Zyxell -2812HNU in bridge met fritz geen telefonie mogelijk

• 14 februari 2012
  • 9 reacties
  • 1897 keer bekeken

Goede morgen,

Gisteren is bij mij de VDSL lijn opgeleverd en had het oude zilveren Zyxel modem altijd in brigde staan, met daarachter de Fritzbox 7270. Heb ook het nieuwe modem in bridge gezet maar dan is er geen enkele telefoonprovider die zich kan aanmelden op de fritzbox.
Wanneer ik het modem in de routermode laat staan worden de sip providers wel aangemeld, maar alle oproepen worden niet altijd aan de fritzbox doorgegeven.

Heeft iemand een oplossing?

9 reacties

Badge
Als je de 2812 in bridge zet werkt telefonie niet dat klopt.
Maar was het niet handigger om je topic in het telefonie gedeelte te plaatsen? 😎
Als je de 2812 in bridge zet werkt telefonie niet dat klopt.

Maar was het niet handigger om je topic in het telefonie gedeelte te plaatsen? 8)

Op de Zyxel had ik dat verwacht, maar dan moeten de sip providers zich in de fritz zich toch nog kunnen aanmelden. Heb geen telefonie van telfort en verwacht dat rond dit topic hier de meeste kennis zit..
Heb je de Fritz als IP-client achter de Zyxel-ROUTER ingesteld?
Howto zie hieronder:
Let er dan wel op bij je Voip-accounts een stunserver te gebruiken!

: Internetverbindung eines anderen Routers mit FRITZ!Box nutzen
Die FRITZ!Box kann nicht nur selber Internetverbindungen über ihr internes DSL-Modem herstellen, sondern auch eine bereits vorhandene Internetverbindung im Netzwerk mitbenutzen (Betrieb als IP-Client). Dadurch können Sie die FRITZ!Box z.B. für Internettelefonie (VoIP) oder als WLAN-Bridge nutzen, wenn die Internetverbindung von einem anderen Router im Netzwerk hergestellt wird.
Führen Sie die hier beschriebenen Maßnahmen nacheinander durch.
Hinweis:Unsere Anleitungen und Funktionsbeschreibungen beziehen sich grundsätzlich auf die aktuelle Firmware der FRITZ!Box.
1 Vorbereitungen
IP-Einstellungen des Routers ermitteln
Aktivieren Sie den DHCP-Server (Dynamic Host Configuration Protocol) des Routers.
Wenn der Router keinen DHCP-Server zur Verfügung stellt:
Notieren Sie die IP-Adresse und die Subnetzmaske des Routers.
Hinweis:Informationen zum Leistungsumfang und den IP-Einstellungen erhalten Sie in der Dokumentation oder direkt vom Hersteller des Routers.
Bandbreite des Internetzugangs ermitteln
Ermitteln und notieren Sie die Bandbreite (Geschwindigkeit), die an dem Internetzugang des Routers für den Upstream (Datenversand) und den Downstream (Datenempfang) zur Verfügung steht.
Hinweis:Informationen über die Bandbreite erhalten Sie in den Verbindungsinformationen des Routers bzw. Modems oder von Ihrem Internetanbieter.
2 FRITZ!Box einrichten
1. Rufen Sie die Benutzeroberfläche der FRITZ!Box auf.
2. Klicken Sie auf "System" und dann auf "Ansicht".
3. Aktivieren Sie die Expertenansicht und klicken Sie auf "Übernehmen".
4. "Internet" > "Zugangsdaten"
5. Aktivieren Sie die Optionen "Internetzugang über LAN 1" und "Vorhandene Internetverbindung im Netzwerk mitbenutzen (IP-Client)".
En.....heb je de combi router-(Voip)router inmiddels aan de praat gekregen?
Misschien wel zo netjes om even je meest recente ervaringen te posten?
En.....heb je de combi router-(Voip)router inmiddels aan de praat gekregen?
Misschien wel zo netjes om even je meest recente ervaringen te posten?

@Roymarja bedankt voor je reactie.
Heb het vanavond pas kunnen testen en wat ik vreemd blijf vinden is dat je met het zilver modem geen Stunserver hoefde te gebruiken. Nu moet dat wel. Heb het geprobeerd, maar dan moeten er volgens mij ook nog poorten worden opengezet, tenminste de registratie was niet mogelijk.
Heb de hoop opgegeven en het feit dat ik niet continue bereikbaar bent is bijzonder lastig. Heb er dan ook voor gekozen om de fritz 7270 te upgraden naar de 7390. Misschien is dat ook niet het ideale modem maar de configuratie wordt een stuk eenvoudiger. En dan rest nog de 7270 voor een aardige prijs kwijt zien te raken.
Hallo @Voipman,

In principe zou het echt zonder portforwarding moeten werken.
Zou het kunnen zijn dat de Zyxel toch poort 5060 blokkeert?
Hoewel ik zelf de 7390 heb, lijkt me diens aanschaf overkill als je die veles optie niet gebruikt.

Eigenlijk doet de 7270 precies hetzelfde qua Voip-features.
Sorry, ik wil me geenszins met je zaken bemoeien maar het is zonde om onnodig veel geld uit te geven tenzij het je bedoeling is de 7390 ook als modem te gebruiken.
(misschien eens bij AVM navragen of er ook een VDSL-config file bestaat voor de 7270?)

Gebruik je de laatste firmware voor de 7270? (....05.04)
Heb je de Zyxel gereset naar router?
maar moet je hem echt bridge?

Misschien is handig als je ook uit legt wat je eind doel is wat je wil bereiken.
Dan kan iedereen met je mee denken misschien zijn er andere configuraties die het zelfde resultaat hebben en waar voip wel werkt.

je er bij voorbeeld ook een http://www.asterisk.org/ servertje tussen kunnen zetten dan heb je gelijk een leuke pbx toevoeging. en werk voip het leuke is dan ook dat je bijvoorbeeld via een app op je mobiel over je vaste nummer kan bellen. wat natuurlijk veel goed koper is
maar moet je hem echt bridge?

Misschien is handig als je ook uit legt wat je eind doel is wat je wil bereiken.
Dan kan iedereen met je mee denken misschien zijn er andere configuraties die het zelfde resultaat hebben en waar voip wel werkt.

je er bij voorbeeld ook een http://www.asterisk.org/ servertje tussen kunnen zetten dan heb je gelijk een leuke pbx toevoeging. en werk voip het leuke is dan ook dat je bijvoorbeeld via een app op je mobiel over je vaste nummer kan bellen. wat natuurlijk veel goed koper is

Bedankt voor je reactie. Heb toch besloten om over te stappen naar de 7390. Binnen de familie is al serieuze belangstelling voor de 7270 😃 . Wil mij in asterix nog wel eens verdiepen, er zijn veel mogelijkheden heb ik wel gezien. 3CX is ook leuk maar mijn gehele infrastructuur is al fritz georienteerd. Gebruik ook de fritz app voor mobiel en heb uitgebreide centrale functie bij callvoip.
Veel suc6 gewenst met de 7390=pracht apparaat!
Op het forum zijn diverse posts te vinden waarin over VDSL-ervaringen met de 7390 bericht wordt.
Het best schijnt het config file te voldoen met de huidige Bêta-firmware
Zoek maar eens op Henk00 (of was het oo ?)

Reageer