NOS: KPN verliest duizenden Telfort-klanten na schrappen merk

• 24 juli 2019
  • 18 reacties
  • 473 keer bekeken

NOS: KPN verliest duizenden Telfort-klanten na schrappen merk

18 reacties

Dat zal lichtelijk overdreven zijn. Het zal eerder door de dvbc opheffing komen of beiden.

In het artikel staat ook dat de overstappers naar KPN zelf worden meegeteld dan klopt al niet.
Reputatie 8
Badge +11
Ik had het artikel ook gezien inderdaad. Daarbij had ik hetzelfde gevoel als Galdor, de overgang van oud glasvezel naar nieuw glasvezel is daarbij niet meegenomen (of is dat zelfs gezien als opgezegde klanten?). Ook staat er dat een deel van de opgezegde Telfort klanten naar KPN is gegaan, het artikel spreekt zich daar ook tegen.
Onderaan de streep valt het binnen de verwachtingen zoals Jan Kees de Jager zei, niets om ons zorgen over te maken dus 🙂
Nou valt mee, 24000 internetklanten vind ik best veel, zelfs als de helft echt voor KPN verloren is gegaan naar de concurentie.
Ja ik ben er 1 van.

Maar het beste graadmeter zou zijn,
Hoeveel aansluitingen hadden de gezamelijke namen en hoeveel zijn er nu, want 17.000 extra mobiel klanten bij KPN is volgens mij een vertekenend beeld, de Prepaid zijn allemaal verplicht over gezet naar KPN.
Reputatie 8
Badge +7
In mijn optiek verliest KPN alle Telfort-klanten na schrappen Telfort-merk, het zijn dan KPN-klanten geworden.☺
In mijn optiek verliest KPN alle Telfort-klanten na schrappen Telfort-merk, het zijn dan KPN-klanten geworden.☺
Precies tenzij deze naar een Tmobile of ziggo gaan blijven het KPN klanten. Opvallend ook de blijvers nemen meer diensten af dat komt overeen met de oudglasvezel klanten die voor het opnemen moeten betalen dus een extra dienst afnemen. De vraag is ook hoeveel Telfort en kpn klanten zijn vanwege de prijsverhoging en dreigende zender verdwijning zijn opgestapt.

Die 17.000 zullen de Telfort prepaid klanten zijn.

Dit warrig overkomen artikel had ik bij anderen verwacht niet van de nos.
Misschien een warrig artikel maar er kan best een kern van waarheid inzitten.
Ongetwijfeld zit er een kern van waarheid in maar dan moeten de feiten en cijfers wel kloppen klanten van telfort naar KPN noem ik geen overstappers meer en dat zijn geen verloren klanten
Misschien kloppen de cijfers niet, dat kan.
Klanten van Telfort die overstappen naar KPN, zie ik ook niet als overstappers.
Maar ik geloof wel dat er ook veel klanten, uit ongenoegen, zijn overgetapt naar T Mobile of Ziggo.
Die niets meer met KPN te maken willen hebben.
Of naar Online, NLE, enz enz, die zijn bijna allemaal druk, ziggo valt wel mee, ook veel te duur, maar die maken wel een grote stap met de next box.
T-Mobile stap je terug naar de middeleeuwen, zeker als je verder vooruit opnames wil inplannen, en zappen is traaaaaaaaag en de gids is nog tráaaaaaaaaager.

En meer diensten heeft denk ik meer te maken dat er meer zijn vertrokken met maar 1 abbo, en dat combi klanten met mobiel en thuis alles in 1 blijven hangen.
Alleen een internet aansluiting is makkelijker dan al die nummers over te zetten, en men leest overal dat dit vaak fout gaat.
Online en NLE gaan over het netwerk van KPN en zo zijn er wel meer.
Maar volgens mij moet je het treffen met een provider, welke dan ook.
Afhankelijk van postcode gebied, aansluitingen in de buurt ect.
Maar ook de service en voorwaarden.
En hier tegenover dit artikel uit de telefaag.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1176302209/resultaat-kpn-beter-dan-verwacht

Online gaat zover ik weet niet overal via het KPN netwerk TV komt hoe dan ook van Canal Digital

De Nle en Oxxio afnemers zijn in mijn ogen ook gewoon KPN klanten zeker wat TV betreft.
Reputatie 8
Badge +11
De media maakt natuurlijk ook een kop boven een artikel die zoveel mogelijk kliks kan krijgen, en negatieve berichten doen het daarbij altijd goed.
Het bericht in de andere krant bekijkt de andere kant juist weer. Het is zoals gezegd niets om ons zorgen over te maken 🙂

De Nle en Oxxio afnemers zijn in mijn ogen ook gewoon KPN klanten zeker wat TV betreft.
Zij gebruiken het KPN netwerk en apparatuur daarvoor, maar het zijn geen klanten van KPN zelf. Zij vallen onder wholesale 😉
Er zit bij die een wezenlijk verschil tussen het stukje internet en het stukje tv
Zeker bij NLe hun lever formule houd in dat je alleen tv kan opzeggen bij wijzigingen in het nadeel nog een keer verwijzen naar dit topic dat laat deze vreemde constructie ook duidelijk uitkomen.

KPN is voor mij in deze de NV niet specifiek de provider linksom of rechtsom het zijn KPN NV klanten.
Natuurlijk zijn er negatieve berichten te vinden.
Dat is niet altijd leuk om te lezen.
Ik geloof niet alleen in positieve berichten omdat het niet altijd de werkelijkheid is.
Daarom zie ik persoonlijk het liever van beide kanten belicht.

Verder heeft Galdor68 zeker wel een punt betreft de TV bij NLE.
Je moet immers TV afnemen bij KPN en ook bij KPN opzeggen, dat zegt mij genoeg.
En er zijn waarschijnlijk wel meer maatschappijen of providers met deze constructie.
Reputatie 8
Badge +11
Zeker bij NLe hun lever formule houd in dat je alleen tv kan opzeggen bij wijzigingen in het nadeel nog een keer verwijzen naar dit topic dat laat deze vreemde constructie ook duidelijk uitkomen.
Het is een vreemde constructie inderdaad, maar zoals Joran daar ook zegt zijn de systemen van NLe en KPN gescheiden. Alleen bij de wholesale tak zijn daar gegevens over bekend, net als alle andere providers die het KPN netwerk gebruiken. Of ze daardoor wel of niet meetellen in het artikel weet ik niet, persoonlijk denk ik van niet doordat NLe geen eigendom is van KPN.
Het blijven hoe dan ook KPN afnemers in dit geval blijkbaar via WBA waarbij NLe een onduidelijke tussenrol speelt.

Dat is het probleem KPN is meer dan de provider het is dan ook nooit altijd duidelijk of het over de NV gaat of alleen de provider of netwerkNL voormalige Reggefiber in diverse artikelen je moet echt naar het onderwerp kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Voor echte klanten reken ik alleen de ISP kant (incl dochters), de WBA kant is te uitgebreid daarvoor. Als die meegeteld worden zouden bijvoorbeeld Tele2 klanten ook opeens als 'KPN klanten' gelden, dat is niet zo natuurlijk 🙂
Tele2/Tmobile heeft eigen hardware dat heeft NLe niet daar trek ik de grens, er is bijna geen een provider die niet via het KPN netwerk levert. Voor TV is het maar net waar je woont Tmobile/Tele2 levert niet alleen wba ook odf.

Reageer