beantwoord

Zyxelmodem met kuren (wegvallen verbinding) - Revisited

  • 9 juli 2018
  • 35 reacties
  • 492 keer bekeken

Reputatie 2
Altijd Fun met Telfort 🆒

Nadat mijn verbinding een hele poos zonder storingen heeft gewerkt (in de log enkel het synchroniseren met de time-server (gewenst)) zie ik sinds een paar dagen weer Physical Line Up/Down berichtjes verschijnen.
Het probleem welk -zoals in de voorafdraad aangegeven- lag aan de verbinding ISRA-modemrouter.
Zoals in de hieronder weergegeven afdruk te zien is, gaat de lijn steeds midden in de nacht een keer down en up.
Echt een tijdpunt dat mijn kanariepiet wild dansend op het kabeltje ISRA---router bezig is (nog in trance als ie terugkomt van de avondlijke disco!) en voor een wiebelcontact zorgt.
NIET dus..
Ook geen denderende vrachtautos door mijn doodlopende straat en ook de HSL loopt vooralsnog niet door mijn voortuin...

Heeft iemand hier een verklaring voor of is het toch gewoon een gebbetje van onze lievelingsprovider Telfort?

Hieronder de lijst, NTP meldingen achter de stipjes, MAC en SN geanonimiseerd.
Op 05.07.2018 heb ik handmatig gereboot, omdat de verbinding weg was.

Dank


System Logs
Date Time Level Host Name Category Program Messages

2018-07-09 02:33:19 info router local1 07 09 02:33:16 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 03:17:55:13] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3724 kbps Downstream 24400 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-09 02:32:01 info router local1 07 09 02:31:59 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 03:17:53:56] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
.....
2018-07-08 02:33:23 info router local1 07 08 02:33:20 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 02:17:55:20] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3750 kbps Downstream 24101 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-08 02:32:05 info router local1 07 08 02:32:03 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 02:17:54:02] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
.....
2018-07-07 02:33:28 info router local1 07 07 02:33:26 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 01:17:55:27] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3421 kbps Downstream 23145 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-07 02:32:11 info router local1 07 07 02:32:09 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 01:17:54:10] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
.....
2018-07-06 02:32:55 info router local1 07 06 02:32:54 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 00:17:54:58] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2752 kbps Downstream 25022 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-06 02:32:17 info router local1 07 06 02:32:15 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 00:17:54:19] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
.....
2018-07-05 08:39:46 info router local1 01 01 01:01:49 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 00:00:01:50] SystemMaintenance: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] System Bootup Successfully
2018-07-05 08:39:28 info router local1 01 01 01:01:31 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 00:00:01:32] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2046 kbps Downstream 17023 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-05 02:33:01 info router local1 07 05 02:33:00 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 23:14:44:29] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2046 kbps Downstream 17023 kbps, DSL Type is VDSL .
2018-07-05 02:32:23 info router local1 07 05 02:32:21 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 23:14:43:49] DSL: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] DSL up down log: WAN Physical Link Down
.....
2018-06-29 12:40:40 info router local1 06 29 12:40:37 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 18:00:52:17] NTP: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] Time initialized by NTP server
2018-06-29 12:40:37 info router local1 06 29 12:40:34 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 18:00:52:17] NTP: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] NTP new time: June 29 12:40:37
2018-06-29 12:40:37 info router local1 06 29 12:40:34 [192.168.1.254] [MAC 00-00-00-00-00-00] [SN 0000000000000] [SYS-UPTIME 18:00:52:17] NTP: [ZyXEL P-2812HNU-F1] [6] Re-sync with NTP server ...
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 11 juli 2018, 10:34

Hallo nonotel, ook namens mij bedankt voor de uitgebreide uitleg 🙂 en allen dank voor de hulp!
Super dat de bekabeling afgelopen maand aangepast is, en ik snap heel goed dat je het nieuwe modem niet nodig meer vond toen het daarna goed werkte. Ook prima dat je de destijds meegeleverde kabels alsnog gebruikt hebt 🙂 Het lijkt er daardoor toch op dat je huidige modem minder goed begint te werken, gezien het wegvallen van de verbinding weer terug komt. Ik stuur je een nieuw modem toe, deze ontvang je binnen ongeveer 2 werkdagen thuis. Daar zitten instructies bij voor het daarna retour sturen van je oude Zyxel modem.

Laat je me(ons) weten wanneer je het modem ontvangen hebt en vooral of het allemaal gelukt is?
Bekijk reactie

35 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hi nonotel, ik heb het vorige topic ook doorgenomen, ik snap dat je niet zit te wachten op een verbinding die geregeld wegvalt.
Ik heb de verbinding ook meteen nagekeken. Deze is de afgelopen nacht niet weggevallen, maar een aantal dagen daarvoor wel, ik zie wat je bedoelt. Uit het vorige topic maak ik ook op dat je wel een nieuw modem ontvangen hebt, maar dat deze in overleg retour is gegaan. Kan je aangeven waarom je deze niet aangesloten hebt? Aangezien de verbrekingen zich toch weer voor doen, stel ik alsnog voor om het modem te vervangen.
Daarnaast las ik ook dat een paar van onze superusers je in het vorige topic tips hebben gegeven over de bekabeling tussen het IS/RA en het modem. En dat er in eerste instantie een paar meter kabel tussen zat. Heb je dit na deze berichten aangepast?
Het is niet duidelijk waarom je niet gewoon verder bent gegaan in je eerdere topic over ditzelfde onderwerp.
Voor degenen die het hele verhaal tot zich willen nemen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/zyxelmodem-met-kuren-wegvallen-verbinding-76146/index1.html#post630676
Nog even als aanvulling:
Ik begrijp eigenlijk niet dat Telfort je geen vervangend modem stuurt.
De Zyxels vallen momenteel vanwege ouderdom bij bosjes uit.
Goede kans dat je problemen over zijn met een nieuw modem.
Reputatie 8
Ik begrijp eigenlijk niet dat Telfort je geen vervangend modem stuurt.
Dat had Telfort al gedaan, maar die heeft de topic starter weer terug gestuurd.

Uit het vorige topic maak ik ook op dat je wel een nieuw modem ontvangen hebt, maar dat deze in overleg retour is gegaan.
Dan ben ik wel benieuwd waarom het terug gegaan is.
Is het geprobeerd (hoe lang?), en werkte het niet?
Reputatie 2
Eerst maar even: sorry dat ik niet bij het oude topic aansloot, maar
een nieuw begon.
Uit andere forums heb ik de ervaring dat bij topics die al een poosje inactief
zijn op een nieuwe melding (na een poosje dus) niet meer gereageerd wordt.
Ik beloof natuurlijk beterschap...

Ik heb door Telfort kort na het openen van mijn eerste draad een nieuw modem toegestuurd
gekregen, daar is niks negatiefs van te zeggen.
Ik heb de doos even in de parkeerstand gezet en ben eerst met mijn Zyxel en de aansluiting
daarvan aan de gang gegaan, omdat de heersende mening was dat de repeterende uitval
van de verbinding (zie de listing in mijn startbericht) aan mijn ISRA punt en/of de
bedrading naar de modemrouter kon liggen.
Ik heb die bedrading toen veranderd naar het materiaal wat bij de Zyxel hoorde (ik gebruikte
tot dan de aansluitmateriaal-set van het adsl modem welk ik bij mijn abbo-ingang bij Telfort kreeg
(klein zwart boxje, ook Zyxel, iets van P660 of zo). Ook had ik daarbij een lang telefoonsnoer
(eigen idee) in het leidingverloop.
Sinds de ombouw staat het modem vlakbij het ISRA-punt en is de verbinding met de kabeltjes die bij de
vdsl-Zyxel horen, en die tot dan in hun dichtgesealde zakjes hadden gewacht.
Vanaf dat moment heb ik dus gewoon de Zyxel verder gebruikt en de log ervan dagelijks bekeken.
Ik heb in de maand daarna geen uitval van de verbinding meer vastgesteld, en heb ergens tegen het
einde van die maand het niet-uitgepakte Experia modem teruggestuurd.
(NB ik hoor niet tot degenen die steeds nieuw-nieuw-nieuw moeten: als het oude goed werkt is het
voor mij goed).

Mijn nieuwe draad 'Revisited' begon ik omdat ik in de log zag, dat in drie opelkaarvolgende nachten
het modem weer down en up was gegaan (een keer per nacht en elke keer op vrijwel hetzelfde tijdstip!)
Ik heb er dus geen last van gehad (wegens slaapbezigheden).
Wat mij betreft is DIT dus geen knock-out criterium.

Wat ik zo vreemd vind is dat die 'uitval' drie nachten op (vrijwel) hetzelfde tijdstip plaats vond,
ik nieuwe kabeltjes in gebruik heb en er (ook) gezien het tijdstip niemand en niets aan mijn setup achter
het ISRA-punt kan hebben zitten frutten.
Ik denk dan eerder dat iets/iemand vanuit het net aan mijn modem zit te manipuleren, misschien Putin wel. 🆒

Maar de techneuten/technofielen hier weten vast wel waarom het niet raar is dat die uitvallen drie nachten
op hetzelfde tijdstip plaatsvonden....

NB ik lees op het forum steeds dat het Zyxel modem bij bosjes uitvalt.
Ik vind dat toch wel erg raar: ik heb het modem ca. 3,5 jaar in gebruik, nieuw gekregen en Zyxel is toch geen schrootmerk....
Als die dingen massaal overlijden is de aanschaf toch wel de 'miskoop van de maand' van T. :@

Dank
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Geeft goed inzicht in de voorgeschiedenis.
De Zyxels zijn al heel wat jaren bij Telfort in omloop, en staan als uitstekend bekend.
Gebeurt er iets in je huis op de tijdstippen van de uitval?

Mi zijn de kortste klappen:
1 - Putin aanschrijven dat hij stopt met knoeien met je lijn. (:):))
2 - Vragen of Telfort alsnog een V8 wil opsturen, en die een paar weken proberen.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo nonotel, ook namens mij bedankt voor de uitgebreide uitleg 🙂 en allen dank voor de hulp!
Super dat de bekabeling afgelopen maand aangepast is, en ik snap heel goed dat je het nieuwe modem niet nodig meer vond toen het daarna goed werkte. Ook prima dat je de destijds meegeleverde kabels alsnog gebruikt hebt 🙂 Het lijkt er daardoor toch op dat je huidige modem minder goed begint te werken, gezien het wegvallen van de verbinding weer terug komt. Ik stuur je een nieuw modem toe, deze ontvang je binnen ongeveer 2 werkdagen thuis. Daar zitten instructies bij voor het daarna retour sturen van je oude Zyxel modem.

Laat je me(ons) weten wanneer je het modem ontvangen hebt en vooral of het allemaal gelukt is?
Reputatie 2
Alexandra, meisje toch...
Ik schrik van je dadendrang! :8

Ik ben net vanmorgen begonnen met behulp van mijn woordenboek NL-R en veel zweet een brief aan Putin te schrijven, en nou wil jij me een nieuw modem zenden!?

Als je de pakketbode nog bij zijn jasje kunt grijpen: houdt dat modem nog even bij jullie s.v.p.

Mijn voorkeur is het om het met mijn trouwe Zyxel nog een poosje aan te zien (en de logs te bekijken), ik heb op dit moment nog niet gedacht aan een nieuw apparaat.
Als een storing van de soort die ik meldde enkel soms en dan nog alleen midden in de nacht optreedt, kan ik er mee leven.
Als het probleem blijft optreden en mij stoort kan er alsnog bekeken worden of er iets nieuws moet komen.

Dank
@Ik ben net vanmorgen begonnen met behulp van mijn woordenboek NL-R en veel zweet een brief aan Putin te schrijven, en nou wil jij me een nieuw modem zenden!?

Als je een beetje gang maakt, kan Trump hem meenemen naar zijn vriend. En een goed woordje voor je doen. :D

Als je de pakketbode nog bij zijn jasje kunt grijpen: houdt dat modem nog even bij jullie s.v.p.
Vanwaar deze weerstand tegen een ander modem?
Je kan het toch gewoon proberen? En dan houd je de Zyxel gewoon nog even tot je weet of het nieuwe modem een verbetering geeft. De Zyxel hoeft echt niet dezelfde dag terug.
Kost je niets. Wat stekkertjes omsteken. Proberen waard, toch?
Reputatie 8
Badge +10
Ik kan de postbode niet meer bij zijn jasje grijpen, maar geen paniek 🙂 ik ben liever daadkrachtig dan dat je (onnodig) lang ergens mee blijft zitten. Laat deze actie je brief ook vooral niet in de weg zitten ;)
Je hebt afgelopen maand al een en ander geprobeerd, maar het probleem komt toch terug. De kans is groot, doordat je modem ouder begint te worden, dat deze steeds vaker kuren gaat vertonen. Niet dat er iets mis is met een ouder modem, maar dit komt na verloop van tijd vaker voor en lijkt bij jou ook het geval te zijn. Daarom wil ik je toch vragen het nieuwe modem te testen, eventueel eerst een week. Je hoeft wat mij betreft ook niet meteen je Zyxel modem retour te sturen, daar mag je ook gerust even mee wachten. Het is niet de bedoeling dat je geregeld last hebt van vage problemen of verbrekingen van je verbinding, en als dit het oplost ben ik alleen maar blij dat je verbinding het weer goed doet.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen nonotel, ik heb nog geen update of berichtje voorbij zien komen. Hoe is het gegaan de afgelopen dagen? Heb je het nieuwe modem ontvangen en hoe gaat het met je verbinding?
Reputatie 2
Hallo Alexandra-Telfort,

Geen update, dat klopt.
De afgelopen dagen is het goed gegaan, in de zin dat de storing die ik in *-Revisited bevroeg niet meer is opgetreden (volgens de modemrouter-logs).
Afgezien dan van ongeveer 75 pagina's log met SYN-FLOODING-ATTACKS, die ik zelf heb veroorzaakt door mijn poorten te laten scannen door de ShieldsUp site. De Source-IP in de alerts in mijn log komt overeen met het IP-adres van die organisatie (volgens de RIPE-database).
En ook eergisteren nog een kleine serie portscans van mensen uit IJsland (vlgs. RIPE-info) die waarschijnlijk mijn vrienden willen worden.
Dus van de Zyxel zelf niks dan goeds weer..... 😃 (10 dagen/nachten zonder uitval).

Nee, het nieuwe modem heb ik nog niet ontvangen. (de pakjesbesteller is te verlegen om aan te bellen, en propt alleen een kaartje in de bus dat ie 'morgen' weer komt, maar helaas is ie dan nog steeds te verlegen en schrijft dan dat ie het pakje naar een PostNL punt zal brengen).
Ik twee dagen voor niks thuis gebleven, en had nog even geen zin om naar de betreffende shop te strompelen.
(dit is geen verwijt naar Telfort dus, ik schrijf het maar even; misschien zijn er anderen die ook dit soort ervaringen maken).
Over de (eventuele) verbindings-verbetering kan ik dus nog niks zeggen.

N.B. ik ga maar eens een klachtbrief naar PostNL sturen.

N.B.-2: is het trouwens zinvol om zulke scanactiviteiten als die uit IJsland te melden bij abuse* van de betrokken provider?

Dank
Reputatie 8
N.B.-2: is het trouwens zinvol om zulke scanactiviteiten als die uit IJsland te melden bij abuse* van de betrokken provider?
Ja dat heeft zeker zin.
Als er veel klachten zijn, wordt de gebruiker straks gewoon een internetverbinding ontzegd.
Reputatie 8
Badge +10
Fijn dat het tot nu toe goed gaat met je verbinding, zeker als er in je buurt zo'n verlegen pakketbezorger rondloopt 🙂 Het is te warm om je druk te maken om een pakket, ik hoor het wel wanneer het lukt om het op te halen en daarna het nieuwe modem te testen. En inderdaad, meldt die activiteiten vooral bij Abuse, dan kunnen zij het in de gaten houden en actie ondernemen waar mogelijk.
Reputatie 2
Hallo maar weer.

Ondanks de warmte was ik wat op het forum hier aan het lezen, daar kom ik plotseling (door een klik mijnerzijds) op een andere draad met de titel
'snelheid vdsl ineens terug gevallen van 50 naar 27' van ene Wilbor van 6 jaar geleden...
Hij klaagt over de teruggevallen snelheid -dat deed ik niet-, maar ik vind interessant dat hij een stukje van de modem-log post, waarin -naar mijn bescheiden mening- hetzelfde gebeurd als bij mij: kort na 02.00 's nachts valt de verbinding weg 'WAN Physical Link Down' en komt een minuut later weer terug 'WAN Physical Line Up'.
Dit heb ik eerder in deze draad (*-Revisited) ook zo gemeld, bij mij was het 3 nachten achtereen.
Wat mij prikkelt: tegen het einde van de draad van Wilbor zegt ene Henk van Telfort webcare: 'dat heeft te maken met ingrepen van DLM: deze worden uitgevoerd 's nachts tussen 02.00 en 03.00.......'.
Het prikkelende hierbij is dat -mijn interpretatie- DLM iets is wat door Telfort wordt geinitieerd (!) en dat bij Wilbor's probleem -wat zozeer op het mijne lijkt- de oorzaak voor het uitvallen niet wordt geweten aan kabeltjes/ISRA punt/andere dingen aan de user-zijde!

Kan het zijn dat het uitvallen wat ik in de draad *-Revisited onder de aandacht bracht ook door DLM (Telfort) werd veroorzaakt (en dus geen modemfout is)?
En kan het zijn dat het uitvallen wat ik in de draad 'Zyxelmodem met kuren (wegvallen verbinding)' onder de aandacht bracht -in dat geval meermaals in dezelfde nacht uitvallen en weer opstarten- ook door DLM is veroorzaakt?
Het zou dan kunnen zijn dat het hele gedoe 'modempje uitwisselen, de stoute Zyxel kapot en in de hoek ermee' overbodig cq. geldverspilling is?

De link naar de draad van Wilbor is:
https://forum.telfort.nl/internet-267/snelheid-vdsl-ineens-terug-gevallen-van-50-naar-27-25761

Ik ben benieuwd naar de antwoorden die nu binnen gaan stromen.. :D

Dank
Reputatie 8
Badge +10
Hi nonotel, ik begrijp dat je erg gehecht bent aan je oude modem 🙂 Voor alle zekerheid heb ik je verbinding nagekeken, de DLM is bij jou stabiel en zit daarom niet aan jouw verbinding, dus dat is het niet. Daarom wil ik je toch vragen om het nieuwe modem aan te sluiten, zodat je het daarmee kan testen. Voor de rest lijkt alles in orde te zijn, dus ik vermoed sterk dat het hierdoor in je oude modem zit. En anders kunnen we vanaf daar verder kijken.
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen, ik hoop dat in dit geval de uitdrukking 'geen bericht, goed bericht' op gaat, en dat alles gelukt is met het nieuwe modem. Als ik nog iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden 🙂
Reputatie 2
Nou lief forum,

ik sta nu eindelijk op het punt te gaan beginnen met de Experia 8 modemrouter.
Ik zat vanmiddag even in de firmware te kijken (zonder een schroevendraaier te gebruiken, het is leenspul immers).
De menus zien er overzichtelijk uit moet ik zeggen.
Ik vraag me nog even af hoe ik de logs die ik zag staan onder 'Start / Status', dwz. de security log en de dhcp client log kan doorsturen
naar een externe SysLog server elders in mijn netwerk.
Hoe dat bij de Zyxel moest had ik -geloof ik- gevonden op het Net....

Andere vraag: welke tools zijn geschikt om die SysLog files te analyseren (tabelletjes, grafiekjes van bedreigers etc.)?
De SysLog server die ik moet gebruiken (in de software van mijn Synology NAS) is erg ongemakkelijk (gegevens die opkomen bij het muis-hooveren over regels, en dan na twee tellen weer weg floepen, en saven van filestukken van maximaal 50 regels (terwijl ik daar wel 80 van heb). N.B.: dit zijn nog de logfiles van de Zyxel, maar die wil ik ook nog bestuderen.
Ik zag wat analyse tools, maar die lijken online/met online contact te werken. Ik wil liever iets wat lokaal hier werkt.
N.B. mijn OS is LinuxMint.

Hoe het met de Experia 8 gaat w.b. uitvallen zal ik zeker nog terugmelden hier.
De huidige Zyxel heeft er met zekere regelmaat nog steeds last van, maar niet zo langdurig achtereen als in mijn allereerste melding.

Dank
nonotel
Reputatie 8
ik sta nu eindelijk op het punt te gaan beginnen met de Experia 8 modemrouter.
...
Ik vraag me nog even af hoe ik de logs die ik zag staan onder 'Start / Status', dwz. de security log en de dhcp client log kan doorsturen naar een externe SysLog server elders in mijn netwerk.

De paar regels m.b.t. "DHCP Client Log" daar valt niet zoveel aan af te lezen.
Alleen de apparaten die in je netwerk zitten tonnen zich daar.
Die log kunt je met selecteren en kopiëren in een tekstbestand zetten.

Idem met de "Security Log".
Maar zou je beneden met de knop "Save" ook als bestand kunnen opslaan.

Andere vraag: welke tools zijn geschikt om die SysLog files te analyseren (tabelletjes, grafiekjes van bedreigers etc.)?

Gewoon lezen wat er staat en zelf beredeneren wat het inhoudt.

De SysLog server die ik moet gebruiken (in de software van mijn Synology NAS) is erg ongemakkelijk (gegevens die opkomen bij het muis-hooveren over regels, en dan na twee tellen weer weg floepen, en saven van filestukken van maximaal 50 regels (terwijl ik daar wel 80 van heb).

Logboeken van een Synoloy NAS kun je gewoon exporteren in HTML of als Excel CSV bestand.
Je kunt ook een bestemming opgeven waar je logbestanden laat opslaan.
Bekijk de opties die je ter beschikking staan.
Reputatie 2
Ik ben nu sinds gisteren internettend via de EB-v8 en een eigen router, en die met uitgebreide logging en externe opslag daarvan.
Hoe lang mag ik e.e.a. proberen voordat ik de Zyxel moet terugzenden?

Waarschijnlijk heeft Alexandra hier wel aanwijzingen voor.

Dank
nonotel
Reputatie 8
Volgens mij hoef je de ZyXEL helemaal niet meer terug te sturen? Die wordt niet meer uitgeleverd door Telfort. Wacht even op een bericht van webcare om daar zekerheid over te hebben.
Reputatie 2
Die wordt niet meer uitgeleverd door Telfort. Wacht even op een bericht van webcare om daar zekerheid over te hebben.

Daar komt nog bij dat de Zyxels veelvuldig als 'overlijdend' c.q. 'kapot gaand' naar voren komen in de verschillende topics.
Een tweede reden om er geen verdere verzendkosten (van T., maar dus ook van de gebruikersgemeenschap) aan te spenderen.
En ja, ik wacht natuurlijk op een bericht van de Webzuster (of Webbroeder) (nieuwe begrippen in webzorg: ik vraag me af of F. Spits er volgende week mee op de proppen komt in 'De Taalstaat'). :)

Dank
nonotel
Reputatie 8
Badge +10
Fijn om te horen dat het nieuwe modem nu aangesloten is, en dat het dus allemaal is gelukt 🙂 Apparatuur, waaronder het modem, heb je in bruikleen bij het abonnement. Daarom adviseer ik je om de oude Zyxel retour te sturen. Daar zijn uiteraard geen kosten aan verbonden 🙂
Reputatie 2
Haai Alexandra-Telfort,

Het doet me deugd te lezen dat Telfort gebruik kan maken van een gratis-versie van de pakketdienst van Post-NL.
Het is vanzelfsprekend dat ik het hele Zyxelpakket zal gaan terugzenden, als de EB-V8 bestendig goed blijkt te werken.

Ik blijf echter met een klein vraagje zitten: wat doet Telfort met de terugontvangen Zyxelmodems die stuk zijn en sowieso niet meer uitgeleverd worden?
Ik hoop dat een antwoord hierop niet in de categorie StaatsGeheim valt.... :)

Dank,

nonotel

Reageer