beantwoord

Zyxel router geeft foutmelding bij gebruik als access point

• 18 mei 2015
  • 4 reacties
  • 1038 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Hallo, ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 en een Cisco EPC3925 als hoofdrouter. Ik zou graag de Zyxel als access point instellen, de zyxel geeft echter het volgende aan als ik het ip adres naar 192.168.178.2 verander: 'The IP Pool Starting Adress is invalid. Enter an IP adres within the valid subnet range' .
Het IP adres van de Cisco router is: 192.168.178.1, andere ip adress pakt hij wel. Waarom werkt dit niet? Of is deze router simpelweg niet geschikt?

Groeten
icon

Beste antwoord door Stephen 5 juni 2015, 19:22

@int,

Wat jammer dat een reactie is uitgebleven op de vragen van Enterprise. Ik ga ervan dat je geen foutmeldingen meer krijgt.
Mocht dit wel het geval zijn dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Heb je DHCP al uitgeschakeld in de ZyXEL..?
Ja dat heb ik gedaan, ik volg een stappenplan van internet. Het lijkt er op dat het puur aan het ip adres van de cisco router ligt.
Reputatie 8
Badge +9
Je zegt dat het wel werkt als je een ander IP-adres gebruikt, dus waarom zou je dat niet doen dan..?
De ZyXEL wil blijkbaar niet goed werken met een adres buiten zijn eigen IP-pool.
Wat kan jou het IP-adres schelen als de ZyXEL dan wel goed werkt als accesspoint..?
Reputatie 8
Badge +7
@int,

Wat jammer dat een reactie is uitgebleven op de vragen van Enterprise. Ik ga ervan dat je geen foutmeldingen meer krijgt.
Mocht dit wel het geval zijn dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje.

Stephen