beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 zomaar overleden?

• 18 februari 2015
  • 5 reacties
  • 279 keer bekeken

Ik ben de afgelopen 3 maanden weggeweest, maar heb mijn telfort abbo door laten lopen. Nu zette ik afgelopen maandag het modem weer aan, en tot mijn verbazing werken internet, WLAN en LAN niet meer.

- Wifi lampje blijft uit, er wordt ook geen SSID uitgezonden
- Op de blauwe WLAN on/off knop drukken heeft ook geen effect
- DSL lampje is aan
- Internet lampje is uit
- Aangesloten ethernetpoort lampje brandt wel

Ik heb even een kabel aangesloten op de 1e en de 2e ethernet poort, maar krijg met geen mogelijkheid een IP adres van de modem. DHCP werkt dus ook niet. De combinatie van dit alles doet me vermoeden dat het modem is overleden. Ik heb het modem gereset met hulp van een helpdeskmedewerker, maar dat mocht niet baten. Ook zijn andere DSL en ethernetkabels geprobeerd.

De helpdesk heeft een terugbelafspraak gepland, maar deze is pas op donderdagavond, waarschijnlijk krijg ik dan ergens volgende week een nieuw modem?

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? Met welk resultaat?

Ik krijg via de ethernet kabel geen verbinding, en ik zie eigenlijk niet echt mogelijkheden om zelf nog iets te doen. Is er een andere manier om een beetje diagnose te doen op het modem?
icon

Beste antwoord door Mark83 24 februari 2015, 14:55

8 dagen na constatering van het probleem is de nieuwe modem binnen, de verbinding is weer als vanouds (prima dus).

Achteraf gezien vind ik het ontzettend jammer dat de eerstelijns medewerker geen modem kon sturen, maar dat er per sé een terugbelafspraak gemaakt moest worden. Anders was het vorige week dinsdag al meteen opgelost. Dat kan beter Telfort!
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 1
@Mark83

Dat is vervelend thuiskomen! Als het nodig is zullen mijn collega's je een nieuw modem toesturen. Wil je me laten weten wat er uit het contact is gekomen?

Roderik
Hallo Roderik,

Donderdagavond heb ik een gesprek gehad met een 2e lijns medewerker, die wist vrij snel te constateren dat het modem inderdaad stuk is. Ik zou een nieuw modem toegestuurd krijgen, en deze zou zaterdag aankomen.

Is het mogelijk een track & trace code te krijgen van deze verzending?
Met betrekking tot mijn originele post, ik heb het idee dat de modem een firmware update wilde doen op het moment dat ik deze aanzette. Volgens mijn vriendin is hij 4 maanden uitgeweest, dus als er in de tussentijd een update is geweest werd die waarschijnlijk direct gedownload?

Dat zou in elk geval verklaren waarom de modem uit leek te vallen (was aan het updaten) en vervolgens niet meer goed op wilde starten (firmware update was niet compleet omdat de stroom eraf was geweest).

Ik kan het mis hebben, maar omdat het apparaat 4 maanden lang niet aan is geraakt, lijkt dit me op z'n minst een redelijke verklaring.
8 dagen na constatering van het probleem is de nieuwe modem binnen, de verbinding is weer als vanouds (prima dus).

Achteraf gezien vind ik het ontzettend jammer dat de eerstelijns medewerker geen modem kon sturen, maar dat er per sé een terugbelafspraak gemaakt moest worden. Anders was het vorige week dinsdag al meteen opgelost. Dat kan beter Telfort!
Reputatie 8
Badge +2
@Mark83,

Fijn dat het nu goed lijkt te werken. Soms kunnen deze zaken niet goed worden uitgesloten en dient er iemand naar te kijken van de tweede lijn.
Niet bij élk probleem waarbij de verbinding niet goed werkt is het noodzakelijk om het modem te vervangen namelijk.

Je hebt hoe dan ook een punt dat het sneller had gekund in dit geval. :)

Michael

Reageer