beantwoord

GSM verliest verbinding, daarna foutmelding "registreren op netwerk niet mogelijk"

  • 18 september 2012
  • 55 reacties
  • 14658 keer bekeken

Badge
Beste Laila van Webcare,

Je hebt me nu al twee keer geholpen, met nummerbehoud en een ontbrekende 3G-verbinding.
Ik vraag je nu opnieuw voor je hulp omdat ik nu de afgelopen 2 weken het volgende probleem heb:

Mijn Samsung Ace+ (GT-S7500) verliest de verbinding, dan geen spraak (geen enkel streepje) en geen data (geen G/3G/H-aanduiding).

Het gebeurt wanneer ik mobiel ben, maar ook heb ik nu al twee gehad dat 's avonds wanneer thuis de gsm opgeladen wordt ik 's ochtends zie dat er geen verbinding meer is, afgelopen nacht nog.

Alleen het toestel uitzetten en weer aan herstelt de verbinding.
Dus handmatig operator NL KPN kiezen levert geen verbinding op, de foutmelding is dan "registreren op netwerk niet mogelijk".

Ik dacht eerst dat het met de netwerkwerkzaamheden te maken had maar die zijn niet meer aan de gang in Haarlem.

Het toestel heeft een half jaar zonder problemen op het T-Mobilenetwerk gewerkt.

Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door fzijm 15 januari 2013, 22:58

Beste forum-mensen, beste Laila,

Ik heb sinds 7/11 vorig jaar ook de combinatie Samsung Galaxy Ace Plus met een Telfort abbo. En ik krijg precies dezelfde problemen dan die hier beschreven worden: Ik wordt op willekeurige tijden van het GSM netwerk gegooit ("alleen noodoproepen") en het toestel aan-en-uit zetten helpt dan. Ik heb op aanraden van de telefonische helpdesk ook mijn telefoon al op handmatig netwerk geprobeerd: geen resultaat.

Vervolgens is hij opgestuurd ter reparatie, gisteren de telefoon terug gekregen, terwijl ik bij de opgave al gezegt had dat deze forumthread er was: geen resultaat. Hij gooit mij er nog steeds af :(

Het toestel heeft het prima gedaan met mijn toen nog vodafone sim en dit is inderdaad een ander uitziende sim dan ik nu van Telfort heb.

Is er iets te doen? Zou ik misschien ook een nieuwe sim kunnen krijgen? Ik moet bereikbaar zijn voor mijn werk (de zorg), maar op deze manier weet ik dus nooit of ik wel gebeld kan worden.

Groetjes,
Petra.


Ik vind het treurig om te lezen dat Telfort intern dit probleem niet goed communiceert met alle overbodige handelingen van Telfort en ergernissen bij de klant tot gevolg.

Een andere ("ouder type") simkaart is de oplossing en daar kan Laila van Webcare voor zorgen.

En de vraag blijft waarom de Ace+ niet goed functioneert met het nieuwe type simkaart, de techneuten van KPN en/of Samsung moeten daar toch een oplossing voor kunnen vinden?

Frans

Frans
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

55 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs met twee aparte Samsung Ace+ (GT-S7500) toestellen.
Hiervoor hebben ze normaal gewerkt met een Telfort pre-paid account, maar sinds ik overgestapt ben naar Telfort mobiel abonnement, werken ze dagelijks niet meer, behalve als ik ze aan- en uitzet.

Heeft Telfort hier een oplossing voor?
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs met twee aparte Samsung Ace+ (GT-S7500) toestellen.
Hiervoor hebben ze normaal gewerkt met een Telfort pre-paid account, maar sinds ik overgestapt ben naar Telfort mobiel abonnement, werken ze dagelijks niet meer, behalve als ik ze aan- en uitzet.

Heeft Telfort hier een oplossing voor?


Ik zie nu dat op het Hi-forum dat daar ook een Ace plus-gebruiker hetzelfde probleem heeft.
https://forum.www.hi.nl/android-toestellen-56/alleen-noodoproepen-15067/

Blijkbaar een specifiek probleem van dit type gsm op het KPN-netwerk.

Kan iemand van Webcare dit escaleren naar de techneuten van KPN en/of Samsung?
Laila, ben jij diegene die dat kan doen?
Badge
Ik heb precies hetzelfde probleem, zelfs met twee aparte Samsung Ace+ (GT-S7500) toestellen.
Hiervoor hebben ze normaal gewerkt met een Telfort pre-paid account, maar sinds ik overgestapt ben naar Telfort mobiel abonnement, werken ze dagelijks niet meer, behalve als ik ze aan- en uitzet.

Heeft Telfort hier een oplossing voor?


Heb jij bij de overgang van Telfort Prepaid naar Telfort abonnement een nieuwe sim gekregen?
Ja, ik heb een nieuwe SIM-kaart gekregen voor beide telefoons.
Badge
@all,

Vervelend dat jullie problemen ervaren met het netwerk. Ik ben het voor jullie aan het uitzoeken. Ik hoop snel meer te weten.

Laïla
Badge
@fzjim en edwindeboer,

Graag lees ik van jullie welke software jullie gebruiken. U kunt de software-versie opvragen via *#1234#. Ik ontvang dan graag de hele tekst die op uw scherm verschijnt. Ook wil ik graag weten of er sinds het optreden van het probleem (of vlak ervoor) nog nieuwe Apps of software updates zijn gedownload. Wat een oplossing kan bieden is uw telefoon via het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: Alle opgeslagen data en instellingen op het toestel gaan verloren als u uw telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, maak dus een back-up.

Laïla
Badge
@fzjim en edwindeboer,

Graag lees ik van jullie welke software jullie gebruiken. U kunt de software-versie opvragen via *#1234#. Ik ontvang dan graag de hele tekst die op uw scherm verschijnt. Ook wil ik graag weten of er sinds het optreden van het probleem (of vlak ervoor) nog nieuwe Apps of software updates zijn gedownload. Wat een oplossing kan bieden is uw telefoon via het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: Alle opgeslagen data en instellingen op het toestel gaan verloren als u uw telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, maak dus een back-up.

Laïla


Laila,

Vanaf het moment dat ik overstapte van T-Mobile naar Telfort treedt het probleem op. Een half jaar zonder problemen op het T-Mobilenetwerk.
Ik herinner je eraan dat ik in eerste instantie geen dataverbinding had, pas na een reset van de netwerkinstellingen bij Telfort werkte het. De telefoon werd in eerste instantie ook niet herkend door Telfort.
Samsung heeft kort geleden een update beschikbaar voor de Ace+ waarmee volgens de schermmelding de stabiliteit verbeterd zou zijn.
Ik heb de laatste tijd geen apps geïnstalleerd, ik gebruik alleen de gebruikelijke apps, teletekst, buienradar, wikipedia.
Badge
Dit is de schermafdruk van de technische info van de Ace+
Badge
Dit zijn de schermafdrukken van de technische info van de Ace+
@Laïla
Afgelopen week heb ik de SIM kaart verwisseld met een ander Telfort abonnement op een iPhone, en op beide toestellen heb ik geen probleem gehad. Ik ben zojuist bij de Telfort winkel geweest en een nieuwe SIM kaart gekregen, waarbij het contact iets groter lijkt dan op de SIM kaart die ik in eerste instantie had gekregen.
Hopelijk dat het probleem nu niet meer voorkomt, ik zal het laten weten.
Info toestellen hieronder,
Edwin

PDA: S7500XXLH3
PHONE: S7500XXLH1
CSC: S5700DBTLH2
Build Info : Sat Aug 18 14:48:36 KST 2012

PDA: S7500XXLH2
PHONE: S7500XXLH1
CSC: S5700XENLH1
Build Info : Mon Aug 6 22:07:06 KST 2012




@fzjim en edwindeboer,

Graag lees ik van jullie welke software jullie gebruiken. U kunt de software-versie opvragen via *#1234#. Ik ontvang dan graag de hele tekst die op uw scherm verschijnt. Ook wil ik graag weten of er sinds het optreden van het probleem (of vlak ervoor) nog nieuwe Apps of software updates zijn gedownload. Wat een oplossing kan bieden is uw telefoon via het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: Alle opgeslagen data en instellingen op het toestel gaan verloren als u uw telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, maak dus een back-up.

Laïla
Update:
Allebei de toestellen werken nog steeds normaal.
Foto van de SIM kaarten, waarbij de grotere rechter SIM kaart het goed doet.
 

@Laïla
Afgelopen week heb ik de SIM kaart verwisseld met een ander Telfort abonnement op een iPhone, en op beide toestellen heb ik geen probleem gehad. Ik ben zojuist bij de Telfort winkel geweest en een nieuwe SIM kaart gekregen, waarbij het contact iets groter lijkt dan op de SIM kaart die ik in eerste instantie had gekregen.
Hopelijk dat het probleem nu niet meer voorkomt, ik zal het laten weten.
Info toestellen hieronder,
Edwin

PDA: S7500XXLH3
PHONE: S7500XXLH1
CSC: S5700DBTLH2
Build Info : Sat Aug 18 14:48:36 KST 2012

PDA: S7500XXLH2
PHONE: S7500XXLH1
CSC: S5700XENLH1
Build Info : Mon Aug 6 22:07:06 KST 2012




@fzjim en edwindeboer,

Graag lees ik van jullie welke software jullie gebruiken. U kunt de software-versie opvragen via *#1234#. Ik ontvang dan graag de hele tekst die op uw scherm verschijnt. Ook wil ik graag weten of er sinds het optreden van het probleem (of vlak ervoor) nog nieuwe Apps of software updates zijn gedownload. Wat een oplossing kan bieden is uw telefoon via het menu terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Let op: Alle opgeslagen data en instellingen op het toestel gaan verloren als u uw telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen, maak dus een back-up.

Laïla

Badge
Update:
Allebei de toestellen werken nog steeds normaal.
Foto van de SIM kaarten, waarbij de grotere rechter SIM kaart het goed doet.


Laila,

Ik heb ook een sim die links op de foto staat.
Kan jij ervoor zorgen dat ik éen andere sim krijg?

Frans
Badge
Update:
Allebei de toestellen werken nog steeds normaal.
Foto van de SIM kaarten, waarbij de grotere rechter SIM kaart het goed doet.


Laila,

Ik heb ook een sim die links op de foto staat.
Kan jij ervoor zorgen dat ik éen andere sim krijg?

Frans

Ter info:

Ik heb mijn oude T-Mobile sim opgeduikeld en die heeft het formaat van de rechtersim op de foto van Edwin.
Badge
@edwindeboer,

Fijn dat het probleem niet meer voorkomt, ik hoop dat het zo blijft. Bedankt voor uw terugkoppeling!

@fzijm,

Ik heb een nieuwe simkaart voor u aangevraagd, u ontvangt deze binnen 5 dagen. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost.

Laïla
Badge
beste Laila,

ik heb sinds enkele dagen ook de Samsung ace+ en heb hetzelfde probleem, zou je mij svp ook een goeie sim-kaart willen toesturen, als daarmee dit probleem verholpen kan worden?

ik hoor graag van je welke gegevens je daarvoor van me nodig hebt.

groet,
Martin
Badge
@edwindeboer,

Fijn dat het probleem niet meer voorkomt, ik hoop dat het zo blijft. Bedankt voor uw terugkoppeling!

@fzijm,

Ik heb een nieuwe simkaart voor u aangevraagd, u ontvangt deze binnen 5 dagen. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost.

Laïla


Ik ben bij de Telfortwinkel in de Mentonpassage in Haarlem geweest en daar was helaas maar een formaat simkaart aanwezig, namelijk hetzelfde formaat als de oude simkaart. De simkaart toch voor de zekerheid omgeruild maar binnen 2 uur kwam het probleem terug.

Ik heb blijkbaar de simkaart nodig met de grotere contacten, zie nog een keer de foto die Edwin de Boer gemaakt heeft.

Hoe kom ik hieraan?
Badge
@Martin1968 en fzijm,

Ik ben voor jullie aan het uitzoeken hoe het precies zit met de simkaart. Zodra ik meer weet, leest u opnieuw van mij.

Laïla
Badge
@Martin1968 en fzijm,

Ik ben voor jullie aan het uitzoeken hoe het precies zit met de simkaart. Zodra ik meer weet, leest u opnieuw van mij.

Laïla


Hallo Laila,

ik wil niet al te ongeduldig zijn maar weet je al wat meer?
Het lijkt er immers erg op dat die andere, grotere simkaart het verschil maakt, of niet?

ik hoor graag van je, want het probleem speelt bij mij nog steeds en dat begint nu best irritant te worden.

groet
Martin
Badge
@Martin1968,

Ik begrijp dat het irritant is, ik heb helaas nog geen uitsluitsel. Onze specialisten zijn het aan het onderzoeken.

Laïla
Beste Laila,

Ook bij mij (Samsung Galaxy Ace S7500 Chic White) valt het netwerk regelmatig weg en kan de mobiel niet zelfstanding de verbinding met het netwerk herstellen.
Dit gebeurt onderweg maar ook thuis op het nachtkastje. Hij kan er een week ('s nachts) liggen en dan is er niets aan de hand en dan ineens word ik een keer wakker en is 's morgens de verbinding weg. Als ik hem handmatig probeer te herstellen geeft hij aan dat hij zich niet op het netwerk kan registreren. Uit en aan zetten is dan de oplossing. Het vreemde is dat hij soms wel met de streepjes aangeeft verbinding te hebben maar hij geeft "alleen noodoproepen"aan.

Nu lees ik vanalles over een nieuwe simkaart (met groter contactvlak) en dus zou ik deze graag ook ontvangen?
Hoe werkt dat? Moet ik voor een antwoord het forum volgen of mailt u mij??

Vriendelijke groeten,

Marcia
Beste Laila van webcare,

Ook ik heb hetzelfde probleem met het wegvallen van de verbinding. Mijn toestel is de Samsung GT-S5690 Xcover. Het lijkt bij mij ook op een contactprobleem.  Ik heb de SIM-kaart bekeken en blijk ook de SIM-kaart met het KLEINE CHIPVLAK te hebben. Wat moet ik doen om de andere SIM-kaart te krijgen?

Groeten Ilonka
Beste Laila of Jeroen van webcare,

Ook ik heb hetzelfde probleem met het wegvallen van de verbinding. Mijn toestel is de Samsung GT-S5690 Xcover. Het lijkt bij mij ook op een contactprobleem.  Ik heb de SIM-kaart bekeken en blijk ook de SIM-kaart met het KLEINE CHIPVLAK te hebben. Wat moet ik doen om de andere SIM-kaart te krijgen?

Groeten Ilonka
Hallo allemaal.

Nadat mij opviel dat ik de laatste tijd weing bereik meer had mijn telefoon vervangen voor een Samsung S7500, ook ik heb hetzelfde probleem als de voorgaanden, dat ik weinig bereik heb en................... als ik smorgens mijn toestel wil gebruiken deze geen GSM netwerk verbinding meer heeft.
Dus weer opstarten, verdorie!
Zoiets moet toch goed kunnen.
nu heb ik een aantal dagen geleden een nieuwe simkaart gekregen en nu zag ik dat ik dus ook weer het oude type heb, [email]$#@#$#$@$%@[/email] en nu las ik dit.
Kan een nieuw type sim deze problemen wel wegnemen?, alhoewel ons netwerk is hier op het randje van de ontvagst
Hoe kom ik dan aan een nieuw type sim?
Hoe kan het dan dat ze de oude sims opsturen als ze weten dat er meer problemen zijn?
Badge

nu heb ik een aantal dagen geleden een nieuwe simkaart gekregen en nu zag ik dat ik dus ook weer het oude type heb, [email]$#@#$#$@$%@[/email] en nu las ik dit.
Kan een nieuw type sim deze problemen wel wegnemen?, alhoewel ons netwerk is hier op het randje van de ontvagst
Hoe kom ik dan aan een nieuw type sim?
Hoe kan het dan dat ze de oude sims opsturen als ze weten dat er meer problemen zijn?


Misverstand.
De simkaart met de kleine contactvlakken is de nieuwe uitvoering, de oude simkaart heeft grotere contactvlakken. Dat je de nieuwe uitvoering gekregen hebt ligt dus voor de hand. De "oude" simkaarten zijn bij Telfort moeilijk te verkrijgen maar het probleem van de Samsung Ace+ is opgelost door het gebruik van de "oude" simkaart. Webcare moet het voor je kunnen oplossen.
Badge
@Loesje82 en Ilonka65,

Mijn excuses voor het uitblijven van een reactie. Ervaren jullie nog problemen?

@ErPe,

Wat fzijm aangeeft is correct. Graag kijk ik dit verder voor je na. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar.

PS. Slecht ontvangst kan ook de oorzaak zijn van geen netwerk. Je geeft namelijk het volgende aan:
alhoewel ons netwerk is hier op het randje van de ontvags
Laïla