vraag

ZyXEL P-2812HNU-F1 Slecht wifi signaal

• 29 september 2014
  • 7 reacties
  • 1554 keer bekeken

Sinds enkele weken is het signaar van onze router aanzienlijk verslechterd. We hebben de router uit de meterkast gehaald en in de gang/hal opgehangen, maar ook dit had maar een beperkte invloed op de signaalsterkte. De router hebben we gereboot en gereset, ook hebben we met een wifi analyzer gekeken welk kanaal het beste voor ons zou zijn, maar ook dit hielp niet. We vermoeden dan ook dat de router kapot is. Pal naast de router hebben we wel nog gewoon ontvangst, maar zodra we verder weglopen is het signaal aanzienlijk minder of zelfs helemaal weg. Zijn er nog dingen die wij zouden kunnen proberen om het signaal te versterken of kunnen we via telfort een nieuwe router krijgen? Een wifi repeater is niet echt een optie, want op de plekken waar de vrije stopcontacten zitten is geen of slecht signaal.

Overigens werken de UTP poorten nog wel naar behoren.

7 reacties

Reputatie 1
Sinds de laatste firmware update is m'n wifi niet meer stabiel.
Hij valt om de haverklap uit en komt daarna weer op.
De diagnostic DSL line test werkt ook niet meer in deze versie.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze problemen ?

Firmware Version: V3.11TUE6.b5
Reputatie 3
@Seldenrijk,

Ik heb voor jou een nieuw modem verstuurd, deze ontvang je binnen enkele werkdagen via PostNL.
Als de kanalen uitgesloten zijn kan het zeker liggen aan het zendvermogen van de WiFi module. Zodoende kan je met het nieuwe modem dat tevens ook uitsluiten.

Wil je in een reactie hier laten weten of de nieuwe modem beter functioneert met WiFi?

Yanick
Reputatie 3
@jeroenvheel,

Heb je al gekeken naar jouw WiFi omgeving en de beschikbare kanalen die in jouw huis de minste netwerken dragen? Als je niet weet hoe dat moet kan je op deze link klikken om op een topic te komen waar uitgelegd wordt hoe je dat moet doen.

Laat je mij jouw bevindingen weten nadat je de stappen hebt doorlopen?

Yanick
Super! Hopen dat het helpt. Ik hou jullie op de hoogte.
Helaas, de nieuwe router zend helemaal geen wifi signaal uit. In de configuration interface zegt hij wel dat wifi aan staat, maar hij is niet door telefoons of laptops te vinden (zelfs niet als je er naast staat). Ook op het fysieke wifi on/off knopje drukken helpt niet... het lampje van wifi gaat ook niet branden of knipperen. Inmiddels de oude router maar weer vastgekoppeld, beter slecht signaal dan geen signaal ;)

Ik zal de ontvangen router weer retour sturen.
Sinds de laatste firmware update is m'n wifi niet meer stabiel.
Hij valt om de haverklap uit en komt daarna weer op.
De diagnostic DSL line test werkt ook niet meer in deze versie.

Zijn er meer mensen die last hebben van deze problemen ?

Firmware Version: V3.11TUE6.b5
\

Zelfde probleem ja, opeens doet wifi op tablets en telefoons het dan niet meer, op de pc nog wel, heel vreemd. Als ik dan de router uit en aan zet doet hij het weer. Dit gebeurt zo ongeveer 1x per dag.
Reputatie 1
Heb een tijdje getest met inssider om te kijken welk kanaal ik het beste kan gebruiken maar dit alles lijkt niet te werken.

Als ik een oneindige ping naar de router verstuurd dan komt er best vaak een time-out voor.

Reageer