beantwoord

zyxel p-2812hnu-f1 valt regelmatig uit

• 6 januari 2017
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Sinds een paar dagen valt het genoemde modem regelmatig uit.
Dan heb ik geen internet en voip telefoon.
Na een reset of een herstart met de aan/uit knop werkt het e.e.a. weer een tijdje (maximaal 24 uur)
Er is niets in mijn bedrade netwerk veranderd het laatste jaar, dus vermoed ik dat het modem de boosdoener is.
Wat is de beste manier om een vervangend modem aan te vragen?
icon

Beste antwoord door PKing 12 januari 2017, 20:50

Na een goed gesprek met de helpdesk, krijg ik een nieuw modem/router, want deze lijkt toch echt op zijn laatste benen te lopen;)
Dus dit kan als opgelost beschouwd worden.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo PKing, het modem zal vandaag (vrijdag 13 januari) worden bezorgd. Je oude modem was inderdaad aan vervanging toe.
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik dit graag van je in een privébericht.
Na een goed gesprek met de helpdesk, krijg ik een nieuw modem/router, want deze lijkt toch echt op zijn laatste benen te lopen;)
Dus dit kan als opgelost beschouwd worden.
Reputatie 8
Badge +19
Een vervangend modem wordt pas verstuurd als er eerst een aantal mogelijke andere oorzaken uitgesloten zijn.
Als een modem deze verschijnselen vertoont dan is zijn de meest voorkomende oorzaken brakke bekabeling (ja, kabels en stekkertjes slijten ook..!) en problemen in het ISRA-punt zoals corossie, vuil en slechte (losgetrilde) kabels en contacten.
Telfort zal deze vragen dus ook eerst stellen...
Reputatie 8
Badge +17
En waarom zou ik dat moeten vervangen?

Dat zal webcare je ook vragen, gewoon om uit te sluiten dat het aan het kabeltje ligt, of heb je een langere kabel tussen het modem en aansluitpunt aangesloten.
Ook zou het fijn zijn als je een foto maakt van je aansluitpunt en dat in je volgende reactie plaatst
En waarom zou ik dat moeten vervangen?
Reputatie 8
Badge +17
Vervang je DSL snoertje eens (max 50cm) vanaf aansluitpunt naar het modem