Hier is die oliedomme overstapper met veel spijt weer

• 5 juni 2019
  • 39 reacties
  • 1069 keer bekeken

Ga straks voor het eerst eens doen wat ik al vanaf 1992 niet meer heb gedaan,
een telefoon winkel binnenlopen met mijn lijstje met klachten.
Advies van de rechtsbijstandverzekering.

Maar dat ik terugkom is wel zeker, kan even een 4 maanden duren nog.

En wat betreft die zenders, KPN en jullie als moeten napraten bleven stellig volhouden dat de zenders verdwenen en er geen onderhandelingen meer waren, als jullie (KPN bedoel ik daarmee) de optie hadden open gelaten dat de zenders mogelijk met een kleine kans toch niet weg gingen had ik het afgewacht tot 1 juni, dan had ik een kans gehad dat ik 1 maand de zenders niet had die ik een must vind.

Jammer dat het zo is gelopen, heb net even gekeken op XS en KPN, lopen mooie aanbiedingen, niet zo mooi als wat ik had, kost toch weer 12.50 per maand meer, en geen combivoordeel omdat ik ook geen mobiel meer heb bij jullie, maar dat is ook wel op te lossen door af te kopen daar, is goedkoper dan een pluspakket nemen.😉

Maar als het zover is meld ik het in een eigen topic, misschien noem ik wel "hier is die oliedomme overstapper met veel spijt weer" 🤣

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt. Je eigen suggestie voor titel gebruikt 😁

39 reacties

Reputatie 3
Als belangstellende in deze materie vind ik het leuk om op de diverse forums de ervaringen van klanten te lezen, wat hierbij opvalt dat bij alle providers je tevreden en ontevreden klanten heb.

Zelf ben ik begin 2014 zelfstandig gaan wonen klant geworden bij toen nog Vodafone thuis na dat ik diverse providers vergeleken had op prijs en wat je krijgt voor het geld, dit via een glasvezelaansluiting, ook Telfort stond toen heel hoog op mijn lijstje dat ze het niet geworden zijn had als belangrijkste reden dat ze onderdeel zijn van KPN en ik een grote aversie heb tegen KPN.

Was Telfort een zelfstandige provider dan hadden ze bij mij zeker een zeer grote kans gehad dat ik Telfort toen had gekozen, maar ben nu heel tevreden over mijn provider T-M in tegenstelling wat ik veel lees al vanaf het begin (2014) geen enkel probleem alles werkt perfect, of heb ik gewoon heel veel mazzel? zeg het maar?
Allebei jou geluk zal zijn dat je vanuit Voda bent gemigreerd of eigenlijk kado gedaan vanwege de fusie met Ziggo. Lees de perikelen rond de migratie van oud naar nieuw glasvezel, helaas meer door Guidion veroorzaakt dan door Telfort zelf ook dat verloopt niet altijd soepel. Persoonlijk heb ik weinig hinder van het klant worden bij Telfort ondervonden, ook niet van de migratie. De problemen die ik waren niet zozeer van technische maar financiele aard.

Elke provider heeft wel iets, mijn schoonvader heeft een aversie tegen Ziggo, helaas voor hem doordat Liberty Global deze naam gebruikt staat er nu geen UPC meer op zijn rekening met het psychologische effect dat niks meer deugd. Alle storinkjes komen door Ziggo, al woont hij middenn in upc gebied.

Drie abonnement afkopen wordt een duur grapje voor onze forum genoot @Doornekamp33 als hij pech heeft. Hij is niet de enige paniek overstapper met problemen als ik het TM forum zo bekijk.
Er zullen genoeg daar niet reageren waarbij het wel goed gaat. Of alles in een winkel of telefonisch afhandelen.
Ten eerste, ik was geen "paniek"overstapper, ik heb de keuze weloverwogen gemaakt, de KPN en daarmee Telfort communiceerde, geen National Geograpic, FOX en die andere zenders meer per 1 Juni, de onderhandelingen zijn op niks uitgelopen en zijn gestaakt, daar heb ik me op gebaseerd, Tweak werd het niet omdat het daar een chaos was, T-Drama viel mee volgens het WWW.

Kosten: 2x mobiel van 10 euro voor 10 maanden is 200 euro(effe abbo's zo veel mogelijk naar beneden zetten), 10x 55 euro voor vast is 550, dus samen 750 euro, want schijnbaar verlies je de korting die ik nu heb voor 6 maanden.

Maar als de problemen niet worden opgelost gaat dat wel gebeuren, kosten zijn het mij wel waard om weinig tot geen ellende te hebben, ik heb inmiddels al een 5 uur met de telefoon in de hand gezeten met de klantennotservice, kost mij meer op den duur.

1 mobiel gaat sowieso gebeuren, ik rijd 3 dagen in de week in noord Nederland rond, gisteren was ik niet te verstaan door de andere kant omdat ik niet te horen was zo zacht kwam het door, bij Orange, waar ik zat voordat T het overnam, nooit problemen, toen KPN, nooit problemen, Telfort, probleemloos, Tmobile, slecht, en dat voor het beste mobiele netwerk, en tuurlijk had ik wel eens geen bereik in een doods gebied, maar als ik bereik had was ik goed te horen.
@Doornekamp33 ik kan het niet meer zelf wijzigen anders had ik er impulsief van gemaakt komt beter over, ik weet dat het jou met name om het 'mogelijk' verdwijnen van de zenders ging en een bewuste afweging was.

Ik heb een aantal topics van je gezien op hun forum en ben blij dat ik met mijn verhuizing toch niet voor hun heb gekozen. Hoewel mijn ervaring heel anders kon uitpakken. Ik wacht het nog even wel af hoe het gaat lopen. De providers ansich KPN en Telfort heb ik geen problemen mee maar het algemeen bestuur en overige zaken wel.

Edit.
Deze humor lijken de mods bij TM niet te hebben.
Mooie topic titel 😁😁 de eigen klanten hun Forumhelden zogezegd zijn in ieder geval technisch vrij behulpzaam en goed op de hoogte van de apparatuur.
Let maar eens op.daar, de Mods zijn alleen maar bezig om badges te halen, als ze een antwoord geven markeren ze hem.meteen als "beste antwoord".
Ben net bij die winkel geweest, ook daar kennen ze geen klantenservice, druk en 2 man die helpen, heb effe meegeluisterd en ben maar weer gegaan, zelfde als aan de telefoon, kunnen niks willen alleen verkopen, probleem.wuiven ze weg.
Dat door de Mods zelf antwoorden markeren die eigenlijk geen antwoord zijn gebeurd ook op dit Forum.
Jammer dat je er voor nop heen bent geweest, ik ben benieuwd naar je vervolg stappen.

Ritje naar de Keistad gok ik 😁
Ik ben juist in de Keistad geweest, gelijk ook even een paar nieuwe schoenen gekocht en geluncht.😉

Ik ga ze denk ik maar een ultimatum stellen voor wanneer de problemen opgelost moeten zijn, en een compensatie voor de gemiste extra's, want daar zou ik over terug gebeld worden op 29/5, maar ook dat gebeurt natuurlijk niet.

En wat die antwoorden markeren betreft, zij doen het al voordat ik ze gelezen heb, direct na het plaatsen van hun kant.
Hier vragen ze een paar dagen later nog of alles duidelijk is en er nog vragen zijn, een paar dagen later word die dan gemarkeerd als er geen reactie komt, ik heb ze hier nog niet betrapt op het direct markeren, kan er naast zitten.

En inderdaad, de humor die ze daar hebben is ver te zoeken, heel misschien hebben ze het bij Telfort/KPN meer naar hun zin, zal wel aan de bedrijfscultuur liggen.

Hier word er trouwens ook veel sneller gereageert, zeker als je een mod tagt, daar gebeurt er weinig door de mods, ja als er een nieuwe abbo afgesloten kan worden, dan zijn ze snel.🤑

En nu vergeet ik de admin weer bijna te bedanken voor de mooie titel, ben er erg blij mee.😂
Inderdaad het wordt hier niet altijd meteen gedaan, het gebeurd wel in die gevallen gaat het dan om het enige juiste antwoord.

Bij mij waren ze te laat op het TM forum anders zat ik nu mischien in hetzelfde schuitje de grap is dat een Telforter me het antwoord gaf. 😁

Mijn roots liggen ook in een dorp nabij Keistad kom er nog regelmatig. Ik ging er een beetje vanuit dat jouw woonplaats geen TM winkel heeft net een KPN winkel hoewel ik die kans ook klein acht.
Mijn woonplaats heeft helemaal geen telefoonwinkel.
Hoevelaken is een slaapdorp met de noodzakelijke winkeltjes en een paar extra's.
voor het goede altijd naar de keistad.

Kom jij dan van de andere kant van de stad.
Mijn woonplaats heeft helemaal geen telefoonwinkel.
Hoevelaken is een slaapdorp met de noodzakelijke winkeltjes en een paar extra's.
voor het goede altijd naar de keistad.

Kom jij dan van de andere kant van de stad.

Vorstelijk B.... inderdaad aan de andere kant van A'foort nu woon ik onder de A12. Tussen Utreg en Arnhem in de enige 2 steden met een Telfort winkel toen deze nog bestonden beiden eigenlijk te ver om even heen te gaan. De anderen Groen, Rood/Oranje en Roze zijn hier wel in het centrum.
Reputatie 8
Badge +11

En nu vergeet ik de admin weer bijna te bedanken voor de mooie titel, ben er erg blij mee.😂

Je gaf zelf een mooie voorzet, graag gedaan 😉 Ik ben blij dat je onze werkwijze apprecieert, dankjewel voor het compliment! Je hebt in ieder geval een fijne middag in de stad gehad lees ik 🙂 Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of je nog teruggebeld wordt.
Geen dank @Alexandra - Telfort , als het ergens echt slecht gaat ga je het juist meer waarderen, bij jullie is het ook wel eens wat, en dan klaag je een keer door en komt er best snel een reactie en een bevredigend of iets minder bevredigend antwoord met een oplossing waar je uiteindelijk mee kunt leven.

Daar komt er helemaal niks, of kort door de bocht, zo is het en we weten het en kunnen er niks mee, jammer voor jou lekker puh.

En terugbellen, als ik nu nergens op reken kan het meevallen, maar ik weet eigenlijk al zeker dat er weinig tot niks uitkomt.

@Galdor68 , kom je uit vorstelijk B, ik heb er ook een tijd gewoond, op de Sonnevelt 176,
tot mijn ex er met een ander vandoor ging.😡

Je had daar een prima shoarma zaak van Sjimmy, later Mochtar, heb daar nog een aantal jaren aan de muur gehangen op de foto, en de pizzeria was ook prima, en niet te vergeten de patatjes gyros van Sofie.😋

En nu dan in E als ik het goed heb, ook een mooie plek.😉
Ik kon het niet laten deze hier te posten
https://www.totaaltv.nl/nieuws/prijsverhoging-bij-ziggo-en-kpn-tmobile-kan-stroom-nieuwe-klanten-niet-aan/
Vooral dat laatste, de achterstand in het verzenden van de instalatie pakketten is opgelost zijn ze erg blij mee, zo jammer dat er een hoop nu met een pakket zitten en eind van de maand pas een monteur kunnen verwachten omdat ze deze week asngesloten zouden worden en morgen een roze doos krijgen.

Nu klantvoordeel nog oplossen, en een betere klantenservice opzetten.

En 1 opmerking klopt, het zal volgend jaar weer druk worden met afzeggers daar, want er kan van alles mis gaan, als het maar opgelost word, en daar schort het aan bij T-Mobile, trouwens vandaag een half uur in de wacht gehangen, krijg ik ze eindelijk, niet meer te verstaan, hun beste netwerk rijd ik net langsheen ipv er doorheen, heb ik bij het minder beste netwerk van KPN/Telfort nooit last van gehad.
En dan belde ik om te vragen wat vroegtijdig opzeggen mobiel zou gaan kosten, want het komt te vaak voor.
Ps de vraag over de rinkeltijd heb ik hier ook wel voorbij zien komen.
Klopt, en voor zover ik weet is dat aangepast, ik had er trouwens geen laat van, duurde minstens 45 seconden voordat er werd afgekapt.
TM is denk ik wel voordeliger met hun mobiele abonnementen dan KPN of is het plan KPN Compleet te worden TelfortCombi klant zal niet meer gaan al zouden de mods het willen.

Met exuses aan Doornekamp voor dit stukje of topic.

Voor de meelezers Vorstelijk B is Baarn vanwege Paleis Soestijk waar de toenmalige Koningin Juliana en prins Bernhard woonden voor de liefhebber nog te bezichtigen en nabij Lage Vuursche met zijn pannekoeken restaurants tevens de woonplaats van Prinses Beatrix
Fun Fact tijdens de schoolsport dagen in mijn jeugd heb ik onze huidige koning getackeld tijdens voetbal 😜
Het is toch een koetjes en kalfjes draadje dus lijkt mij of-topic niet aan de orde.😉

Dus jij was dat die WA heeft getackeld, hij zat toch op het Baarns Lyceum?
Dat is mij verteld door mijn Ex die daar ook zat.

Maar TM is met de magere mobiele abbo's iets goedkoper dan KPN, maar met combivoordeel word dat weer teniet gedaan en gaat het om hooguit 1 of 2 euro per maand.

Telfort was wel goedkoper, mijn mobiel kost nu 18.50 per maand als ik ooit klantvoordeel ga krijgen, bij Telfort 13.50 zonder maandelijks opzegbaar, met 15 euro.
Klopt alle zonen van Beatrix gingen naar de N.B.S. de Nieuwe Baarnse School basis onderwijs in volksmond de Kakschool voor de mens van stand, kinderen uit de beroeps bevolking die goed konden leren waren uiteraard ook welkom wel de school waar je voor de ' status' heen ging en gaat. Daarna inderdaad het Baarnsch Lyceum De NBS is alweer even geleden verhuisd het Lyceum verbouwd.

De prinses Juliana kwam regelmatig naar de winkelstraat met uiteraard beveiliging niet heel opvallend.
Dan heb ik het wel over een 30 tot 40 jaar geleden toen veel nog simpel was.
Nu gaan de Oranjes het land in afgelopen jaar dus naar de roots althans de grotere stad uit de regio.
Ooit ging half Nederland jaarlijks op 30 april naar paleis soestdijk.
Even hier plaatsen zat bij jou de Genexis Core advanced?

Zoals in dit topic genoemd?
https://forum.telfort.nl/internet-267/geen-internet-en-interactieve-tv-na-overgang-naar-glasvezel-83424?postid=696574

Ik meen dat je ook een Genexis hybrid had? Dat zijn toch echt 2 verschillende modellen of ze beiden op de TY01 grondplaat passen durf ik niet te zeggen.

Inderdaad @Galdor68 de bovenste zat er bij mij op, mooi strak geheel, werkte als een tierelier.

Wel was de eerste met 2 weken aan zijn einde en is toen vervangen, die heeft het tot een half jaar geleden uitgehouden.
Het is geinstalleerd ongeveer november 2014.
Ah vandaar de onderste zat bij mij voor mijn gevoel dus het laatst gebruikte model opgeleverd begin 2015 iets meer het laatste moment.

Nou is de kogel door de spreekwoordelijke kerk.

Vandaag de overstap in orde gemaakt naar KPN, dus geen migratie meegemaakt gewoon weggegaan door een verkeerde keuze van KPN/Telfort in het zender pakket en naar T-Mobile waar ik op de 1 of andere manier een haat/liefde verhouding mee had.

Grootste reden is de zorgen om het nieuwe TV platform wat ze aan het uitrollen zijn, de eerste batches gingen redelijk probleemloos, nu beginnen de klachten binnen te stromen, en ik zit in de mogelijke groep.

Kan natuurlijk altijd wat mis gaan zij het niet dat T-Mobile reten traag is met problemen aanpakken en vastzit in het Duitse stramien van werken/oplossen, iedereen heeft zijn eigen taak en niemand mag daar aanzitten, als er dan geen capaciteit is wat ik vermoed duurt het nu rond de 10/15  werkdagen voordat er wat gebeurt, de technische dienst lijkt overbelast en ze sluiten problemen zonder bericht en zonder dat het opgelost, dat wil ik voor zijn.

Geen Deutsche gründlichkeit dus 😉 bij Ziggo lijkt het ook niet soepel te lopen momenteel ik ben net op tijd overgestapt. Om de een of andere reden moet er blijkbaar letterlijk in India iets gebeuren om hier een hogere snelheid te krijgen.

Waar Ziggo ook mee kampt de vreemde verschillen tussen fZiggo en fUpc gebied, dat bepaald welke tv ontvanger je krijgt bij een instap abonnement en wat je met enkel een CI module kan. Zo kan ik wel volledig via de module van een paar aanvullende diensten gebruikmaken, zoals on demand aanbod, waar JanD in fUPC gebied geen gebruik van kon maken.

Hallo @Galdor68 , even off-topic, het nieuwe Ziggo is bezig de technische verschillen tussen fUPC en fZiggo gelijk te trekken en dan in die zin dat alles technisch gelijk getrokken wordt zoals de laatste technische status volgens fUPC-infrastructuur.

Het wordt dus eigenlijk 1 groot UPC-gebied met de Ziggo-naam.

Nu weer on-topic.:relaxed:

Reageer