beantwoord

Internetsnelheid glasvezel, wat vinden jullie?

• 16 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 680 keer bekeken

Reputatie 2
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl/
Ik zag net in een andere post deze handige link. Ik zag dat op mijn adres 500Mb de maximale snelheid is momenteel.
Dat is naar ik aan neem het maximale wat momenteel via onder andere KPN/Reggefiber haalbaar is. Aangezien Telfort tot 200mb levert wat in feite ook al veel is tenzij je ik weet niet wat upload.
Op zich voor huis tuin en keuken gebruik bevalt de 50mb prima en heel misschien is dit zelf nog teveel van het goede.
icon

Beste antwoord door jimny 17 augustus 2016, 20:37

Dat klopt maar WiFi is natuurlijk van heel veel factoren afhankelijk. Hier is alles behalve de tablets en telefoon bekabeld. Ik doe net de speedtest van ookla op mijn mobiel via WiFi haal ik 38,30mbps download 41,80 upload lang niet verkeerd. Bekabeld 50.45 down 54.69 up.
@Jimny waarom vind jij die 50/50 niet voldoende? Hier met 2 wifi gebruikers of eigenlijk maar 1 groot verbruiker voor Netflix verder is het wat apps die een verbinding nodig hebben is dit voldoende. Ik kan me voorstellen in een gezin met tablets laptops en telefoons dat dit anders kan zijn maar dan is de WiFi router keus (merk/type) ook van belang.

Oeps ik had je voorgaande reactie niet goed gelezen waarin je schreef over jeugd etc.etc.
Ga gewoon voor de 50/50 en bevalt het niet dan kun je voor 5 euri per maand verhogen naar 100/100
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Op zich voor huis tuin en keuken gebruik bevalt de 50mb prima en heel misschien is dit zelf nog teveel van het goede.
Het ligt eraan hoe je de internetverbinding inzet. Als je thuis bijv. een NAS-server hebt staan is het wel handig als je vanaf elders vlot je bestanden van de NAS kunt oppikken (is upload vanuit je eigen verbinding thuis).
Reputatie 8
Badge +17
Je kunt ook 50/50 glasvezel nemen als dat volstaat en er zijn dan ook nog twee opties voor twee extra paketten die je aan en uit kunt zetten namelijk 100/100 of 200/200 mocht je meer snelheid nodig hebben, je betaald daar uiteraard wel iets meer voor.
Kan je helaas niet vertellen op welke momenten je deze extra's kunt uitzetten
Reputatie 8
Je kunt de snelheid per maand hoger of lager zetten.
Dus zet je het hoger en een week later weer lager, blijft die eerste snelheidsverhoging nog tot een maand actief.
Reputatie 2
@Jimny Bij glasvezel is up en download het zelfde maar dat weet je ongetwijfeld vandaar dat ik het over 50 heb 😉 en die 50/50 is ook wat wij hebben. ik dacht dat 20 het laagste is maar dat leek me net te krap.

@Babylonia in zo'n geval is de upload zeker van belang, een van de reden is juist de gelijke up en download, al heb ik het niet direct nodig ik heb er beschikking over. Bij koper is dit nog niet zover het is al beter zover ik de ontwikkelingen volg maar nog niet 1 op 1 zoals bij glasvezel.

Als je een huis vol jeugd hebt die van alles op YouTube en weet ik wat posten is een hogere upload ook nuttig of eerder handig.
Zouden er mensen zijn die dat doen? dan heb je ook elke keer een andere rekening en daar heb ik zelf persoonlijk toch liever regelmaat in.
Reputatie 8
Badge +17
Via Wifi is de 50/50 niet voldoende omdat je deze snelheden niet gaat halen en zelf gebruik ik 100/100 en bekabeld haal ik dat makkelijk echter via Wifi mag je blij zijn dat je de 50/50 haalt.
Reputatie 2
Dat klopt maar WiFi is natuurlijk van heel veel factoren afhankelijk. Hier is alles behalve de tablets en telefoon bekabeld. Ik doe net de speedtest van ookla op mijn mobiel via WiFi haal ik 38,30mbps download 41,80 upload lang niet verkeerd. Bekabeld 50.45 down 54.69 up.
@Jimny waarom vind jij die 50/50 niet voldoende? Hier met 2 wifi gebruikers of eigenlijk maar 1 groot verbruiker voor Netflix verder is het wat apps die een verbinding nodig hebben is dit voldoende. Ik kan me voorstellen in een gezin met tablets laptops en telefoons dat dit anders kan zijn maar dan is de WiFi router keus (merk/type) ook van belang.
Reputatie 8
Badge +17

Oeps ik had je voorgaande reactie niet goed gelezen waarin je schreef over jeugd etc.etc.
Ga gewoon voor de 50/50 en bevalt het niet dan kun je voor 5 euri per maand verhogen naar 100/100