beantwoord

Zyxel p2812hnuf1 werkt niet naar behoren!

• 23 september 2012
  • 9 reacties
  • 4493 keer bekeken

Goedemorgen,

Misschien dat iemand hier op dit forum weet wat er aan de hand is met mijn modem.
Afgelopen dinsdag begonnen met het aanleggen van de modem om zo als alles opgeleverd wordt direct gebruik te kunnen maken van de diensten.
Zoals al gezegd dinsdagavond alles aangelegd en het internet en telefoon werkt naar behoren.
Woensdag morgen lag alles er weer uit.
Woensdagavond wederom alles aangesloten en zoals verwacht werkt het weer.
Donderdag morgen alles er weer uit.
Een beetje gefrusteerd begonnen met het onderzoeken naar het probleem, hard reset geprobeerd maar modem reageerd ook na 30 seconden op geen enkele reset.
Modem aan en weer uit, stekkers los gehaald en wederom een reset geprobeerd, dit keer lukte het.
Alle kabels weer aangesloten en het werkte weer. Nog even het ww veranderd en ben weer naar bed gegaan.
Volgende morgen vol goede moed naar de modem gelopen en tot mijn verbazing lag alles er weer uit en stond het power lampje op rood!!

Zoals jullie begrijpen wordt ik er een beetje moedeloos van.
Wat kan ik nu nog verkeerd doen?
Zelfs in fabriekstand werkt het niet.
En als het overdag soms werkt en ik zet een aantal apparaten aan op wifi vliegt de verbinding er na een 15 a 30 min uit.
Opnieuw opstarten heeft soms na een keer of 3 zin.

De modem die ik hiervoor had van Telfort had nooit problemen en werkte altijd naar behoren (p2603 d1ra).

Ik hoop dus dat er iemand ervaring heeft met deze problemen en er een oplossing voor heeft gevonden.

M.vr.gr.
Arthur
icon

Beste antwoord door Jeroen - Telfort 24 september 2012, 16:06

@arthur2812,

Welkom op het forum! Wij vinden het vervelend dat u problemen heeft met uw nieuwe modem. Gezien de problemen die u omschrijft lijkt het modem defect te zijn. Wij zullen het modem vervangen, het nieuwe modem kunt u in de loop van deze week thuis verwachten. Onze excuses voor het ongemak!

Jeroen
Bekijk reactie

9 reacties

Na vanmorgen de vraag te hebben geplaatst op dit forum ben ik er achter gekomen dat na het toevoegen van het 5e apparaat op de wifi de verbinding er al snel uitvliegt.
Er staat een macbook, Appletv, 2 Iphones aan en zodra de Ipad wordt aangemeld op de Wifi schiet de verbinding eruit.
Ik heb de apparaten die van de Wifi gebruik maken een vast IP adres gegeven in de modem maar dit heeft ook geen toegevoegde waarde op de kwaiteit van de verbinding.

In het logboek vind ik dan de volgende gegevens.
1 01 01 01:01:10 info  DSL up down log: WAN Physical Link Down
2 01 01 01:01:52 info  DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 988 kbps Downstream 19764 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
3 01 01 01:02:03 info  NTP new time: September 23 12:23:04
4 09 23 12:23:04 info  Time initialized by NTP server

Een uurtje daarvoor had ik nog het logboek opgeschoont.
Dus dit verschijnt na de crash van de modem.

Iemand enig idee
Ik ben er klaar mee.
In een paar uur tijd valt constant de verbinding weg.
De oude zyxel modem is weer aangesloten, die werkt tenminste.
Maandag zal ik de helpdesk bellen en proberen tot een oplossing te komen.
Zo niet dan mag alles weer opgehaald worden en blijf ik bij mijn internet abbonement zoals ie nu is, dan maar geen interactieve tv.

Arthur
Badge +1
@arthur2812,

Welkom op het forum! Wij vinden het vervelend dat u problemen heeft met uw nieuwe modem. Gezien de problemen die u omschrijft lijkt het modem defect te zijn. Wij zullen het modem vervangen, het nieuwe modem kunt u in de loop van deze week thuis verwachten. Onze excuses voor het ongemak!

Jeroen
Hallo,
sinds één week heb ik dan Telfort Internet. Nu al spijt van. Na jaren bij XS4ALL zonder problemen met een Fritzbox wifi router, dacht ik met Telfort goedkoper uit te zijn. Dat klopt wel, maar je hebt er vervolgens niks aan. Het wired netwerk werkt naar behoren, maar de Wifi is knudde. Met veel moeite heb ik dan mijn chinese kloon android telefoon op wifi, maar regelmatig weigert ie verbinding te maken, terwijl er geen storingen zijn op het modem. Dus dan maar weer 'ns het modem resetten en weer proberen. De iphone 4 van mijn vrouw krijg ik al helemaal niet online op wifi. Zo te zien op het forum ben ik niet het enige slachtoffer.
De WPS die het modem zou hebben werkt niet, terwijl ik van andere netwerken hier in de straat wel een mogelijkheid zie om via WPS te verbinden. En dat moet dan het best geteste modem voorstellen. Nu zit ik dus een jaar lang vast aan een abonnement waar ik niks aan heb. Bagger. Schande, Telfort!
Reputatie 8
Badge +16
Nu zit ik dus een jaar lang vast aan een abonnement waar ik niks aan heb. Bagger. Schande, Telfort!

Nee... je hebt problemen met de draadloze functionaliteit van het modem. Je kunt wat spelen met de instellingen om te kijken of bijvoorbeeld een ander kanaal beter werkt. Verder staat het je natuurlijk vrij een eigen draadloos accesspoint achter het modem te hangen.
Jaja, ik kom niet uit een eitje. Al andere kanalen geprobeerd. Lost niks op. Ik heb mijn oude Fritzbox 7170 gebruikt als switch, en jawel, PLOP! verbinding....
Badge
De F1 modems zijn gedrochten, echter om commerciele redenen (mijn gedachte) wil Telfort hier niet aan. Ze blijven aanmodderen!
Heb een 2601...F1  3x gehad en 2x de 2812HNU-F1. Allemaal wifi problemen. Idd wil de 2812 niet goed connecten met apparaten anders dan Wind-doos.
Deze week wilde ie ineens niet meer bellen met DTMF (Ja, ik heb 'm op DTMF staan en getest met een ander toestel). Voordat ik een (waardeloos) modem moet gaan vergoeden, omdat ik deze in de plomp heb gedumpt, wil ik 'm terugsturen. Ze mogen mij dan gelijk een P2602-D1A sturen. Deze werkt wel goed en connect ook nog eens hoger in snelheid!  Volgens mij is elk ander modem beter dan de Zyxel P2812HNU-F1
Reputatie 8
Badge +16
Het zal van de situatie ter plaatse afhangen... hier werken de 2812 en 2601 veel beter en stabieler dan de oude 2602 modems.
Jaja, ik kom niet uit een eitje. Al andere kanalen geprobeerd. Lost niks op. Ik heb mijn oude Fritzbox 7170 gebruikt als switch, en jawel, PLOP! verbinding....

Kan je niet gewoon je oude Fritz!Box weer aansluiten, of heb je inmiddels een VDSL verbinding? In dat geval werkt de 7170 niet meer. Je zou dan tweedehands nog een 7340 of 7390 kunnen aanschaffen. Er is genoeg aanbod.

Reageer