLM cyclus, die nu nog 1x per 3 maanden optreedt, dan gaat de snelheid weer flink naar beneden.
Dat ik nu een redelijke snelheid heb komt door het feit dat ik tijdens zo'n 3 maandelijkse DLM cyclus een vrijwel foutloze lijn had.
Misschien stond het grondwater wel hoog

Ik weet niet precies waar het mis gaat met de infrastructuur maar 2 monteurs hebben gezegd dat ik op een ander aderpaarl aangesloten dien te worden tussen de straatkast en de centrale en tevens op een andere DSLAM. Ik zit nu op een verouderde Ikanos en zou op een Broadcom aangesloten moeten worden. Beide vertikt TelfortKPN b.v.
Het ligt absoluut niet aan de inzet van Henk maar o.a. aan een 2e lijns van Telfort. Een 2e lijns waardoor ik spontaan racistisch zou kunnen worden!

Als het aan mij ligt dan wordt de DLM uitgezet en de DSLAM op het hoogste profiel gezet.
Liever had ik natuurlijk gehad dat ik op een ander, goed, aderpaar tussen straatkast en centrale werd aangesloten en andere DSLAM maar dat zit er door onwil niet in.

Ik hoop dat ik niet hoef uitteleggen dat door de vele fouten op de lijn de effectieve snelheid lager ligt dan de aangegeven snelheid.

Zo af en toe zal ik mijn ongenoegen blijven spuien.

Groetjes,
Wil

Zie ook de bijlage.

Groet,
Wil
Badge +2
Wat FEC en CRC errors, daar kan je niets van merken. Er is gedaan wat mogelijk is, er zal voor deze errors geen 4e onderzoek worden gestart.

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
Oké Hugo, dan laten we het hier bij. Ik ben op dit moment ook tevreden.
Er is NIET gedaan wat mogelijk is zoals je in mijn quote kan lezen.
Ik zou dan op een Broadcom DSLAM aangesloten zijn en een ander aderpaar tussen straatkast en centrale.
Mocht de snelheid dalen zogauw de DLM weer in weking treedt dan zal ik mij weer melden.
Bedankt voor je reakties

Groet,
Wil
Reputatie 8
Badge +16
Errors en een instabiele verbinding kunnen verband houden met elkaar. En uiteindelijk kan zoiets leiden tot een DLM-actie die je snelheid omlaag zet. En in zo'n geval is het noodzakelijk dat KPN onderzoek doet en de problemen verhelpt.

Als je alleen last hebt van errors, dan hoeft dat geen probleem te zijn. De meeste errors worden gewoon gecorrigeerd en hebben geen merkbare invloed op je snelheid.

Voor zover ik weet, hebben errors ook géén invloed op de DLM.

Verder is KPN altijd terughoudend met het uitvoeren van acties als je een goed werkende verbinding hebt. Ze gaan niet zomaar aderparen wisselen of switchen van DSLAM als er geen noodzaak voor is.
Badge +2
Fijn dat je tevreden bent 🙂 Voor de duidelijkheid. Een DSL packet is 60 byte. Op bovenstaand screenshot ben je verbonden met 6.816.000 byte per seconde, dat is 48.960.000 byte per minuut bij volle belasting, 'slechts' 101 packets daarvan zijn beschadigd en geretransmit of gerepareerd.

Fijne sinterklaasavond!

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
Even voor de duidelijkheid, het is pas sinds kort (midden november) dat de ping, up en download snelheid dit niveau heeft. Al vanaf 20 maart j.l. heb ik last gehad van een lage snelheid. De routering is veranderd (1 km. korter!) door 2e 'echte' KPN monteur.
Helaas ben ik toen aangesloten op een slecht aderpaar waar de KPN monteur toen al bang voor was dat dit zou gebeuren omdat hij alleen was en niet in zijn eentje het aderpaar kon meten!
Ik voel me uitgedaagd om een nieuw topic te openen met het feiten relaas vanaf 20 maart j.l compleet met alle screenshots en scans van documentatie van o.a. Guideon.
Vergeet niet dat hier 5 (1x VolkerWessels, 1x echte KPN, 2x zzp in opdracht van KPN , 1x Guideon) monteurs zijn geweest vanaf de storingsmelding.

Fijne sinterklaasavond!
Wil
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Hugo,

Inmiddels heeft de DLM de prestaties terug geregeld.
Resultaat hogere INP en hogere ping en langzamere snelheid.
Ik ga er vanuit dat dit een maandelijkse DLM regeling betreft.
Mocht het in de toekomst verder dalen dan neem ik aan dat je het probleem wél laat oplossen.
[img]http://www.speedtest.net/result/3162854959.png[/img]
Mvg,
Wil
Reputatie 2
Badge
Beste Indi,

Denk dat je met deze lijnsnelheid je handen echt mag dichtknijpen. Ken zelf een situatie van een lijn op 5,5KM die maar 3,5Mb haalt en dat is echt normaal voor zo'n afstand. Als jij op 6,2KM nog 6,8Mb haalt is echt geweldig. CRC fouten kan je op zo'n afstand niet voorkomen. Wil je ze wel voorkomen dan zou Telfort je snelheid drastisch terug moeten brengen naar iets van 2 á 3Mb denk ik...
Badge
met welk type kabel is je huis aansluiting gemaakt.
bij mij was dat een old fashion papier/lood kabel
nadat deze was ingekort en opnieuw aangesloten een gigantisch verassend resultaat
mooie snelheden en uiterst stabiel
op bbned kun je kijken naar wat het best haalbare is onder postcodecheck
fijne feestdagen
Reputatie 1
Badge +1
Beste Hugo,

Inmiddels is mijn internetverbinding weer een grandioze pijnhoop.
De DLM heeft zich teruggeregeld en het blijft barsten van de crc fouten!
Ik verzoek je om te lijn te monitoren en eindelijk de voorgestelde verbeteringen gesteld door 3 monteurs uit te voeren.
Hun advies: Mij aan te sluiten op een stabiele lijn tussen straatkast en centrale en mij aan te sluiten op een Broadcom DSL kaart.
Mijn attaineble is 7 mb en is nu effectief 4.1mb met zeer veel fouten!

Getrol op mijn reactie is niet gewenst!
Getrol = internettrollen zijn narcistische, sadistische psychopaten
Hoe groter het aantal uren dat iemand dagelijks online commentaar levert, hoe hoger de kans op persoonlijkheidsstoornissen. 

Wetenschappers ontdekken steeds meer over het fenomeen online trolling. Hoewel slechts een klein deel van internetgebruikers aan trolling doet, heeft dat kleine groepje veel invloed op hoe de rest online debat ervaart en zelfs op hoe informatie wordt verwerkt. Onderzoekers van de Universiteit van Manitoba doken daarom in de psyche van zelfverklaarde trollen en ontdekten een sterk verband met persoonlijkheidsstoornissen.
Slechts 5,6 procent van de deelnemers aan het onderzoek gaf aan trollen plezierig te vinden, tegenover 41,3 procent van de respondenten die het liefst helemaal geen online discussies wilde aangaan. Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen.
Ook werd een relatie zichtbaar tussen bovenstaande eigenschappen (narcisme uitgezonderd) en de hoeveelheid tijd die iemand, per dag, doorbracht aan het reageren op internet. Over het geheel genomen was de correlatie tussen sadisme en trollinggedrag het sterkst. De onderzoekers schreven:
"Zowel trollen als sadisten beleven sadistisch plezier aan de grieven van anderen. Sadisten willen gewoon plezier maken en het internet is hun speeltuin."

De onderzoekers hebben echter nog geen zicht op een oplossing voor de onrust/overlast die trollen veroorzaken. Erin Buckles, primair auteur van de studie, zegt daarover:
"Uiteindelijk zal de aantrekkingskracht van trolling te sterk kunnen blijken voor sadisten, die hoogstwaarschijnlijk weinig gelegenheid hebben om hun sadistische interesses op een sociaal-wenselijke manier te uiten."

Reageer