beantwoord

AD: KPN-klant dreigt FOX-zenders te verliezen.

• 30 april 2019
  • 14 reacties
  • 457 keer bekeken

AD: KPN-klant dreigt FOX-zenders te verliezen
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 mei 2019, 08:46

Ik heb het bericht gezien mandy. Bedankt voor het delen. Zoals het nu lijkt zullen de zenders verdwijnen en wordt er gekeken naar vervangende zenders. Mocht er uiteindelijk nog verandering in komen, dan zullen we dat uiteraard delen.
Bekijk reactie

14 reacties

De soap gaat door, maar KPN is volgens mij stellig in zijn standpunt, ze verdwijnen.
En voor een hoop klanten is het al te laat, ze zijn overgestapt naar de concurrent, was een goede timing om twee dingen gelijk te doen, zenders schrappen en de prijs te verhogen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het bericht gezien mandy. Bedankt voor het delen. Zoals het nu lijkt zullen de zenders verdwijnen en wordt er gekeken naar vervangende zenders. Mocht er uiteindelijk nog verandering in komen, dan zullen we dat uiteraard delen.
Hartelijk bedankt voor jullie reactie.

Mij gaat het om deze zin in de bovenstaande link:

Insiders vermoeden dat KPN – dat financieel onder druk staat - puur uit kostenbesparing afstand wil doen van de bewuste FOX-zenders

Dit is toch even iets anders dan wat wij als klant voorgespiegeld krijgen,
zoals in de volgende zin omschreven wordt.

KPN geeft een ander argument. ,,We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten naar aanleiding van het kijkgedrag van onze klanten en de afspraken met de zenders’’, aldus een woordvoerster.

Of wel, zoek de verschillen.....het argument van KPN is al vaker gebruikt,
bij het verdwijnen van TV zenders.
Ik en ik denk ook anderen zijn toch geneigd om de eerste zin te geloven, de kostenbesparing.
Mij is in ieder geval nooit gevraagd welke zenders ik belangrijk vind.
Reputatie 8
Badge +11
Kan het artikel niet lezen zonder alle cookies te accepteren. Dat gaat dus niet door........
Er staan in het cookie-statement dingen die me niet bevallen. Vooral "Ook derden kunnen jou internetgedrag volgen...." en "....verstrekking van jouw (persoons)gegevens aan....." is met te ruim en te vaag.

Ach cookies, geen probleem mee, bij afsluiten worden ze toch gewist bij mij.

Maar het kopje dat de winst onder druk staat kan zo maar kloppen, alleen zullen ze het nooit zeggen, ook niet dat dit ze klanten gaat kosten, dat doet straks de concurentie wel als ze weer veel nieuwe klanten hebben van KPN.
Reputatie 8
Badge +11
Op zich met cookies geen probleem, maar wel met gedwongen worden alles te accepteren.
Het argument vanuit KPN is juist waar het omgaat het aantal kijkers bepaald wat ze voor de doorgifte willen vergoeden.

Minder kijkers = Minder vergoeding

Daar wringt nu de schoen omdat er over die vergoeding onderhandelt wordt. KPN doet ons geloven datver teveel gevraagd wordt terwijl ook ik eerder geloof dat ze minder willen betalen.

Lees dit voor een beter context
https://www.totaaltv.nl/nieuws/vergoedingsbeleid-kpn-en-ziggo-baart-kleinere-zenders-zorgen/
GJC, bij mij worden ook alle cookies verwijdert nadat ik de browser sluit.
Maar ik snap je argument wel.
Zelf had ik daar ook problemen mee.

In de link van Totaal TV staat dit:

KPN en in mindere mate Ziggo kunnen anoniem het kijkgedrag van klanten meten en het aantal kijkers ook nauwkeurig aan zenders koppelen. KPN kan dit bij het tv-product Interactieve TV bij alle zenders doen. Alle abonnees van deze tv-dienst maken namelijk gebruik van een bruikleendecoder met tweeweg internetmogelijkheden.

Als dit inderdaad het geval is, is dit volgens mij in strijdt met mijn persoonlijke privacy en cookies ect.
Ik heb alles uitgezet en op niet volgen o.i.d..

Hier zijn de laatste tijd al meerdere zenders verdwenen, die ik graag keek en daar komen er nog meer bij.
Waarschijnlijk met mij meerdere klanten.
Ik wacht nog even af wat de andere providers daadwerkelijk gaan doen.
Maar ik overweeg wel over te stappen.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de inhoud Mandy, nu weet ik ook waar het over gaat 😄
@mandy , als je dan een nieuw abbo wilt afsluiten staat er bij TV, we breiden het zender aanbod steeds uit, maandelijks komen er nieuwe zenders bij.
Ze durven dat met droge ogen te beweren, iets te optimistisch en nog misleidend ook naar nieuwe klanten toe, het verlies van de zenders op 1 juni kun je geeneens makkelijk vinden op de KPN site.

En heb je de voorwaarden waarvoor je tekent gelezen, misschien staat daar wel in dat men die gegevens kan en mag gebruiken van kijkgedrag van de klanten.
Als ze het maar anoniem vergaren.
Voor nu sluit ik helemaal geen nieuw abonnement af.
Maar tot nu toe zijn er voor de andere verdwenen zenders, Syfy en AMC, niets voor terug gekomen.

Wat er nu terug komt voor NG staat totaal niet in de verhouding voor Love Nature?
Dus wat ik denk, is dat er niets tot weinig zenders voor terug komen.
Dus minder zenders voor meer geld.
Als dit inderdaad het geval is, is dit volgens mij in strijdt met mijn persoonlijke privacy en cookies ect.
Ik heb alles uitgezet en op niet volgen o.i.d..

Niet direct in strijd er wordt alleen gekeken naar het aantal kastjes wat op een bepaald moment naar een bepaalde zender kijkt niet welke klant. Alleen als je een specifieke film zou huren kan dit wel worden gezien maar dan geef je ook toestemming vanwege de financiele afhandeling.

Het verlies van deze zenders is bij Telfort ook niet zo makkelijk te vinden dit terzijde.

Gaat het om de pure kijkcijfers dan zit Spike ook in de gevaren zone.
Fox scoort vooral met de keukenkampioenschap goed.

Ofwel de kijkcijfers doet niet terzake, althans alleen voor de onderhandlingen.
Stel er wordt nu per 100 klanten €200,00 gevraagd KPN wil nu maar €100,00 betalen omdat er maar 50 van de 100 actief kijken. Zoals het door KPN wordt gebracht wordt er in plaats van €200,00 nu 250,00 gevraagd.

Voor de duidelijkheid de cijfers zijn enkel tervoorbeeld om het uit te leggen hoe het zover ik het snap nu speelt.

Terzijde sommige sites zoals het AD voldoen nog niet helemaal aan keuze opties om enkel noodzakelijke cookies toe te staan.
Waar het mij om gaat is dat de zogenaamde kijkcijfers van klanten gebruikt of misbruikt worden,
voor het bepaalde TV zenders.
Dit terwijl het geld een rol kan spelen, zie KPN staat onder financiële druk en geldbesparing.
Duidelijk.
Misbruik zou ik het niet noemen maar zeker een bruikbaar iets bij de onderhandelingen.
Als er nu veel minder mensen kijken naar die zenders dan bij de vorige onderhandelingen snap ik dat KPN minder doorgifte vergoeding wil betalen.

De gebruikte cijfers zijn dan koude anonieme totaal getallen.

Reageer