Kies Je Favoriet -> Wat snack jíj het liefst? 🍭🍔🍒

• 29 januari 2018
  • 33 reacties
  • 1108 keer bekeken

Badge +13
@Tuut-Tuut @Galdor68 @nelly jacoba @GJC @EvaG @Kubuzkuz @jimny @cobus @Koffiemok @roanmw @angela @Peter Simpelaar @knorde @mirandadelprado @DaisyHuffenreuter @John1952 @Richard70 @Friesian @Lilian6 @yourisk @mandy @j.buijsse @niq @Fadi @Franzki @belly84 @Nathaliewinkels @-E- @Silvia13 @MAK @Nhmazor @hesjo @Babyblauw @robenjulia @DutchBee @laurensvanderkooi @Carolina Belinda
We hopen dat de stroopwafels jullie goed hebben gesmaakt! Wat snack je zelf het allerliefst thuis achter de laptop of op stap?

Ben jij Team hartig?

Ben je Team zoet?

Of ben je Team gezond (vanaf 2018)?

Plaats een mooie foto van jouw favoriete snack!

Wat snack jij het liefst?

33 reacties

Nee, ik ben niet van de zoete snack, maar eerder hartig en ook gezond.
Ja, twee aanklikken gaat niet he...:D
Reputatie 8
Badge +17
Zout harinkje
Reputatie 8
Badge +11
Ik snack weinig, maar dan het liefst hartig.
Badge +13

Nacho's met guacamole! Ben dit jaar wel gezond begonnen, trouwens ...
Reputatie 6
Badge +12
Mijn favoriet is kaas, alle soorten eigenlijk wel! Niet gezond, maar zo lekker 😉.

Lastige keus geef me een zak munten of honingdrop en je hoort me niet.
Toch gekozen voor hartig. Of vallen Rijstwafels onder gezond wel met een smaakje, of een plakje komkommer of kaas.

Reputatie 8
Badge +17
@Cindy - Telfort

Kaas is heel gezond zitten helemaal geen koolhydraten in
Reputatie 8
Badge +15
Team hartig rulezzz! 😛
Reputatie 3
Badge
Ik snack niet. Valt dat onder gezond?
Pizzabroodje, of kleine gebakken schijfjes frikandel, of bitterballen.
Meestal snack ik niet.

Als paerdjuh lust ik graag hooi of haver. Zou @Cindy - Telfort ook weten welke invloed haver op een paerdjuh heeft? 😃
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben er niet trots op maar dit is toch wel mijn grote favoriet :D
Gelukkig dan wel weer zonder mayonaise.

Team hartig dus :P

Badge +13
Team hartig rulezzz! :P

Team hartig doet het echt goed! 😃
Badge +13
Mijn favoriet is kaas, alle soorten eigenlijk wel! Niet gezond, maar zo lekker 😉.

Goeie keus, je hebt ook zo veel soorten kazen! Feta, Parmezaans ...
Reputatie 7
Badge +13
Dan zal ik maar eens een ander geluid laten horen. Ben een enorme winegum fan. Het liefst nog die met drop eraan.🆒

Moet zeggen, Friesian, dat pizzabroodje ziet er ook niet verkeerd uit. 😉

Moet zeggen, Friesian, dat pizzabroodje ziet er ook niet verkeerd uit. ;)

Yep Wieger, ik mag eigenlijk geen namen noemen vanwege privacy:D maar doe het toch. :P

Pizzabroodjes salami van een zekere Dr O... zijn kei.niet.verkeerd. 🆒:D
Reputatie 8
Badge +16
Jammer dat deze alleen met kerst te vinden zijn. Ik koop dan meteen alle schappen leeg.
Duidelijk Team Zoet :P

Kijk hier is een is een voorbeeld van mijn hartig. :D
Sambalkaas! 😉
Reputatie 8
Badge +19
Ik zal ook eens een hartige duit in het zakje doen.

Ik sluit me volledig aan bij jimny in zijn voorkeur voor een heerlijke haring... of nog liever twee..!
Maar dan wel met zonder niks, dus geen uitjes, niet in stukjes gesneden op een papieren bordje met van die treurige vlaggetjes erin geprikt, en al helemaal niet op een broodje.
Kom op zeg, op hoeveel manieren kan je zo'n delicatesse beledigen..? ;)
Dus gewoon eten zoals Neptunus het bedoeld heeft, en uiteraard vanuit de koeling eerst even op kamertemperatuur laten komen voor de beste en volle smaak.

Weetje
De uien bij de haring waren oorspronkelijk niet bedoeld om extra smaak toe te voegen.
Maar in de tijd dat goede koeling van verse etenswaren nog niet vanzelfsprekend was werden uien juist toegevoegd om de (meestal wat bittere) smaak van het beginnend bederf te verdoezelen.
Dat veel mensen het extra lekker vinden en het dus gebruikelijk is geworden om een haring met uitjes te eten is een bonus.
Reputatie 6
Badge +12
Dat wist ik helemaal niet @Enterprise, geschiedenislesje! 🙂
Badge +13
Tof weetje! @Enterprise
Badge +13
Sambalkaas! ;)

Ziet er exotisch uit 😛
Reputatie 8
Als het eten eerder op de avond er zo'n beetje half om half bij ingeschoten is, en er wat meer plaats in het buikje is, dan 's avonds lekker lui op de bank.

Combinatie van:

Iets heel anders. Als ik met de trein op pad ben, heb de tijd, en kom ik langs Den Bosch,
maak ik een tussenstop, en trakteer ik mij op een "Jan de Groot" Bossche bol (met koffie).
Daar staan geregeld mensen buiten in de rij om Bossche bollen te kopen.
(Ze maken er inmiddels 40.000 per week die overal in restaurants e.d. worden geleverd).

https://www.bosschebollen.nl/
De historie van deze lekkernij < zie krantenartikel >
Ha, Jurgen en erg pittig!

Dat pizzabroodje van Friesian en zeker ook het lekkers van Babylonia......begin trek te krijgen! :D:P
Reputatie 7
Badge +13
Iets heel anders. Als ik met de trein op pad ben, heb de tijd, en kom ik langs Den Bosch,
maak ik een tussenstop, en trakteer ik mij op een "Jan de Groot" Bossche bol (met koffie).
Daar staan geregeld mensen buiten in de rij om Bossche bollen te kopen.
(Ze maken er inmiddels 40.000 per week die overal in restaurants e.d. worden geleverd).

https://www.bosschebollen.nl/
De historie van deze lekkernij < zie krantenartikel >

Die bollen zijn zoooooooo lekker! Echt de moeite waard om te halen en op te eten. Ben ik blij dat ik ongeveer eens per maand daar langs kom! :8
Sambalkaas! ;)

Ziet er exotisch uit :P

@Jurgen - Telfort en @mandy mag ik jullie wanneer het gaat om exotisch dan ook een glas overheerlijke Tabasco aanbevelen. Gelieve dit wel te nuttigen met een tankwagen water voor het blussen van, laat ik zeggen, de Smaakpolitie. :P:D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tabasco_(saus)

Reageer