Zyxel P-2812HNU-F1 Vast na firmware update

• 18 januari 2012
  • 2 reacties
  • 3107 keer bekeken

Onlangs heeft Telfort mijn dode Zyxel P-2812HNU-F1 omgeruild voor een nieuwe. Op een vrijdag dat ik thuis kwam deed hij het niet meer.
Er kwam geen rook uit en hij stonk ook niet.
Er brande nog maar één lampje en na een reset, die samen met de helpdesk was uitgevoerd, ging het modem zelfs helemaal uit na een opstart.
Nu deed deze middag het nieuwe modem het ook weer niet. Dit viel gelukkig op te lossen met het aan en uitzetten van het modem. Echter daarna viel het mij op dat de firmware gewijzigd was van V3.10(TUE.3) b4 naar V3.10(TUE.3). Dus van beta 4 naar definitief.
Nu is mijn vermoeden dat de firmware update van vandaag de oorzaak was van de storing thuis.
Uiteraard is nu ook mijn vermoeden dat een firmware update ook de oorzaak was van het sterven van mijn vorige modem.
Dus webcare mensen, willen jullie dit eens in de gaten houden. Misschien dat op dit gebied niet altijd alles even vlekkeloos verloopt.

Met vriendelijke groet,

Frank

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De firmware van het 2601-modem kan defect raken bij een mislukte firmwareupdate... je kunt het modem dan alleen weer aan de praat proberen te krijgen door vanaf je computer een firmware restore uit te voeren met een speciaal tooltje.

Voor zover ik weet, heeft de 2812 een beveiliging waardoor een firmwareupdate het modem niet defect kan krijgen. Hoe het precies werkt durf ik niet te zeggen... maar ik dacht dat het modem een dubbel uitgevoerd flash-geheugen heeft waardoor er altijd een werkende backup van de firmware aanwezig is.

Misschien dat Webcare of Development iets meer weet.
Badge
Bij een niet goed uitgevoerde of afgebroken updat van de 2812 gaat hij automatisch terug naar de vorigge firmware.
Reden dat het modem het nu niet deed kan zijn dat hij niet automatisch goed opnieuw opgestart is.
Wil wel eens vaker gebeuren.

Reageer