Ken je dat???

• 22 januari 2015
  • 44 reacties
  • 2754 keer bekeken

Badge +2
Over herkenbare momenten, gekke kleine dingetjes die je meemaakt. Dat je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat met een missie, thuis komt en dan nog de helft bent vergeten of eten opwarmt, jezelf ‘installeert’ om van de maaltijd te genieten en je bent bestek in de keuken vergeten. Deel jouw ‘ken je dat?’ hier. Ik kijk er naar uit!

44 reacties

Reputatie 4
Badge +1
@Enterprise, ja dan houdt het wel een beetje op hoor 😛 Daar heb ik geen tip voor. Mijn telefoon heb ik altijd bij mij.
Ik weet niet of er meer mensen zijn die dit ook hebben. Mijn ouders zijn van een generatie.
Telefoon wat moet ik daarmee?🆒
Tot ik een keer tegen ze zei. Ik wil niet dat jullie 's-avonds onderweg zijn ergens in the middle of nowhere, autopech krijgen en niemand kunnen bereiken. . Ik ga voor jullie een telefoon kopen,, je mag mee als je wilt.
Nee is niet nodig, dat hoeft niet. En nu is het zo dat ze een foontje niet meer kunnen missen en hebben er ieder eentje.

Times change.:D
Reputatie 1
Badge
Ken nog wel een paar .
moet je nodig naar de wc zit je lekker kom je er achter dat de wc papier op is.

Sta je lekker te douche ben je klaar en dan is je handdoek bij de was gedaan kun je in je blote kont voor alle ramen lopen om een handdoek te pakken.

Sta je bij de kassa met een kar vol boodschappen zit je pinpas nog in de rabo reader thuis.

denk je na een paar dagen even te scheren is je scheerschuim op om dat de je vriendin haar benen moest scheren.
Reputatie 1
Badge
Ik heb geleerd om even alles na te lopen als ik ergens aan begint.
Dan grijp je nooit mis, wat heel vervelend is.
Succes, gr... Coby
Badge +2
Ik heb geleerd om even alles na te lopen als ik ergens aan begint.
Dan grijp je nooit mis, wat heel vervelend is.
Succes, gr... Coby

Helemaal mee eens!
Reputatie 1
Badge +1
Gistermorgen wordt ik wakker, door de kat die op bed springt, letterlijk over me heen loopt, klagend en vragend in m'n oor miauwt, alsof hij zeggen wil: sta op en laat me naar buiten. Ik moet nodig ...

Ik kan niet zien hoe laat het is: de display van de wekker is zwart. Sta op, loop naar beneden, kat naar buiten, tijd voor koffie, maar... geen stroom. Storing.

Dus... koffie zetten zoals oma dat deed, met de hand. Maar, ik heb geen fluitketel, alleen een electrische waterkoker, die doet het dus niet... Een steelpan dan maar... water erin, op het vuur. Denk je, want de elektrische vonkontsteking doet het niet.

Op zoek naar lucifers. En ja! Uit de diepste krochten vis ik een doosje lucifers op. Vol verwachting open ik het doosje. Verdomme... de nare gewoonte van m'n exhuisgenoot, om de afgebrande lucifers terug in het doosje te doen, breekt me op...Hoe maak ik vuur? Rookte ik nog maar, dan had ik een aansteker paraat.

Ik kleed me aan, bel vol verwachting aan bij de buurvrouw. Geen reactie... de bel doet het natuurlijk niet. 😠 . Ik weet dat er drie deuren verder rokers wonen, klop daar op de deur en het raam... eindelijk. Vuur!

De pan op het vuur, tijdens het wachten totdat het water kookt, op de iPad het nieuws en de mail checken. Niet dus... geen stroom, geen internet. Douchen dan? Geen stroom, geen warm water. Inmiddels kookt het water, ik schuif de koffiefilter onder de uitloop vandaan, zet de koffiekan eronder, giet het water op en het huis vult de zich eindelijk met de geur van versgezette koffie :$

Godskolere ... de koffie stroomt langs de kan, over het aanrecht en druppelt op m'n voeten. Wat een ellende: zonder koffie, stroom en internet heeft het leven geen zin meer! Wat een begin van de week! Op het moment dat ik besluit dat ik dood wil, meldt m'n kat zich weer, begroet me uitbundig alsof 'ie drie jaar van huis is geweest, vreet z'n bakje leeg, rekt zich uit, geeuwt en valt in het zonnetje op de vensterbak in slaap. Met kunst en vliegwerk en geimprovisser, lukt het uiteindelijk toch nog, voldoende koffie voor twee mokken in de kan te krijgen...

Terwijl ik eindelijk aan de koffie zit, pak ik de telefoon, zet een persoonlijke hotspot op, check de iPad en lees dat er in deze wijk een stroomstoring is.... Een half uurtje later, als ik in de keuken een bammetje sta te smeren, hoor ik plots gepiep,

Hoera! Er is weer stroom! 😳
Reputatie 4
Badge +1
Wauw Bert. Je geeft in ieder geval niet snel op 😉 Bij die lucifers was ik denk ik alweer terug naar bed gegaan. Gewoon onder de dekens liggen en wachten tot de ellende voorbij is. Als ik dit zo lees, besef ik pas hoe afhankelijk ik ben van de huidige techniek. Gelukkig ben ik gek op het lezen van boeken, dat kan altijd. Behalve 's avonds, want een lamp werkt natuurlijk ook niet zonder stroom! Kaarsjes dan maar? Niet echt geheel conform brandveiligheid maar goed, een mens moet wat toch?
Reputatie 1
Badge +1
Ha Christy,

Een goed boek bij het warme licht van kaarsen kan altijd! Een ouderwets, boek van papier dan hé: zal je nét zien dat de batterij. van de ereader of tablet om stroom vraagt...

Maar de moraal van bovenstaand verhaal: zorg dat je altijd lucifers of een aansteker in huis hebt (en zet je partner die de afgebrande lucifers terug in het doosje stopt, de deur uit) :8

Maar inderdaad... we hebben ons heel afhankelijk van de techniek (en stroom) gemaakt...
Toch sterk hoor....als theedrinker heb ik nog nooit koffieprobblums:D gehad.

Maar ja, da's afkloppen.:P
Reputatie 4
Badge +1
@ Bert,

Boeken lees ik sowieso, heel ouderwets, nog gewoon op papier. Dat hele digitale lezen, ik kan er niet aan wennen hoor. Ik heb laatst toevallig lucifers gekocht voor zo'n situatie waarbij de aanstekers ermee ophouden. Gelukkig geen partner in huis die ze op kan maken 😉
In mijn soort van werk, werk tussen de dieren, hoor ik vaak niet of slecht wanneer de telefoon overgaat.
De ene keer hoor ik het wel maar ben ik net te laat om het gesprek aan te nemen. Dan stop ik de telefoon weer terug op zijn plaats en denk ze bellen me maar terug.
Dat gebeurt en dan ben ik weer te laat.:@
De andere keer hoor ik het niet en kom ik er pas veel later achter dat iemand belde, en je zult altijd zien dat zijn de belangrijke telefoontjes. Sinds ik een (bluetooth) headset gebruik scheelt me dat een stukkie ergernis.

En het fijne is ook nog: in het verkeer heb ik geen 3 handen nodig.:S
Reputatie 3
Heb op zolder nog ergens een knijpkat liggen.....:$ Licht zonder batterij zonder netspanning....
Toeval wil, ik heb ook een knijpkat, hoef niet ergens te zoeken......:$ Zoeken als je geen steek ziet als het pikdonker is, schiet lekker op.:)

Reputatie 4
Badge +1
Oh ideaal! Misschien moet ik dat ook maar aanschaffen. Hoewel er natuurlijk ook een zaklamp op mijn telefoon zit en die telefoon, heb ik altijd bij me.
Reputatie 3
Hmmm, telefoon----batterij----leeg..... Ai, toch maar knijpkat:P
Reputatie 1
Badge +1
Een knijpkat? Ik heb deze:

Maar, waar moet ik hem knijpen dan?

Zonder dollen... ik heb werkelijk echt nog nooit van een knijpkat gehoord. Kan je het gas er ook mee aansteken?
Bij een knijpkat moet je je ook weer niet te veel voorstellen. Je moet heel vaak knijpen voor een beetje licht, is dus ook goed voor je handspieren. Het is nog iets van vroeger.. en gas aansteken? Nee daarvoor gebruik je een vuurvlieg.:D (NIET......🆒)

Reputatie 4
Badge +1
Ik dacht vuurstenen Friesian?
[quote=Christy - Telfort]Ik dacht vuurstenen Friesian?

en gas aansteken? Nee daarvoor gebruik je een vuurvlieg. (NIET......:cool:)

:)🆒

Reageer