Nu.nl: Disney brengt streamingdienst Disney+ exclusief in Nederland uit

• 12 september 2019
  • 19 reacties
  • 2674 keer bekeken

Nu.nl: Disney brengt streamingdienst Disney+ exclusief in Nederland uit

Nu is dit nog gratis, later gaat dit €6,99 p.m. kosten.
Leuk voor de kinderen.

Maar tel nu al die steaming diensten bij elkaar op, als je er gebruik van wilt maken,
dan wordt dit een heel duur grapje.

Neem bv. Videoland, Netflix, Kijk TV, RTLX om er maar een paar te noemen.

Ik wil gewoon TV kijken, ik vind het zo al duur genoeg.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Ehh, je hoeft je toch niet te abonneren..?
Je zegt het zelf al, je wilt gewoon TV kijken... wie houdt je tegen..?
Je hebt uiteraard een punt Enterprise, je hoeft je niet te abonneren en dat doe ik ook niet.
Ik heb geen Netflix ect.
Maar wat nu als straks het normale TV kijken verdwijnt en daarvoor de steamingsdiensten,
voor in de plaats komen?
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou ik dan wel weer zien. Ik ga me niet vermoeien met 'wat-als-verhalen' die helemaal niet aan de orde zijn en misschien wel nooit komen.

Ik zie, alweer, geen beren op de weg 😎
Reputatie 8
Badge +10
Maar wat nu als straks het normale TV kijken verdwijnt en daarvoor de steamingsdiensten,
voor in de plaats komen?

Aan 'wat als...' discussies doe ik niet mee, als mijn tante een snor had, was ze mijn oom. 😉
TV kijken zoals we dat tot nu toe kennen is langzaam aan het veranderen, steeds meer mensen willen 'on demand' kijken wanneer het hen uitkomt.
Online via internet TV kijken krijgt daarom ook steeds meer toepassingen en mogelijkheden, ik heb daar helemaal geen compleet, duur en apart 'TV-only' abonnement voor nodig.
Ik ben er daar zelf ook een van, ik heb geen behoefte aan een basispakket van 60 of 80 zenders met alleen lineare TV en horizontale programmering met elke dag dezelfde meuk op dezelfde tijd.
Als ik van al die zenders er naar een stuk of 6 geregeld kijk is het al veel.
TV kijken zal daarom ook steeds meer verschuiven richting 'kleine pakketten op maat' waarbij je de inhoud van het pakket zelf kan bepalen.
En de betaalde 'on demand' pakketten die je noemt kunnen daar een mooie aanvulling op zijn, je moet echter wel zelf de kersen uit de taart pikken om het betaalbaar te houden.

De providers beginnen gelukkig zelf ook al een beetje die richting op te schuiven met het aanbieden van wat meer verschillende pakketten en bijvoorbeeld 'Terugkijken' en 'Begin gemist', maar het is natuurlijk nog lang niet wat het zou kunnen en moeten zijn.
Zelf een zenderpakket samenstellen tegen een redelijke prijs is nog toekomstmuziek...
Zoals gezegd we hoeven niet overal een abonnement op te nemen. Wat slimmer kan zijn 3 maanden paar favoriete series kijken en dan de volgende weer 3 maanden. En heel eerlijk gezegd zo byzonders is het Disney+ aanbod niet.

Nu andersom ja het klopt het wordt een serieus maand bedrag 3 streaming diensten en dan ook nog je internet abonnement. Maar als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt. Dan is het nog weinig koop of huur al dat materiaal naar eens.
Laat mij dan maar gewoon ouderwets zijn, ik wil gewoon TV kunnen kijken zonder al dat gedoe.
Dat On Demand en Terugkijken ect. doe ik niet.
Hier ook geen Smart TV, de oude doet het nog prima.
Ik wil gewoon Internet en TV kijken, daar betaal ik voor en zonder poespas en extra geld.
Dan is er toch niks aan de hand @mandy het gewoon tv kijken zal voorlopig niet verdwijnen verwacht ik.

Zelf zender pakketten kunnen samenstellen zoals Enterprise noemt kan ook duur worden ook dat heb je zelf in de hand.

Op een paar zenders na heeft gewoon tv mij niet veel te bieden. Ik kijk liever wat ik wil en wanneer het mij uitkomt daarom ben ik wel blij met de series uit het pluspakket.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @mandy. Volgens mij slaat @Enterprise al direct de spijker op zijn kop: je bent niet verplicht om een abonnement te nemen op Disney+. En hetzelfde geldt voor andere streamingdiensten. ☺ Het verschilt natuurlijk enorm per persoon waar behoefte aan is. Ik heb bijvoorbeeld geen tv-abonnement, maar heb Netflix en een Chromecast. Dat bevalt me heel goed. 👍🏻
Natuurlijk weet ik wel dat je niet verplicht bent om TV abonnementen te nemen op wat dan ook.
Maar meer een opmerking, dat als je het wel doet, je veel geld kwijt bent.

En ja, zo heeft een ieder een voorkeur met TV kijken.....
Uiteraard aangemeld en even gekeken, leuk voor erbij is mijn eerste reactie, de film liefhebber vooral de Marvel en Star Wars fan zal er blij mee zijn. Het Disney deel zelf is ook leuk vooral het oudere content. De National Geographic selectie geeft de doorslag niet.

Het is wel overduidelijk Disney kind vriendelijkheid staat bovenaan. Dat heeft de Disney organisatie ook aangegeven als Disney hun ander stream kanaal Hulu niet in Nederland introduceert hoeven Netflix, Videoland en Amazon Prime zich geen zorgen te maken.

In mijn ogen neem je Disney+ naast één van de drie andere ter aanvulling. Dan is het met de extra kosten wel te doen. Videoland zal je nemen als je liefhebber bent van Nederlandse series, Netflix en Amazon Prime hebben hun eigen trekkers die de doorslag kunnen geven.

De prijzen.
Amazon Prime Video €5,99 per maand of € 49,00 voor een jaar.(1e 6 maanden € 2,99)
Disney+ €6,99 per maand of 69,99 per jaar.
Videoland € 8,99 per maand
NetFlix € 7,99, € 10,99 of € 13,99
Deze bedragen hangen af van het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken en de beeldkwaliteit.
1 scherm SD, 2 schermen HD 4 schermen UHD/4K.

In Nederland hebben we ook nog Pathe beschikbaar deze is meer voor losse huur flims.
Reputatie 8
Badge +10
Natuurlijk weet ik wel dat je niet verplicht bent om TV abonnementen te nemen op wat dan ook.
Maar meer een opmerking, dat als je het wel doet, je veel geld kwijt bent.

Tja, je kan in de supermarkt voor €50,- in je winkelwagentje gooien maar ook voor €100,-...
Gelukkig staat dit topic in 'koetjes en kalfjes'... 😉
Reputatie 8
Badge +9
Wat fijn dat je het nog even zo overzichtelijk op een rijtje zet, @Galdor68! 😃
Wat fijn dat je het nog even zo overzichtelijk op een rijtje zet, @Galdor68! 😃
Dat leek me voor een juiste achtergrond een nodige aanvulling.

Tel het op vergelijk dat met het aantal films en series die je tot je beschikking krijgt dan valt het best mee.

Neem ik de duurste Netflix variant en tel de andere 3 daarbij op uitgaande van de maandprijs
Dan kom ik totaal op € 35,96 dat is inderdaad een flink bedrag per maand als ik dan kijk hoeveel materiaal er beschikbaar is dat kan je nooit allemaal zien.

Ik ben Netflix klant vanaf het begin in Nederland en heb nog niet alles gezien. Niet alles heeft dan ook mijn intresse.

De stream diensten kunnen we vergelijken met de extra tv pakketten zoals Telfort deze heeft het is puur je eigen keuze hoe duur je het maakt. Wil je iets zien dan neem je het af en ga je akkoord met de extra kosten.

De genoemde diensten in de start topic KIJK en RTLXL die met NPO samen in NLziet zitten zie ik los dan de door mij genoemde diensten. Er is in dat rijtje ook nog Dplay van Discovery

Voor de volledigheid.
Dplay met de live zenders Discovery, TLC en Investigation discovery en redelijk wat on demand materiaal kost €3,99

NLziet mogelijk voordeliger dan de 3 eerder genoemde los kost €7,95
Reputatie 8
Badge +9
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, @Galdor68! 😉
En er zijn er nog twee aangekondigd HBO Max en Peacock
HBO Max ben ik niet zo blij mee die gaat meerdere Netflix titels aanbieden.
Daar zal het niet bij blijven denk ik.

En nu zal ik wel weer gebashed gaan worden, maar dat is precies de reden waarom ik denk,
dat straks het gewone TV kijken straks weg gaat.
Er wordt immers al aangegeven, het TV kijken gaat veranderen...…..
Reputatie 8
Badge +10
Niemand zal je gaan bashen als je steekhoudende argumenten inbrengt en vragen stelt.
Je maakt je zorgen over het veranderende landschap van het TV-kijken en dat is je goed recht, er gaat de komende jaren het nodige veranderen, en die veranderingen zijn al in gang gezet zoals je merkt.
Maar het zal geleidelijk gebeuren aan de hand van vraag en aanbod, en de technische mogelijkheden nu en in de toekomst.
Zoals het er nu voor staat zijn al die on-demand pakketten alleen een uitbreiding van het totale aanbod en geen vervanging.
Je hebt tenslotte via je TV-abonnement nog steeds de beschikking over een behoorlijk pakket aan de door jou gewenste reguliere TV-zenders en die gaan echt niet zomaar verdwijnen.
Er zal altijd behoefte zijn aan dat aanbod.

Zoals je zegt, het 'normale' TV-kijken gaat veranderen maar niet verdwijnen.
Alleen de vorm waarop dit aangeboden gaat worden zal veranderen, en hopelijk op de wijze van 'voor ieder wat wils' en betaalbaar.
Ik had overigens ook het lijstje van Galdor68 doorgenomen met verschillende diensten,
met de daarbij horende kosten, waarvoor dank.

En Enterprise ook bedankt voor je uiteenzetting.
Wat het grootste probleem is ben je echt fan van bepaalde series dan zal je deze via de gewone tv moeten kijken als deze worden uitgezonden. Anders wordt het moeilijk kiezen.

Ik hoop dat iemand deze diensten als combipaketten gaat aanbieden met iets gereduceerd tarief.

Dat het gewone tv kijken gaat verdwijnen ben ik niet zo bang voor hooguit dat er kanalen verdwijnen vanwege te weinig kijkers en minder reclame inkomsten.

Reageer