Film1 via de provider vs de Film1 app vs Videoland en Netflix

Galdor68
Zojuist een klein vergelijk gedaan op basis van het verschil in prijs.

Met een abo bij Film1 kan je max 4 apparaten koppelen echter kan je op het moment van schrijven maximaal 1 stream bekijken.
Via de provider heb je meerdere kanalen tot je beschikking en kan je deze op alle ontvangers kijken dus bij glasvezel zouden dit 5 (?)streams zijn.
Daarbij zijn deze kanalen ook nog eens beschikbaar via de site en de tv app.

Van de Film1 site
Kan ik Film1 ook in het buitenland bekijken via de Film1-website?

Ja, via de Film1-website kun je binnen de hele Europese Unie het aanbod van Film1 streamen. De beeldkwaliteit in het buitenland hangt af van de gesteldheid en de snelheid van het internet. Het is niet mogelijk om te streamen via een VPN-verbinding. Om abonnee te kunnen worden van Film1 heb je een Nederlands postadres nodig.

Wat via de providers niet kan zover ik weet is ondemand kijken, kan iemand dit bevestigen?

Het aanbod is volgens de site 250 à 300 dit zal gelijk zijn.

Haal ik Videoland en Netflix erbij dan lijkt Film1 wel recenter aanbod te hebben maar ook weer niet zo veel.
Videoland komt met Netflix op een gedeelde tweede plaats dit vanwege de Netflix originals.

Mijn eerste oordeel is dat je via de provider al is het duurder toch voordeliger uit bent.
Mijn oordeel voor Videoland zou juist zijn sluit dit bij hun zelf af, totdat dit net als Netflix als ott dienst wordt aangeboden.
Het is mij niet bekend of het Videoland aanbod weer onbeperkt is dit was een tijdje niet zo bij recentelijke gevallen vandaar dit oordeel.

Ik ben zelf Netflix klant van het eerste uur(introductie in NL) en nog steeds niet uitgekeken.
Soms vanwege een aantal series zou ik Videoland er bij willen nemen, maar een jaartje wachten vind ik niet heel erg.
Als ik zo door het aanbod van Film1 scroll zie ik titels die me wel aanspreken maar niet genoeg om te switchen of Film1 erbij.

Dit zijn zo mijn gedachten.
Voel je vrij om een aanvulling te geven of een andere kijk.
Bron https://www.film1.nl/contact/

2 Reacties

Babylonia
Reputatie 8
Galdor68 schreef:

Het is niet mogelijk om te streamen via een VPN-verbinding...

Misschien bedoelen ze enkel VPN via een externe VPN aanbieder?
Met een eigen VPN-server thuis, zou het me verbazen als zoiets niet zou lukken.
Hoe willen zij dat controleren?

Omdat de film met VPN via de eigen WAN internet aansluiting binnenkomt, zit er met een technisch gekoppelde controle voor de film1 aanbieder geen verschil met het bekijken rechtstreeks (zonder VPN), als men thuis is.

Misschien aardig om dat uit te testen. Men kan als introductie een week gratis kijken.
Galdor68
Omdat je in Europa kan kijken is de noodzaak er niet daar buiten zou het handig kunnen zijn.
Ik denk ook dat het met een eigen vpn wel zal lukken een vpn dienst kunnen ze vermoedelijk wel tegengaan net als Netflix doet op last van de content aanbieders.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)