Zyxel P-2812HNU-F1 werkt niet meer.
Goedemorgen, ik heb sinds een paar uur geen internet, telefoon en tv meer. Het modem kan geen dsl verbinding binnen halen. De lampjes power en wlan/wps branden groen. Lampje Ethernet ingang 4 knippert oranje en de rest van de lampjes is uit. Ik heb hem al aan en uit gezet. En een reset gegeven maar niks helpt er. Is er een storing bij jullie of is het modem weer defect. Ik hoop op een snelle reactie want zit nu echt met mijn werk kan niks doen
Of er een storing is kan je zien op onderstaande pagina...
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
Het zal een lokale onderbreking van de diensten betreffen, vaak als gevolg van werkzaamheden in de centrale of straatkast waarop je verbinding is aangesloten.
Deze worden inderdaad niet vermeldt op de storingspagina.
Meestal is zo'n onderbreking na een paar uur wel weer voorbij.
De modem lijkt op het eerste gezicht niet defect, de lampjes die nu nog wel branden zijn de juiste in geval van het ontbreken van een DSL-verbinding.
Deze worden inderdaad niet vermeldt op de storingspagina.
Meestal is zo'n onderbreking na een paar uur wel weer voorbij.
De modem lijkt op het eerste gezicht niet defect, de lampjes die nu nog wel branden zijn de juiste in geval van het ontbreken van een DSL-verbinding.
Kpn is druk bezig met verbeterings werkzaamheden in verband met hd op 1 dus het kan een tijdelijk iets zijn.
Ja he dat dacht ik ook al dat hij haast niet defect kon zijn doordat die lampjes branden. Nou ik wacht het maar even af allemaal hopelijk word het snel opgelost zit nu al vanaf 7:00 zonder alles en dat is flink balen als je een bedrijf hebt en hiervan afhankelijk bent. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!! Fijne dag verder.
Het overzetten van het zenderpakket naar 'HD-op-1' zal mijns inziens geen onderbrekingen of storing veroorzaken in de aanvoer van de DSL-verbinding, dit betreft uitsluitend het televisieplatform...
Ik denk dan eerder aan werkzaamheden betreffende een upgrade naar VDSL (als Mandita nu nog ADSL heeft) of een upgrade naar VVDSL (VDSL met vectoring).
Het overzetten van het zenderpakket naar 'HD-op-1' zal mijns inziens geen onderbrekingen of storing veroorzaken in de aanvoer van de DSL-verbinding, dit betreft uitsluitend het televisieplatform...
Ik denk dan eerder aan werkzaamheden betreffende een upgrade naar VDSL (als Mandita nu nog ADSL heeft) of een upgrade naar VVDSL (VDSL met vectoring).
ja ik heb nog adsl
Als je momenteel inderdaad wordt overgezet naar VDSL dan heb je normaalgesproken in de loop van de dag weer een werkende verbinding, maar dan sneller... 😉
ja ik heb nog adsl
Als je momenteel inderdaad wordt overgezet naar VDSL dan heb je normaalgesproken in de loop van de dag weer een werkende verbinding, maar dan sneller... ;)
ja ik heb nog adsl
Als je momenteel inderdaad wordt overgezet naar VDSL dan heb je normaalgesproken in de loop van de dag weer een werkende verbinding, maar dan sneller... ;)
Graag gedaan...
Hou het forum op de hoogte want Telfort medewerkers lezen hier ook mee en zij kunnen vaak nét even wat sneller ingrijpen dan de telefonische helpdesk... 🙂
ja ik heb nog adsl
Als je momenteel inderdaad wordt overgezet naar VDSL dan heb je normaalgesproken in de loop van de dag weer een werkende verbinding, maar dan sneller... ;)
Graag gedaan...
Hou het forum op de hoogte want Telfort medewerkers lezen hier ook mee en zij kunnen vaak nét even wat sneller ingrijpen dan de telefonische helpdesk... :)
Het overzetten van het zenderpakket naar 'HD-op-1' zal mijns inziens geen onderbrekingen of storing veroorzaken in de aanvoer van de DSL-verbinding, dit betreft uitsluitend het televisieplatform...
Ik denk dan eerder aan werkzaamheden betreffende een upgrade naar VDSL (als Mandita nu nog ADSL heeft) of een upgrade naar VVDSL (VDSL met vectoring).
Vanwege de te verwachten toename in de bandbreedte zal er meer capaciteit nodig zijn van de backbones tot de wijkkasten. Maar wellicht kunnen die aanpassingen gebeuren zonder dat de klant daar iets van merkt. uiteindelijk komt alles door hetzelfde draadje naar binnen en die moet dat ook aan kunnen.
Er loopt nog een draad over een klant met een zyxel die krijgt niet eens een ip dus wellicht dat het apparaat type gebonden is.
Het overzetten van het zenderpakket naar 'HD-op-1' zal mijns inziens geen onderbrekingen of storing veroorzaken in de aanvoer van de DSL-verbinding, dit betreft uitsluitend het televisieplatform...
Ik denk dan eerder aan werkzaamheden betreffende een upgrade naar VDSL (als Mandita nu nog ADSL heeft) of een upgrade naar VVDSL (VDSL met vectoring).
Vanwege de te verwachten toename in de bandbreedte zal er meer capaciteit nodig zijn van de backbones tot de wijkkasten. Maar wellicht kunnen die aanpassingen gebeuren zonder dat de klant daar iets van merkt. uiteindelijk komt alles door hetzelfde draadje naar binnen en die moet dat ook aan kunnen.
Er loopt nog een draad over een klant met een zyxel die krijgt niet eens een ip dus wellicht dat het apparaat type gebonden is.
Hoi Mandita90, welkom op het forum. Met Enterprise heb je al een paar dingen doorlopen. Ik zie dat er inderdaad een aanpassing op je verbinding is. Mijn vermoeden is dat door deze aanpassing je modem nu tijdelijk buiten dienst is. Ik verwacht dat je in de loop van de dag je verbinding weer online is. Kan je mij laten weten of je verbinding vanavond weer in dienst is?
Goedemorgen, nou vanochtend weer mijn modem een reset gegeven in de hoop dat er nu wel eindelijk een dsl verbinding was maar helaas gewoon nog steeds niks, begint nu echt een ergernis te worden als ik vandaag nog steeds geen wifi, telefoon en tv heb. Ik moet vanwege mijn werk altijd bereikbaar kunnen zijn via telefoon en internet maar zit nu al 2 dagen zonder alles dit kan echt niet!
Heb je de modem gereset met het verzonken knopje achterop de modem of heb je hem alleen uit- en aangezet..?
Heb je de modem gereset met het verzonken knopje achterop de modem of heb je hem alleen uit- en aangezet..?
Tja, dan zal er actie ondernomen moeten worden door Wieger - Telfort.
Hoi Mandita90, het is inderdaad erg vervelend dat je nog geen verbinding hebt. De kans is aanwezig dat de werkzaamheden nog niet rond zijn, ook kan er sprake zijn van een ander probleem. Om die reden heb ik een monteur van Guidion aangevraagd, Die kan je verbinding nog verder nakijken op eventuele verstoringen. Je kan een afspraak met hen inplannen via 088-2000 137.
Reageer
Welkom
Heb je nog geen forumaccount? Maak een account aan
Inloggen met Facebook
Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.