beantwoord

Zyxel Wifi werkt niet meer, SSID klopt niet meer met sticker

• 14 februari 2015
  • 10 reacties
  • 967 keer bekeken

Wifi werkt niet meer, wifi knop werkt niet meer. Gegevens in modem zijn gewijzigd ten opzichte van de gegevens op de sticker van het modem.

Wijzigingen in modem op pag. Network Settings Wireless worden niet geaccepteerd. SSID in modem klopt niet met sticker. Ook Pre-shared key is onjuist.
Wireless Lan staat enabled en wijziging daarvan wordt niet geaccepteerd. Het komt er dus op neer dat Apply niets doet.
WPS staat op Disabled.

Enkele malen hard reset en soft reset geprobeerd, nav antwoorden op dit probleem elders op het forum, maar niets helpt.

Nu met kabel verbonden, de SSID voor deze kabelverbinding die wordt aangegeven op de PC is wel juist.

Firmware V3.11TUE6.b6
icon

Beste antwoord door Michael 23 februari 2015, 15:49

@Segaar,

Dat is knullig van mij! Ja. Het exemplaar heb ik naar het adres die bij het IP-adres hoort gestuurd waar je vanaf reageerde.

Ik heb het modem nu naar het juiste adres gestuurd. Kan jij vragen aan de andere klant om het nieuwe modem retour te sturen middels het antwoordnummer dat erbij vermeld is? Dit lijkt mij het minst omslachtig.

Mijn welgemeende excuses voor deze vreemde situatie. :)

Michael
Bekijk reactie

10 reacties

Badge +1
Bedoel je met hard reset dat je met een paperclip ofzo het reset knopje 30 seconden hebt ingedrukt?
Want dat zou moeten werken.
Harde reset: paperclip indrukken tot de lampjes uitgaan. Ook op andere manieren geprobeerd, maar niets helpt.
Badge +1
Wat je nog kan proberen is de stekker uit het stopcontact te halen voor 5 minuten.
Stekker er weer in en dan nog eens resetten met een paperclipje 30 sec.
Lukt het dan nog niet dan lijkt het er op dat je modem kapot is.
Laat het resultaat nog even weten!

Morgen kijkt Telfort Webcare weer mee op het forum en haakt wel in op je klacht.
Nee helaas, ook dat helpt niet.
"Morgen" was inmiddels gisteren. Wat gaat er verder gebeuren?

Bv dank
Reputatie 8
Badge +2
@Segaar,

Heel bijzonder! De module in het modem lijkt te zijn overleden.
Ik zie dat je het modem verschillende malen hebt gereset, kennelijk zonder effect.
Ik stuur je een nieuw exemplaar toe, deze komt deze week nog bij jou aan.

Laat je weten of deze de problemen wegneemt?

Michael
Fijn dat er een nieuwe komt. Ik zal het laten weten als hij er is en alles weer werkt.

vr. groeten
Reputatie 8
Badge +2
@Segaar,

In orde. :)

Michael
Er is op mijn adres nog geen modem bezorgd. Er is wel een modem bezorgd op het adres van waaruit een paar van de berichten op dit forum zijn gepost. De berichten waren gepost onder mijn gebruikersnaam, Segaar, verbonden aan mijn Telfort-mailadres. Heeft Telfort het IP-nummer of ander kenmerk van dat modem gebruikt in plaats van het mijne, zonder verificatie? De eerste berichten waren overigens wel via mijn eigen modem gepost.

Wat te doen? Het modem van daar ophalen? Krijg ik dan de reiskosten Tilburg-Amsterdam vergoed?
Het is niet aan mijn naam en adres verzonden, regelt Telfort dat admistratief?
Reputatie 8
Badge +2
@Segaar,

Dat is knullig van mij! Ja. Het exemplaar heb ik naar het adres die bij het IP-adres hoort gestuurd waar je vanaf reageerde.

Ik heb het modem nu naar het juiste adres gestuurd. Kan jij vragen aan de andere klant om het nieuwe modem retour te sturen middels het antwoordnummer dat erbij vermeld is? Dit lijkt mij het minst omslachtig.

Mijn welgemeende excuses voor deze vreemde situatie. :)

Michael

Reageer