zyxel v8 herstart om de paar dagen

Petre
  • Starter
  • 9 reacties
Sinds een maandje valt het modem soms uit. het start dan automatisch opnieuw op, met natuurlijk uitval van internet tot gevolg. soms een paar dagen niet, soms 2 maal op een dag.

Het herstarten t/m weer internet hebben duurt wel een minuut of 4-5.

Handmatig resetten of stroomloos maken heeft niet voor een oplossing gezorgd. Is het modem wellicht 'op' of is er een andere oorzaak te onderzoeken?

17 reacties

Petre
Net nu ik dit typ valt het modem voor de tweede keer in eeen half uur uit. Het lijkt haast of het frequenter gebeurt.
Het modem staat op de hoofdaansluiting aangesloten en niet alleen het DSL signaal valt weg maar het modem start echt opnieuw op.
cobus
Reputatie 3
Badge +2
Probeer eerst eens een reset met paperclip methode en kijk dan eens wat hij doet. als dat niet help zal Telfort je verder moeten helpen want dat kunnen wij als gewone gebruikers niks aan doen.
Petre
cobus schreef:

Probeer eerst eens een reset met paperclip methode en kijk dan eens wat hij doet. als dat niet help zal Telfort je verder moeten helpen want dat kunnen wij als gewone gebruikers niks aan doen.

resetten hielp helaas ook niet.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Heb je een Zyxel modem of een Experia V8 modem, voor de Zyxel modem 25 sec.en voor de Experia V8 10 sec. het resetknopje indrukken.
Vervang ook het dsl kabeltje max 150 cm tussen modem en aansluitpunt.
Petre
jimny schreef:

Heb je een Zyxel modem of een Experia V8 modem, voor de Zyxel modem 25 sec.en voor de Experia V8 10 sec. het resetknopje indrukken.
Vervang ook het dsl kabeltje max 150 cm tussen modem en aansluitpunt.

Goed punt, het is een experia v8 Arcadyan, geen zyxel.

Wat heeft het vervangen van het DSL kabeltje voor nut als de router herstart en niet alleen het DSL signaal wegvalt?
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Om alles uit te sluiten is dit een welgemeend advies en hoe lang is je huidige aansluitkabel.
Petre
jimny schreef:

Om alles uit te sluiten is dit een welgemeend advies en hoe lang is je huidige aansluitkabel.

Het is de bijgeleverde kabel van telfort. Maar dank voor je advies, ik zie alsnog geen reden om een andere kabel te kopen als het DSL signaal niet het probleem is maar het modem.
jimny
Reputatie 5
Badge +2
Je zult even moeten wachten totdat webcare je topic oppakt
Petre
jimny schreef:

Je zult even moeten wachten totdat webcare je topic oppakt

Doe ik, dank voor het meedenken in ieder geval!
Michael - Telfort
Reputatie 5
Badge +2
Hi Peter, welkom op het Telfort forum! Vreemd dat het modem ineens kuren vertoont. Het kan best zijn dat hij het loodje gaat leggen. Maar om zeker te zijn dat we er alles aan gedaan hebben wil ik je vragen om het modem nogmaals te terug te zetten naar fabriekswaarden. Ik kan zien dat dit nog niet naar behoren is gedaan. Mocht ik een reset zien en dat dit het probleem niet verhelpt, dan zal ik kijken naar een alternatief. Ik zie je reactie tegemoet. :)
Petre
Michael - Telfort schreef:

Hi Peter, welkom op het Telfort forum! Vreemd dat het modem ineens kuren vertoont. Het kan best zijn dat hij het loodje gaat leggen. Maar om zeker te zijn dat we er alles aan gedaan hebben wil ik je vragen om het modem nogmaals te terug te zetten naar fabriekswaarden. Ik kan zien dat dit nog niet naar behoren is gedaan. Mocht ik een reset zien en dat dit het probleem niet verhelpt, dan zal ik kijken naar een alternatief. Ik zie je reactie tegemoet. :)

Ik heb net een fabrieksreset gedaan. Kun je wellicht een lijnmeting uitvoeren om problemen daarmee ook uit te sluiten?
Petre

Helaas startte het modem net weer vanzelf opnieuw op. Reset heeft niet geholpen.
Michael - Telfort
Reputatie 5
Badge +2
Hi Peter, jammer dat de reset niet geholpen heeft. Een meting geeft ook geen gekke dingen aan; de lijn lijkt stabiel en zou goed moeten werken. Aangezien je aangeeft dat het modem uit zichzelf opnieuw opstart, vermoed ik dat het modem niet meer helemaal doet wat het moet doen. Ik ga hem daarom voor je vervangen voor een nieuwe. Je mag ervan uitgaan dat het nieuwe exemplaar begin volgende week bij je wordt afgeleverd. Graag hoor ik het van je als hij binnen is en wat het effect is. Dank alvast voor je reactie.
Petre

Hi Peter, jammer dat de reset niet geholpen heeft. Een meting geeft ook geen gekke dingen aan; de lijn lijkt stabiel en zou goed moeten werken. Aangezien je aangeeft dat het modem uit zichzelf opnieuw opstart, vermoed ik dat het modem niet meer helemaal doet wat het moet doen. Ik ga hem daarom voor je vervangen voor een nieuwe. Je mag ervan uitgaan dat het nieuwe exemplaar begin volgende week bij je wordt afgeleverd. Graag hoor ik het van je als hij binnen is en wat het effect is. Dank alvast voor je reactie.

Dank je wel voor de geboden oplossing, ik laat van me horen als het nieuwe modem is geïnstalleerd.
Petre
Nieuwe modem gisteren ontvangen en geïnstalleerd. Oude modem vandaag teruggezonden.
Helaas herstart het nieuwe modem net ook weer.. nog ideeën?
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Je hebt wel de nieuwe adapter en en een nieuw dsl kabeltje gebruikt?
En voor de zekerheid het nieuwe modem gereset?
Michael - Telfort
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Peter, wat gek dat het modem weer herstart. Wat is het effect als je de tips van nelly jacoba opvolgt? Het lijkt haast wel een probleem te zijn met de 'stroomtoevoer'. Hoor je reactie graag.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)