beantwoord

Zyxelmodem met kuren (wegvallen verbinding) - Revisited

• 9 juli 2018
  • 35 reacties
  • 493 keer bekeken

Toon het eerste bericht

35 reacties

Reputatie 8
Ik blijf echter met een klein vraagje zitten: wat doet Telfort met de terugontvangen Zyxelmodems die stuk zijn en sowieso niet meer uitgeleverd worden?
Die gaan naar de milieustraat voor verantwoorde afvoer / recycling van materialen.
Reputatie 2
...'afvoer'...

Alles mooi natuurlijk, maar misschien is het falen ven de Zyxels wel te wijten aan een kapotte component op het moederbord van die apparaten.
Ik denk dan aan de lekkende electrolytcondensatoren die generaties moederborden K.O. deden gaan en voor een welkome extra omzet van de mobo-fabrikanten zorgden.

Jammer genoeg mag ik niet in mijn Zyxeltje kijken om te zien of ik iets soortelijks kan ontdekken..

Dank
nonotel
Reputatie 8
Het algemene belang dat Telfort zelf zorgt voor verantwoorde afvoer van haar eigen spullen, gaat boven het belang uit van een individuele hobbyist.

Als je zo nodig een ZyXEL modem/router wilt hebben, koop een exemplaar op marktplaats.
Vaak genoeg staan daar oude Telfort modem/routers (met de Telfort firmware erin).
Reputatie 2
Hallo,

Omdat de nieuwe EB-8 hier nu zonder problemen (vooralsnog tenminste) staat te werken, ben ik de terugmoetende Zyxel modemrouter aan het inpakken en wil even checken welke onderdelen bij het pakket horen.

Van een aantal ben ik wel zeker:

een 4 polige telefoondoos-opbouw
de 4-polige steker daarvoor
een kort zwart kabeltje met stekertjes
een kort roodbruin (of oranje) kabeltje met stekers.
een langere groene ethernetkabel met stekers
een langere gele ethernetkabel met stekers
het modem zelf
de ophangbeugel voor het modem
een schroefjes/plugjes set voor bevestiging van de beugel aan de muur.
de netvoeding van het modem
de schriftelijke gebruiksaanwijzing (boekje)

Onzeker ben ik van de volgende items:
een grijze vdsl/pots splitter (met telefoon/modem/lijn-ISRA connectoropeningen)
een zwarte pots/analoog splitter (met telefoon/modem/lijn connectoropeningen).

Omdat ik niet te weinig, maar ook niet te veel wil terugsturen, graag het antwoord van iemand van Webcare hierop (over de onzekere items dus).
Uit de sticker op de doos (over de inhoud) kan ik onvoldoende opmaken.

Dank

nonotel
Reputatie 8
Badge +11
Van de pagina over retouren:
  • Stuur alle apparatuur terug die je in bruikleen hebt gekregen. Bijvoorbeeld je modem, router, stroomadapter, afstandsbediening en/of tv-ontvanger. Heb je een brief ontvangen met andere instructies, volg dan de instructies in de brief.
  • Accessoires en toebehoren hoef je niet terug te sturen. Accessoires en toebehoren zijn bijvoorbeeld kabels, stekkers en de originele verpakking.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 2
Dezelfde pagina stuurde Alexandra ook eerder al.
Ten eerste is de informatie op die pagina -in mijn oogjes- tweeduidig. (kabels wel of niet??)
Daarnaast wil ik specifiek weten of de twee twijfelapparaten die ik in mijn vraag vermeldde bij dit (Zyxel) modem horen en dus terug moeten.
(het is namelijk mogelijk dat bij de verwisseloperatie een onderdeel van het nieuwe pakket in de oude doos is beland).

Dank

nonotel
Reputatie 8
Badge +11
Gewoon niet te moeilijk doen en die splitters houden. Alle kabels, behalve stroomkabels/adapters ook gewoon houden. Je kunt je afvragen wat je er mee moet, maar ik was onlangs blij dat ik nog een kabel had liggen voor een testopstelling.
De uitzoekerij van wat waar bij hoort en of het technisch nog in orde is kost Telfort meer (tijd en geld) dan zo nodig simpel een nieuwe kabel of splitter versturen.
Reputatie 8
Badge +11
Apparatuur met stroomkabel is inderdaad voldoende zoals GJC aangeeft. Het overige mag je houden. 🙂
Reputatie 2
Dank voor de antwoorden!
Ik zal de doos a.s. maandag bij het postnl steunpunt afgeven.

Dank
nonotel
Reputatie 8
Badge +11
Dan komt het helemaal goed. Bedankt. 🙂

Reageer