beantwoord

Bright.nl: Netflix werkt binnenkort niet meer op oude smart-tv's

• 8 november 2019
  • 10 reacties
  • 253 keer bekeken

Bright.nl: Netflix werkt binnenkort niet meer op oude smart-tv's

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 8 november 2019, 19:02

Hoi@mandy en@Popey (ik heb jouw topic samengevoegd zodat de informatie op 1 plek staat), ik las inderdaad ook dat Netflix hun app op oudere smart tv's niet meer zal ondersteunen. Dat is puur de app op een Smart TV zelf wat per 1 december stopt. Als je Netflix kijkt via onze tv-ontvanger, een Playstation, een Apple TV of een ander apparaat is er niets aan de hand. Dat blijft gewoon werken.

Zie ook deze pagina van Netflix zelf, daar staan apparaten die ondersteund worden. Voor alle Telfort (en KPN) gebruikers die Netflix kijken via hun tv-ontvanger verandert er helemaal niets dus, storm in een glas water :slight_smile:

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Goedenmiddag,

Ik lees zojuist dat per december 2019 op veel smart tv's de Netflix app niet meer zou werken vanwege een beveiligingsupdate.

Nu heb ikzelf geen smart tv, maar een oude Philips tv met itv van Telfort, en daar is Netflix en meerdere apps te vinden, en die ik gebruik ik dan ook, dus zonder smart tv.

Moet ik mij nu zorgen maken dat er voor mij straks iets gaat veranderen, of staat dit los van de itv decoder?

Nu ben ik blij dat ik geen Netflix heb, anders had het mij toch een nieuwe TV gekost!
Waarschijnlijk zijn sommige Netflix kijkers hier echt niet blij mee!
En dit gaat per 1 december in…..

Reputatie 8
Badge +11

Hoi@mandy en@Popey (ik heb jouw topic samengevoegd zodat de informatie op 1 plek staat), ik las inderdaad ook dat Netflix hun app op oudere smart tv's niet meer zal ondersteunen. Dat is puur de app op een Smart TV zelf wat per 1 december stopt. Als je Netflix kijkt via onze tv-ontvanger, een Playstation, een Apple TV of een ander apparaat is er niets aan de hand. Dat blijft gewoon werken.

Zie ook deze pagina van Netflix zelf, daar staan apparaten die ondersteund worden. Voor alle Telfort (en KPN) gebruikers die Netflix kijken via hun tv-ontvanger verandert er helemaal niets dus, storm in een glas water :slight_smile:

Hartelijk bedankt voor je uitleg Jasper.

Maar hoe gaat het straks dan als Telfort KPN is?
Dat zal technisch ook wel voeten in de aarde geven denk ik zo.

Reputatie 8
Badge +11

Geen probleem :slight_smile:  Met de samensmelting met KPN zal hierin niets veranderen, de Telfort abonnementen blijven sowieso zoals ze zijn met de huidige voorwaarden. We delen het TV platform nu ook al met KPN, Netflix via de tv-ontvanger werkt daar op precies dezelfde manier. 

Reputatie 1
Badge +1

Dank je Jasper voor je heldere uitleg :)

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan @Popey :thumbsup:

Misschien nog een vreemde vraag, maar kan je die ingebouwde app van Netflix in het TV kastje ook gebruiken, als je abonnement rechtstreeks via Netflix gaat?
Dus niet via Telfort?
Zoals ik het hier lees moet je op dit klikken www.netflix.com/telfort en kom je uit bij deze link
Dan lijkt het alsof je dus Netflix afneemt via Telfort waar dus o.a. geen Ultra HD mogelijk is.

Reputatie 8
Badge +11

Die app werkt met alle mogelijke Netflix accounts, het maakt niet uit hoe of waar je daar aan gekomen bent. Het enige wat je nodig hebt is een gebruikersnaam en wachtwoord voor Netflix en die vul je bij de eerste keer opstarten zelf in. Netflix heeft 3 verschillende abonnementen, waarbij Ultra HD ook alleen bij de hoogste mogelijk is. Ook ben je afhankelijk van de apparatuur, onze tv-ontvangers ondersteunen Ultra HD niet. Met de 4K ontvangers van KPN kan dit bijvoorbeeld wel.

Dank je wel Jasper.

Reageer