Sticky

Kies Je Favoriet -> Waarnaartoe ga je het liefst op vakantie? 🌞🕶️🗽

Badge +13
Cola en bier - dat waren de winnaars van de vorige Favorieten-strijd. Dank voor jullie bijdragen en leuke foto's. Dan willen we nu graag weten waar in de wereld jullie deze versnaperingen willen nuttigen. Waar ga je het liefst naartoe op vakantie? Je hebt deze keer wel 17 keuzes 😮

Weer een moeilijke keuze: ga je uit van alle vakanties die je al hebt gehad, je vakantie van dit jaar (vertel!), waar je je leukste herinneringen aan hebt of juist waar je altijd nog naartoe zou willen gaan? Kijk je naar het landschap, de mensen, het eten, de sfeer, de steden, de diversiteit. Jouw motivatie is natuurlijk helemaal aan jezelf. Je kunt kiezen uit een aantal werelddelen en landen.

Duitsland

Frankrijk

Spanje

België

Oostenrijk

Italië

Verenigd Koninkrijk

Turkije

Griekenland

Portugal

Azië

Oceanië

Afrika

Zuid-Amerika

Noord-Amerika

Nederland

Wil je specificeren, bijvoorbeeld Madrid, Bali, langs de Donou of thuis? Kies dan de optie die het dichtst in de buurt komt en licht hieronder toe. Kies je ‘Anders, namelijk ...’, geef dan ook hieronder aan wat dat inhoudt. Zoals altijd vinden we foto’s leuk. Let op: plaats geen foto's met copyright. Die herken je vaak aan een watermerk met Copyright symbool.

Waarnaartoe ga je het liefst op vakantie?

16 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Op basis van de afbeeldingen die je erbij hebt geplaatst kies ik voor Duitsland, want dat is een deel van het legendarische Nordschleife circuit (Carrousel bocht).

In de poll ben ik gegaan voor "Anders, namelijk" dingen waar veel anderen niet heen gaan.

3 weken door Japan reizen (met een teen die ik 10 dagen voor vertrek brak) bijvoorbeeld, of een trip door de Chernobyl Exclusion Zone:

Badge +13
Mijn favoriete stad in Europa is Rome vanwege de koffie, de cultuur, kunst, sfeer en het eten. Ik ben erg blij dat ik in Europa woon, want wat is het me toch een gevarieerd en cultuurrijk werelddeel!

Azië, Australië en Zuid-Afrika staan hoog op m'n verlanglijstje.

Maar het wordt toch Noord-Amerika, daar ben ik erg benieuwd naar. En dan smeltkroes NYC in het bijzonder.

Reputatie 4
Badge +8
Zuid-Afrika heeft mijn hart gestolen. Prachtige mensen, heerlijk eten, goede wijn maar bovenal een overweldigende natuur. Wat een land!

Reputatie 1
Sowieso Azië! Dat kon Jurgen waarschijnlijk al raden 😃. Ik heb veel door Azië gereisd, want ik ben gek op de cultuur, natuur, het eten, de mensen. Ook haal ik inspiratie uit de manier hoe mensen daar leven. Het mooiste vind ik dat Azië en andere verre landen als een compleet andere wereld voelen.

Mijn eerste reis naar Azië was naar Thailand. Dat smaakte naar meer en ik ben daarna naar Maleisië, Bali, Singapore, Myanmar en Sri Lanka geweest. Volgend jaar wil ik graag naar Vietnam.

Ook wil ik nog meer van Europa zien en wil ik het vaker met de trein proberen in plaats van het vliegtuig. Het is beter voor het milieu en je ziet meer van het land 😃

Als ik aan reizen met mijn beste vriendin door Thailand denk, dan denk ik aan dit moment. Relaxen in het water op het prachtige deel van het eiland Koh Phangan 😎

Reputatie 3
Badge
Gewoon in Nederland, dan kan ik het tenminste betalen.
Niet dat het goedkoop is, maar wij gaan 6 maanden per jaar op vakantie en dan moet je dus tussendoor een paar keer naar huis, voor belangrijke post, verjaardagen, etc.
Daarnaast lukt het mij niet meer, om echt grote afstanden te rijden, 150km van huis is voor ons dan ook ver genoeg.
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb Spanje aangevinkt maar dan bedoel ik eigenlijk Gran Canaria
Reputatie 1
Als ik het ooit een keer kan betalen naar Zuid Amerika. Uruguay, Argentinie, Chili, Peru en Ecuador staan boven aan de lijst. Heel Zuid en Midden Amerika zal wel nooit mogelijk worden.
Reputatie 5
Badge +5
Door omstandigheden de laatste tijd niet naar het buitenland op vakantie geweest.
Dus gewoon in Nederland gebleven, hier is het ook mooi.😃

Anders naar Spanje, Duitsland of misschien verder....
Maar het moet er dan niet te druk zijn....

Reputatie 8
Badge +19
Wij gaan graag naar zo'n super de luxe all-inclusive hotel aan de Turkse zuidkust, en als mijn gezondheid het toelaat (want dat wisselt nogal eens) dan gaan we in april en november een paar weken.
We hebben al geboekt voor een maand in november a.s... 😉 nou ja, 26 dagen en da's bijna een maand.
Het zal de meesten wel bekend zijn dat het vollop verwennerij is in zulke hotels, we zijn de afgelopen twintig jaar al in veel verschillende hotels geweest aan deze kust, in Lara, dat is vlakbij Antalya.
En in april en november is het weer heel aangenaam dus komen er hoofdzakelijk mensen van onze leeftijd (55+) en is het dus relatief rustig.

Ik ben gek op showcooking en lekker eten dus ik heb het prima naar mijn zin... 👍

Reputatie 8
Badge +17
Wáár maakt me niet zoveel uit, als de zon maar schijnt en water in de buurt is.

Dit jaar was het 2 weken aan het Como-meer in het mooie Italië:

voor de rest:
2 weken zo'n 550 km ten westen van Berlijn, 2 weken zo'n 700km bóven Lyon en 2 weken aan de Costa del Gardenia!

Heerlijk!
Reputatie 8
Badge +17
Al jarenlang ga ik graag naar Benidorm vanaf half Jan tot half februari.
Het klimaat is daar in die periode heerlijk, onderstaande foto is van 9 febr 2018

Reputatie 1
Voor het land, de cultuur, het eten en de geweldige kunst heb ik voor Italië gekozen. Of je nu naar Sicilië gaat of je in Napels bent of je in de buurt van het Gardameer bent. Het is overal prachtig en een van mijn favoriete bestemmingen.

Net zoals Jurgen ben ik verknocht aan Rome. Te lopen waar de Romeinen hebben gelopen en een vrij groot rijk hebben weten op te bouwen, is waanzinnig.

Ga ik kijken naar wat er op mijn verlanglijstje staat, dan kom ik uit in Zuid-Amerika. Ik wil heel erg graag door de Andes reizen en de werken van de Inca's zien. Misschien toch een kleine voorkeur naar oude beschavingen. 🤓
Reputatie 1
Badge
Sowieso Oostenrijk, en dan niet de stad in het gifje maar wel de witte bergtoppen. Minimaal 2 keer per jaar wil / ga ik er naar toe om te skiën. 😃
Reputatie 1
Badge
Italië is mijn favoriete winter bestemming! Elk jaar ga ik er een week heen om te skiën. Prachtige bergen én heerlijk eten (+koffie) op de piste. What is not to like. In de zomer ga ik liefst ergens heen waar ik nog nooit geweest ben. Misschien mijn lievelingsplek nog niet tegen gekomen, maar misschien ook nieuwsgierig naar steeds een andere plek. Hoeft niet persé een nieuw land te zijn. Van de zomer zijn we naar Bretagne en de Perigord geweest. Frankrijk was niet nieuw, maar die 2 gebieden wel. Hier de Dordogne vanuit Domme 🙂

Reputatie 5
Ik kan het niet, zou behoorlijk zwaar kunnen uitpakken. En van Billy mag ik het niet, die zou in staking voor de deur gaan liggen voor de verandering.😙😁😂

Reputatie 3
Badge +1
Ik doe ook graag een duit in het zakje!
Ik hou het meest van zonnige bestemmingen 🙂 Dit jaar ben ik (mede omdat mijn moeder er voorlopig is) op Aruba geweest. Dat is gewoon in 1 woord prachtig! 🌴☀
Vooral de witte stranden met mintblauwe zee, maar ook de 'ruige' noordkant van het eiland, de nieuwe natural bridge in wording, prachtige onderwaterwereld, de mensen, het eten, en zo kan ik nog wel even doorgaan 🙂

Zou graag snel weer terug gaan, maar heb ook nog genoeg andere bestemmingen op mijn bucketlist staan 🙂 Santorini, Malediven, een safari in Afrika, Rio de Janeiro.... 😎

Reageer