beantwoord

Zyxel router constant resetten

• 28 april 2019
  • 6 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo

Na jaren (sinds 2011) gebruik te maken van onze router (zyxel) heeft deze de laatste tijd nogal last.

De internet verbinding is dan ineens "weg" en na een harde reset gaat het weer een tijdje goed. Soms een paar dagen, soms ook maar een paar uur.
Soms blijft 2.4 ghz wel gewoon doorwerken, maar het 5ghz netwerk niet, en soms andersom.

Niet echt consequente klachten, maar wel elke keer te verhelpen door het aan en uit zetten van de router.

Wat zou ik moeten doen?
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 april 2019, 12:31

@john-010 het klinkt inderdaad alsof de Zyxel niet goed meer werkt. Het lijkt me een goed idee om deze te vervangen 🙂 Je krijgt een nieuwe van me, deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Een zyxel met 5 Ghz band bestaat volgens mij niet, maar aangezien de meeste Zyxels aan vervanging toe zijn raad ik je aan om je forum profiel aan te vullen met je postcode en huisnummer zodat webcare Telfort na het weekend ziet wie je bent
Reputatie 8
Badge +11
Een ZyXEL met 5Ghz? Ik ben de draad even kwijt. Heb je soms ook een versterker staan? Kan het zijn dat die niet helemaal lekker meer is?

Overigens kan het heel goed dat je ZyXEL z'n beste tijd gehad heeft hoor. Hij zal dan probleemloos vervangen worden door Telfort.

Zorg vast dat je klantnummer en/of postcode en huisnummer in je profiel staan. Dan weet Telfort meteen om welke aansluiting het gaat.

Edit: Jimny was me voor. Dat krijg je op mijn leeftijd 😆
Reputatie 1
Thanks heren, haal twee dingen door elkaar inderdaad.

de 5ghz is een losstaand netwerk wat via een ethernet poort en eigen router draait. Dat netwerk blijft altijd online, maar heeft soms geen "verbinding" met het internet.
de 2.4ghz gebruiken we van de Zyxel.

Ik zal de gegevens in m'n profiel updaten.

Groet,
Reputatie 8
Badge +11
Kan gebeuren. Zodra de moderators aan je vraag toe zijn reageren ze wel.
Reputatie 8
Badge +9
@john-010 het klinkt inderdaad alsof de Zyxel niet goed meer werkt. Het lijkt me een goed idee om deze te vervangen 🙂 Je krijgt een nieuwe van me, deze ontvang je binnen ongeveer twee werkdagen thuis. Laat je weten wanneer je 'm ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Reputatie 1
Thanks!

Reageer