MEDEDELING: Phishing mails in omloop. Deze zijn NIET van Telfort

• 19 februari 2016
  • 14 reacties
  • 4050 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +7
Momenteel zijn er phishing e-mails in omloop waarin staat aangegeven dat uw factuur klaar staat.
De afzender van deze mail is noreplyfactuur@telfortzakelijk.com met onderwerp ‘Uw factuur’. In de mail wordt gesproken over ‘uw referentienummer 4242525’.

Deze e-mails zijn niet afkomstig van Telfort. Open deze e-mail niet maar verwijder het direct.
Meer weten over phishing e-mails, lees er hier meer over.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 3
Goede tip vond ik laatst dat, als een mail niet een phishing mail is, dat je dan met je naam wordt aangesproken. Phishingmails spreken je nooit met je naam aan.
Reputatie 3
Badge
Zijn vaak door taalfouten ook te herkennen,..
Reputatie 3
Al lang niet meer, dat was vroeger, de meeste zijn nu taaltechnisch perfect. 🆒
Reputatie 3
Badge
Oh,..volgens bol.com 15-11-2015: https://www.security.nl/posting/451688/Bol_com+waarschuwt+voor+nep-mails
:S:8
Reputatie 3
Haha, dat soort phishingmails wordt hier niet bedoeld, dat soort incidenten zoals die link aangeeft zijn de kleintjes.

De providers, en zeker ook de banken hebben tegenwoordig te maken met perfecte teksten, afbeeldingen en zelfs de afzender. De tijd dat deze mails barstten van de fouten is echt voorbij. Het is nu een steeds groter wordend probleem.
Reputatie 3
Badge
De discussie gaat over "phishing mails in omloop" dat kunnen uiteraard allerlei phishing mails zijn, en die niet van Telfort zijn 🆒
Ing is koploper hier. Ik stuur ze allemaal door naar abuse ing.
Valt me wel op dat de valse mails steeds geraffineerder worden. Beter taalgebruik bijv. Het is voorstelbaar dat er mensen intrappen. Je moet bijna van nature wantrouwend zijn tegenwoordig.
Reputatie 8
Badge +9
De discussie gaat over "phishing mails in omloop" dat kunnen uiteraard allerlei phishing mails zijn, en die niet van Telfort zijn 🆒

Telfort plaatst deze waarschuwing specifiek om te waarschuwen voor phishing-emails die afkomstig zijn van noreplyfactuur@telfortzakelijk.com .
Zoals gebruikelijk bij sommige forumbezoekers (ik noem geen namen) verzandt de discussie al weer snel in een 'welles nietes' discussie...
Momenteel zijn er phishing e-mails in omloop waarin staat aangegeven dat uw factuur klaar staat.
De afzender van deze mail is noreplyfactuur@telfortzakelijk.com met onderwerp ‘Uw factuur’. In de mail wordt gesproken over ‘uw referentienummer 4242525’.

Deze e-mails zijn niet afkomstig van Telfort. Open deze e-mail niet maar verwijder het direct.
Meer weten over phishing e-mails, lees er hier meer over.

Dit bewijst wel eens te meer dat de makers van beveiligssoftware steeds vaker en zelfs geraffineerder op de proef worden gesteld !
Reputatie 3
-----------------------------------------
QUOTE Enterprise....

Zoals gebruikelijk bij sommige forumbezoekers (ik noem geen namen) verzandt de discussie al weer snel in een 'welles nietes' discussie...

Niet boos worden als mijn antwoord niet het antwoord is dat je graag wil horen. Zoete broodjes bakken we hier niet, we proberen hier problemen op te lossen en vragen beantwoord te krijgen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn antwoord:

Grappig Enterprise... ik ben helemaal niet boos hoor, maar één verzoek? kijk even in de spiegel? Verder hou ik hier over op en ga ontopic. Zou jij ook moeten doen.:$

Deze phishing mails die UITERAARD niet van Telfort zijn (wat een opmerking, pfff) is dus bedoeld om als zogenaamd provider je te verleiden tot "inloggen" . Zoals Friesian terecht zegt, deze phishing mails worden steeds beter zonder taalfouten en net echt.... Vandaar dat Stephen deze waarschuwing plaatst. Deze phishing zit niet vol met taalfouten! Daarop gaf ik de tip door om op de aanhef te letten!

Enterprise, er zijn meer forumleden die bijdrages leveren, al kan dat wel eens tegen jouw mening indruisen. Ik zou zeggen, lees je eigen onderschrift en stop met dit soort reacties. Even goede vrienden. Lees mijn onderschrift, ik bak ook geen zoete broodjes inderdaad....
Reputatie 8
Badge +16
Enterprise, er zijn meer forumleden die bijdrages leveren, al kan dat wel eens tegen jouw mening indruisen

Maar er zijn er weinig die het zo vaak bij het juiste eind hebben... en die het ook nog gewoon toegeven als ze de plank onverhoopt mis slaan. Daar kunnen sommigen (en ik noem geen namen) nog veel van leren!.
Reputatie 8
Badge +9

... en die het ook nog gewoon toegeven als ze de plank onverhoopt mis slaan.

That's me..! :8
Reputatie 3
Vind je dat echt van jezelf? Leuk! Lees nu eens aandachtig terug vanaf het begin? Geef voorbeelden? Overigens legde ik de nadruk op ontopic gaan in mijn reactie?

Het gaat hier over phishing-mails zonder taalfouten (ik heb de mail die Stephen bedoelde ook gelezen). Er is geen welles-nietes spel, en de laatste reacties zijn offtopic en onnodig.....

In de link die Stephen noemt staan de tips waarin niet wordt ingegaan op taalfouten. Wel de aanhef, en dat was mijn opmerking in dit topic. Ik heb niets te maken met de discussie die daarna ontstond, ik gaf gewoon antwoord.
Reputatie 8
Badge +9
Tegen deze phishingpraktijken is inderdaad weinig te doen behalve jezelf in bescherming nemen hiertegen door het gebruiken van de nodige beschermingsmiddelen die voor weinig of niets te krijgen zijn op internet.
Hiermee voorkom je niet dat je de mail ontvangt, maar beschermt je wel tegen de gevolgen.
En je gezonde verstand gebruiken door niet klakkeloos op elke link in een e-mail te klikken...

Een nieuw wapen in deze strijd is Malwarebytes Anti Ransom software.
Er is via phishingmail nogal wat ransomware in omloop en dit programma zorgt ervoor dat de bestanden op je PC niet versleuteld kunnen worden, en je dus niet met een onwerkbare PC komt te zitten.

Daarnaast heeft Malwarebytes meerdere (betaalde) softwareproducten die een goede real-time bescherming geven tegen de gevolgen van phishing, spyware en malware...