Interactieve TV Online in Google Chrome werkt niet door update

• 20 april 2015
  • 27 reacties
  • 5265 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +2
Google heeft de nieuwste versie van zijn browser vrijgegeven, Chrome versie 42. Dit is de eerste browserversie die oude plug-ins als Java en Silverlight buitensluit. Het gebruik van deze plug-ins (die nog uit de jaren negentig stammen) staat voortaan standaard uit. Dit heeft tot gevolg dat Interactieve TV Online niet meer werkt met Google Chrome.

Google schakelt de plug-ins uit om veiligheidsredenen en omdat ze HTML5 breder in willen zetten. Flash wordt voorlopig nog wél ondersteund, maar wordt alleen in een beschermde omgeving aangeboden.

We zijn druk in gesprek met Google om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. We adviseren om een andere browser te gebruiken. Totdat de definitieve 'oplossing' er is, zul je een meldingspagina zien als je Chrome gebruikt.

27 reacties

Badge
Standaard worden er een aantal plugins nu standaard geblokkeerd, er is echter een manier om dit weer in te schakelen. Op de volgende website wordt uitgelegd hoe dit in te stellen is: http://www.ghacks.net/2015/04/15/chrome-42-blocks-java-silverlight-other-plugins-by-default-now/

Helaas heeft Telfort ervoor gekozen dat als de browser Chrome wordt gedetecteerd bij het bezoeken van http://telfort.itvonline.nl/ onderstaande melding verschijnt waardoor het alsnog niet werkt.
Badge
Met een beetje getweak krijg je het toch weer aan de praat (tot September dan), mijn andere post https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-digitenne-268/itv-online-werkt-niet-chrome-browser-49170
Badge
Hallo,
ik heb al vaker gezegd op dit forum en op jullie facebook site, kap nou eens met silverlight, het is ouderwets, het wordt niet meer ondersteund (ook niet op de nieuwe platform van Microsoft) Alle andere site's zoals uitzending gemist en magister zijn ook overgestapt, kortom het lijkt me de hoogste tijd voor iets nieuws (en beters), bv HTML5. Kan ik op mijn chromebook en WinRT tablet tenminste ook eens TV kijken
Reputatie 2
Badge +3
Ook van mij bij deze een ferm pleidooi voor het implementeren van HTML5 op itvonline.

"In 2013, Microsoft announced that they had ceased development of Silverlight except for patches and bugfixes. Microsoft announced the end of life of Silverlight 5 in 2012"

http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Silverlight
Reputatie 2
Badge +3
Twee weken al weer; is er al iets te melden? 🙂
Reputatie 8
Badge +2
@Reacher,

Neen, nog niet. Het staat nog uit binnen de organisatie en is helaas niet iets wat over één nacht ijs gaat.

Michael
Reputatie 8
Badge +10
Ook van mij bij deze een ferm pleidooi voor het implementeren van HTML5 op itvonline.

Eigenlijk is het andersom, iTV-online moet geimplementeerd worden in HTML5.
HTML is de opmaaktaal waaruit zo'n beetje het hele World Wide Web bestaat, dus het is geen plug-in zoals Flash of Silverlight die je zomaar even inwisselt voor een ander protocol of applicatie.
Een reden om HTML5 wereldwijd te gaan gebruiken is juist om zulke plug-ins overbodig te maken..!

Het gaat dus echt nog wel even duren voordat het hele www op HTML5 draait, vergelijk het maar met de invoering van IPv6...
Reputatie 1
Met Edge de nieuwe internet browser bij Windows 10 doet hij het ook niet !!!!
Reputatie 8
Badge +10
Met Edge de nieuwe internet browser bij Windows 10 doet hij het ook niet !!!!

Klopt, Microsoft heeft, net als Google (Chrome) de Silverlight plug-in er uit gegooid.
En terecht, dit is de enige manier om contentaanbieders te 'dwingen' om HTML5 zo snel mogelijk te implementeren.
Zonder dwang doen die namelijk liever niks zolang het niet absoluut noodzakelijk is.

Badge
Silverlight is nu echt verleden tijd, Telfort (KPN), kom op over naar HTML5! Jullie zullen toch een keertje moeten...
Reputatie 2
Badge +3
Michael, al bericht van de developers bij KPN?
Ik moet van mezelf voor elke keer dat ik IE nog gebruik een dubbeltje wegleggen, wordt duur! 😉
Reputatie 8
Badge +2
@all,

Er is niets bekend hierover. Zodra ik meer weet, zijn jullie de eerste bij wie ik me meld! Beloofd! :D

Michael
Reputatie 2
Badge +3
Even een ritueel schupje. Is er al iets te melden?
Reputatie 8
Badge +2
Hey Reacher! Goed schupje hoor! We zijn hier intern druk mee bezig. Maar heb nog geen concrete namen en rugnummers. Het heeft nogal wat voeten in de aarde, dus ik verwacht niet heel snel met goed nieuws te kunnen komen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte. Dank voor je aandacht! 🙂
De tijd begint nu toch wel een beetje te dringen..op Chrome niet meer, op Edge niet meer..nog even en ik kan helemaal geen gebruik van ITV meer maken
Reputatie 2
Badge +3
Weer een schupke. Ze zouden bij de ontwikkelaars zo maar kunnen denken dat het kan wachten 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hi Reacher! Weer een prima schopje! Ik heb om een update gevraagd vanuit de organisatie. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. Bedankt!
Reputatie 1
Ze doen er al 16 dagen over om even een update te vragen/geven?!?!?!?!?
Reputatie 8
Badge +2
Het wachten wordt enigszins beloond: naar verwachting zal iTV Online in de Chrome Browser begin volgende week weer werken met dank aan onze ontwikkelaars uiteraard. Ik verneem graag wat eenieder ervan vindt! 🙂
Reputatie 1
Je bericht is inmiddels een maand geleden, helaas werkt ITV Online nog steeds niet bij mijn via de Google Chrome browser. Ik krijg weliswaar geen melding dat ITV Online niet ondersteund wordt in de Google Chorme browser maar het beeld blijft wel zwart. Ook is het niet mogelijk om opnames af te spelen via ITV Online. Het beeld blijft op zwart. Ik heb dit op meerdere clients/computers geprobeerd hier thuis, helaas geen succes....
Reputatie 8
Badge +16
Hier geen enkel probleem, heb de hele ochtend BRT zitten kijken op mij PC met chrome en Win10.
Weet je zeker dat je de laatste versie hebt en je virusscanner niet de boosdoener is.
Reputatie 1
Vreemd heb het op meerdere cliënts geprobeerd. Chrome ook al opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat... virusscanner aan/uit geen effect. Zie ook niet zo 123 de reden waarom de virus scanner dit zou veroorzaken..
Reputatie 8
Badge +16
En je hebt xDSL of glasvezel....?
Reputatie 1
Glasvezel
Reputatie 8
Badge +16
Lees deze uitleg even door, ik ben namelijk bang dat dit voor jou helemaal niet mogelijk is.

https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/oud-abonnement-vs-nieuw-abonnement-glasvezel-49935

Reageer