Inventaristie Telfort's pluspunten.

• 10 augustus 2019
  • 24 reacties
  • 805 keer bekeken

Zoals de vaste forum bezoekers en hopelijk alle klanten wel weten komt er een eind aan het Telfort merk. Ik als medeklant ben benieuwd wat we de sterke punten van Telfort vinden.
En vooral wat zie je graag terug als we volledig KPN klant zijn.
Hier al een lijstje het is willekeurige volgorde voor mij persoonlijk zie ik het langer kunnen gebruiken van de data en bel minuten als grootste pluspunt.

Het gaat om wat biedt Telfort nu wat KPN niet heeft, andere ideëen en suggesties zijn prima de bedoeling is een lijstje van Telforts huidige sterke punten.

De Telfort pluspunten
1. Meenemen data en belminuten bij mobiele abonnementen.
2. €5,00 factuurkorting Thuis internet
3 Synchrone glasvezel snelheden.
4. ..........

Bijkomende punten
Het Wij gevoel en de mogelijkheid sip gegevens te achterhalen ten behoeve van eigen routers.

24 reacties

4, goedkopere mobiel abonnementen.

Punt 3 klopt niet helemaal meer, dit geld alleen voor oudere abonnementen, dit was ook al terug naar 50/5, 100/10 en 200/20.

En tegenover punt 3 staat 5 euro korting op alle mobiel aansluitingen, tot 5 stuks is toch 25 euro korting.
Dat KPN duurder is zal met de betere roamings omstandigheden te maken hebben, zijn meer 4G netwerken over de grens dan via Telfort.
Het gaat dan ook puur om wat Telfort heeft niet wat er bij KPN tegenover staat
Het vergelijk van de korting voor thuis en mobiel gaat niet op ga weg bij Telfort internet en je houd de prijs voor mobiel doe dat bij KPN en je bent meteen duurder uit.

Vergelijk thuis met thuis en mobiel met mobiel
Naar het geheel kijken kan geen kwaad. Wat 3 betreft heb je gelijk maar het is wel een plus voor Telfort op dit moment bij KPN moeten we dat maar zien te houden.

De Telfort pluspunten
2.Goedkopere mobiele abonnementen
3. €5,00 factuurkorting Thuis internet
4. Synchrone glasvezel snelheden.(bij bestaande oudere abonnementen)
5. ...…..
Nu weet ik niet of dat je dit bedoelt maar nu heb je als combivoordeel gratis bv.
het Pluspakket of FOX Sports?
Ja of €5,00 korting?
Nu weet ik niet of dat je dit bedoelt maar nu heb je als combivoordeel gratis bv.
het Pluspakket of FOX Sports?
Ja of €5,00 korting?

Dat is wat ik bedoel dat is punt 3. KPN heeft ook de andere 2 opties als KPN compleet keuze daarom noem ik deze niet.

Wat vinden wij de klanten de sterke eigenschappen van Telfort wat zou KPN moeten overnemen om ons als klant te houden. Nu verwacht ik dat het meerendeel alles wel voor lief neemt toch ben ik benieuwd of het lijstje langer kan.

Om het beste voor onze klanten te bieden bundelen we onze krachten in KPN en vullen we dit merk aan met de sterke eigenschappen van Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Op deze manier kunnen we onze middelen nog beter inzetten om de dienstverlening nog verder te verbeteren.
4... Oud-miljonair Hans. Supervoordelig! Wie had dat gedacht? 😉💪
5... Het vrolijke koppie van Cindy op de startpagina van het forum. 🙂😎
6.... Na eerste 10 minuten van een gesprek.... rest van gesprek gratis.
7... Het niet standaard aan staan hebben van een internetverbinding bij prepaid. (internetbundel)
Heeft zowel zijn plus- als minpuntje.

Anders had ik gezegd het dubio van Alexandra. Maar dat ken dun dizze knol nie zeggen op het Telfort forum.🤐
Ik zal ook maar niet beginnen over met blote voeten op druiven stampen voor een glas wijn met een bijzondere afdronk.🤐 😁
De Telfort pluspunten
2. Het niet standaard aan staan hebben van een internetverbinding bij prepaid. (internetbundel) *
3.Goedkopere mobiele abonnementen
4. €5,00 factuurkorting Thuis internet
5. Synchrone glasvezel snelheden.(bij bestaande oudere abonnementen)
6.Na eerste 10 minuten van een gesprek.... rest van gesprek gratis. **

* is al weg bij Telfort wel het noemen waard belangrijk genoeg met stip op 2.
** bij oudere abonnementen mogelijk nog actief nu vervangen door onbeperkt bellen.(€1,00)

Niet onbelangrijk.

Het Wij gevoel genoemd door GJC bijna vergeten toch nog even noemen.
(Hoe gaan wij integreren bij de vaste KPN forum bezoekers?)
Voor de gebruikers van eigen routers het kunnen achterhalen van de telefonie gegevens aangedragen door Doornekamp33

Dreekuh oeps Friesian een klein beetje kennend ludiek bedoelt.
Het vrolijke koppie van Cindy op de startpagina van het forum. 🙂😎
Mee eens.

Ook leuk maar wie zijn dit wat is hun connectie met het KPN forum?

Hans tja Hans.
Die verkoopt nu Hansdoeken voor € 384,00 daar krijg je wel de Samsung s9 bij.
De commercial

Ps @Doornekamp33 je hebt wel gelijk blauw oogt toch beter rustiger.
Helemaal over het hoofd gezien nog iets wat KPN niet heeft en Telfort sinds vorig jaar
Mobiel+Mobiel data verdubbeling combivoordeel KPN kent alleen de €5,00 korting bij 2 mobiele abonnementen op 1 adres. Zonder Thuis internet en TV heb je bij Telfort meer voordeel dan bij KPN

De Telfort pluspunten
2 Dubbele data bij 2 of meer mobiele abonnementen op 1 adres.
3. Het niet standaard aan staan hebben van een internetverbinding bij prepaid. (internetbundel) *
4.Goedkopere mobiele abonnementen
5. €5,00 factuurkorting Thuis internet
6. Synchrone glasvezel snelheden.(bij bestaande oudere abonnementen)
7.Na eerste 10 minuten van een gesprek.... rest van gesprek gratis. **

** bij oudere abonnementen mogelijk nog actief nu vervangen door onbeperkt bellen.(€1,00)

Niet onbelangrijk.

Voor de gebruikers van eigen routers het kunnen achterhalen van de telefonie gegevens aangedragen door Doornekamp33

@GJC Dat wij gevoel kan je dat nader verklaren?

Bedoel je daar dit soort mail berichten mee hier een mention kennisgeving via email van Telfort.

Daartegenover de KPN versie

Reputatie 8
Badge +11
Nee, dat kan ik niet specifiek benoemen. Daarom is het ook een gevoel 😁
Nee, dat kan ik niet specifiek benoemen. Daarom is het ook een gevoel 😁
Dat kan lastig zijn verder nog aanvullingen of opmerkingen bij het huidige lijstje?
Dat 'Lekker Lang' bellen, na 10 minuten gratis is zeker een pluspunt.
Tsja, een oud abonnement.

Dat blauw van Telfort vindt ik veel rustiger dan het schreeuwerige groen.
Die KPN winkel vind ik daarom niets, te onrustig.
Hoi Mandy.

Dat is apart. 🙂
Bij een operatie, zelf heb ik het meegemaakt bij een wortelpuntoperatie, wordt je bedekt met groene dekens.

Groen is juist kalmerend, dat is me verteld in het ziekenhuis. Zelfs bij een tropisch aquarium werkt dat zo. 🙂
Klein zij stapje moet kunnen.

Het zachte pastel groen in een O.K. is toch wat anders dan het Neon Groen.

Voor het stimuleren van een sfeer van stabiliteit en rust, is geel minder geschikt. Groen is de kleur van de natuur en staat voor gevoelens van harmonie, vruchtbaarheid, versheid, jeugdigheid en groei. Het is, samen met blauw, de meest rustgevende kleur, die kan zorgen voor een gevoel van stabiliteit en ontspanning.

Bron
Helemaal over het hoofd gezien nog iets wat KPN niet heeft en Telfort sinds vorig jaarMobiel+Mobiel data verdubbeling combivoordeel KPN kent alleen de €5,00 korting bij 2 mobiele abonnementen op 1 adres. Zonder Thuis internet en TV heb je bij Telfort meer voordeel dan bij KPN

De Telfort pluspunten
3. Het niet standaard aan staan hebben van een internetverbinding bij prepaid. (internetbundel) *
4.Goedkopere mobiele abonnementen

Niet onbelangrijk.

Wat ik graag nog als "persoonlijk punt" wil toevoegen is dat ik op dit forum virtueel kennis heb gemaakt met een dame die op mij een diepe indruk heeft gemaakt.

2 jaar geleden, ze heette Laura en verbleef in een verpleegtehuis. Ik heb haar toen een hart onder de riem gestoken met het liedje van Saskia en Serge.... Het zijn de kleine dingen die het doen.

Soms is het goed, al kan het moeilijk zijn, om over je schaduw te stappen.

De grootste moed bestaat daarin, je angst onder ogen zien en ze tegemoet treden, ongeacht wie het doet.
@Babylonia @Enterprise @jimny @Kees-Jan @nelly jacoba @JanD
Kan of wil een van jullie een paar sterke specifieke Telfort punten noemen als klant in het algemeen en mogelijk vanuit de technische knowhow.

Ik heb wel de intentie hier een zo compleet en serieus mogelijk lijstje van te maken of er wat mee gebeurd is aan KPN. Ik zou een reactie dan ook op prijs stellen geheel vrijwillig uiteraard.

Ten overvloedde niet iets wat KPN ook heeft puur wat heeft Telfort als sterk punt.
Reputatie 8
De meeste pluspunten aangaande abonnementen, kortingen, mobiele data verdubbelaars, na 10 minuten vrij bellen e.d. zijn hier al genoemd. Verder:

Technisch gezien is men afhankelijk van KPN, systemen en netwerkstructuur.
De "oudere" routers bij Telfort zijn meer "open" dan de KPN variant (Experia Box V8, en ZyXEL).
Verder hoe nieuwer de apparatuur, hoe meer dichtgetimmerd, en slechter afgestemd op de wensen van gebruikers, met vervelende consequenties in gebruik van functies in achterliggend aangesloten apparatuur.

Vriendelijke webcare medewerkers die hun uiterste best doen gebruikers te helpen, binnen de mogelijkheden en "strikte" beperkingen van de KPN paraplu, waar het beleid wordt bepaald.

Het Telfort forum heeft een vrij open structuur, waar niet snel kritiek komt of censuur wordt gepleegd, ondanks mogelijk onderwerpen die de achterliggende zwakheden van het KPN beleid aangaande neutraliteit, wetgeving en gebreken in de organisatie aan de kaak stellen die daarmee in tegenspraak zijn. (Heb dat bij andere fora wel eens anders meegemaakt).

Verder zijn er zeker ook negatieve aspecten, maar liggen IMO meer in de inefficiënte structuur van de organisatie zelf waardoor afwikkelingen van storingen, abonnementen, support vaak moeizamer verlopen en meer tijd vergt, dan men heden ten dage zou mogen verwachten.
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Galdor68 , toen ik in oktober 2018 over wilde stappen van Ziggo naar KPN of Telfort is voor mij de lage prijs het belangrijkste argument geweest om naar Telfort te gaan in plaats van KPN, de opties die KPN toentertijd standaard in het programma had en nu nog heeft waren voor mij niet belangrijk genoeg om de veel hogere prijs te rechtvaardigen.
Vandaar ook mijn prijstechnische keus om in juni van dit jaar mijn mobiele abo van Vodafone over te laten gaan naar Telfort i.p.v. KPN.
Conclusie: als gepensioneerd financieel administrateur: het is/was gewoon een geldkwestie.
Telfort=simpel en goedkoop☺
Even over die kleur groen.
Het groen uit de natuur vind ik uiteraard wel mooi maar inderdaad dat neon groen, zoals Galdor omschrijft, dat is voor mij schreeuwerig.
De KPN winkel heeft lichtgevend neon groen, blauw, bewegende beelden met reclame en daarin een ding geïnstalleerd waar je je nummer kunt bekijken.
Dat voelt mij onprettig wil er eigenlijk direct wegrennen.....

Met een klein aantal forumleden heb ik wel prettig PB contact (gehad?).
En met een ex moderator, heel jammer dat die toen weg is gegaan.

Ja, over het algemeen vriendelijke webcare medewerkers.
Jammer dat de Telfort winkels gesloten zijn, daar ook altijd prettig geholpen.
KPN is wat mij betreft autoritair.

Met dat technische, dan heb je aan mij niet veel.

Telfort is nu nog wat goedkoper, de vraag is voor hoelang.
Echt goedkoop is het al een poos niet meer.
De Telfort pluspunten

Vriendelijke behulpzame streng maar rechtvaardige moderator team.
Soms snel wisselend toch is dat in de houding naar de klanten niet te merken.

4. Lagere prijzen voor Internet+Tv en Mobiel***
8. Meer informatie te vinden op de website (als je goed zoekt 😉)

**** op basis van de bijdrage van JanD aangepast naar lagere prijzen op beide gebieden.

Op merking bij 8 in het verlengde van de bijdrage van Babylonia er zijn zeker ook genoeg minpunten te noemen. In mijn ervaring regelmatig pas berichtgeving na de invoering van een wijziging.
De meest essentiele info is vrij goed te vinden. Op de KPN site wordt je sinds een tijdje vrij snel door verwezen naar het forum.

Halen we er 10?

@mandy ik weet niet hoe het in onze Telfort winkel was die is al vrij lang weg ruim 5 jaar.
Ik ben nu op wisselende dagen en tijden bij de KPN winkel langs gelopen ik zag elke keer andere gezichten, lijkt mij heel vervelend als je meerdere keren in een week daar heen moet.

Ik heb een bezoek in mijn hoofd om te zien hoe ik dit ervaar ik ben vooral benieuwd of het advies aansluit bij mijn wensen en gebruik. En vooral hoe hard gaan ze hun best doen om me te laten overstappen naar KPN wordt vervolgd.
De winkel was niet zo heel groot, wit interieur, aan weerszijde mobiel en aan één zijde attributen,
in het midden, niet te missen bord met de mogelijkheden voor abonnementen,
uiteraard in wit en blauwe letters.
De laatste keer stond de V10 uitgestald, die dacht ik gezien te hebben althans.
Met de daarbij horende informatie.
De aardige medewerkers uiteraard in het blauw van Telfort.
Gewoon simpel en effectief zonder poespas.

Ik ga ook nog even langs bij zo'n KPN winkel om dezelfde reden.

Er is wel wat anders wat ik geleerd heb van dit Forum.
Altijd de voorwaarden lezen met en hoe er wordt omgegaan met de privacy.
Als ik had geweten dat er geen account ect. verwijderd werden,
was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.

Voor mij een reden om niet op het KPN Forum te beginnen.

Ik vond overigens de Chat een pluspunt maar helaas is die er niet meer.
Al dacht ik daar in het begin anders over.....
Ho, huu, stop, wacht. Volgens mij zijn we nog iets vergeten...
Stom dak er niet eerder aan gedacht heb!

Als stoppende agrarisch kleine ondernemer. 😐

De koetjes en kalfjes op het forum.
Dussss.

Zooo....
En nu ga ik verder met genieten van zelfgemaakte ragout. 🙂

Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Galdor68, wat een leuk initiatief, dit topic. Leuk om te lezen hoe jullie dit ervaren. 🙂 Ga vooral zo door. Ik ben ook benieuwd of jullie de 10 gaan halen. Moet lukken toch zou je zeggen.
Ik hoop het ook er staan nu al 1 of 2 punten in die deels achterhaald zijn.

Het zou met DVB aangevuld kunnen worden helaas als ik alles goed volg moet die migratie in de komende 6 weken worden afgerond. En als 10e de bij die propostitie horen app die functioneler is/was onder andere bruikbaar als interacieve tv gids kiezen om te kijken via de tablet of tvontvanger. Op basis van een recente topic van Marjo1960 kwam dat hier thuis weer ter sprake we zijn er aangewend maar zien die optie graag terugkomen.
Voor mij persoonlijk dan....
Betere service en menselijk contact dan bij KPN.

Reageer