beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 modem valt elke 2 dagen een keer uit (vervolg)

• 12 oktober 2015
  • 18 reacties
  • 716 keer bekeken

Badge
Nou, ik weet niet waarom ik onder dit topic https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/zyxel-p-2812hnu-f1-modem-valt-elke-2-dagen-keer-uit-50376 niks meer mag antwoorden, maar daarom maar hier:

Het helpt allemaal niks, het modem valt nog steeds van tijd tot tijd uit. Graag een nieuwe opsturen. :?
icon

Beste antwoord door faralley 22 oktober 2015, 08:16

Je kent de methodes?

Eenvoudige methode: handel als volgt:

Het apparaat moet aan staan.
Druk met een puntig voorwerp gedurende een seconde of dertig de reset-knop aan de achterzijde van het apparaat in.
Laat de knop daarna weer los.
Als het LAN-lampje binnen de 30 seconden begint te knipperen zijn de fabrieks-instellingen hersteld. Het apparaat zal vervolgens opnieuw opstarten.

Nou, deze was het. Ik heb het apparaat gereset en alles is nu in orde. Bedankt nelly.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Badge +18
Omdat je 3 maanden niet gereageerd hebt wellicht?
Webcare pakt dit vast weer op.
Badge
Ja, bedankt voor dit nodeloze antwoord. Je hebt ze op elk forum.

Voor ik een goed (alsnog) werkend apparaat wil laten vervangen, heb ik rustig uitgezocht wat me werd aangeraden in de laatste post van genoemd topic. Er zitten meerdere kabels in, die moest ik testen, maar aangezien het uitvallen nogal random gaat is het altijd even afwachten of we op de goede weg zijn - of niet.

En BTW: Als ik naar oudere topics van mij kijk: ook die over het vervangen van een Motorola ontvanger (wat inmiddels gebeurd is) en waarvan de oudste post 4 maanden oud is kan ik nog aanvullen met een nieuwe post.
Badge +18
Geen dank. Succes.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo faralley, ik heb je ander topic gesloten niet omdat je er niet meer in mag reageren hoor. Maar deze stond al een tijd open en ik wil graag voorkomen dat anderen ook in jouw topic gaan reageren met hun issue. Aangezien het probleem zich nog steeds voordoet dan ben ik bereid om je een nieuw modem toe te sturen .Je huidig modem is ook al een paar jaar oud. Wil je weer een Zyxel modem ontvangen of een Arcadyan modem dit keer? Ik kijk uit naar jouw reactie.

@nelly jacoba,

Bedankt!
Badge
Hallo Stephen,

Bedankt voor het weer oppakken van mijn probleem. Ik zou graag wederom een Zyxel ontvangen. Hoe wordt dit geregeld?

Groeten van Jim.
Reputatie 8
Badge +16
Beste faralley, graag gedaan! Het nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending en deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert? Bij voorbaat dank.
Badge
Goed, nieuw Zyxel modem gehad, waarvoor dank, installatievolgorde van 1 tot 6 gevolgd die in de begeleidende brief staat, maar geen internet.

Er gaat slechts licht aan bij "Power" en "WLan" (ik kan inderdaad draadloos inloggen bij het modem), maar geen internet: Bij "DSL" en "Internet" gaat niks branden. Er is dan dus ook geen internet mogelijk (en geen televisiekanalen).

Als ik de kabel van DSL lijn (oude "telefoonstekker") van het nieuwe naar het oude modem verplaats, is daar even later internet aanwezig (getuige het feit dat ik dit forum addresseer via die lijn).

Wat te doen?
Badge
PS

Als ik wil internetten via het nieuwe modem en een adres intik in Internet Explorer, kom ik op een pagina van het modem op 192.168.1.254 met daarop:

"WAN physical no link

Your router has not established an Ethernet WAN connection to your local exchange.

Your VoIP calls can not be made at this situation.

After checking for common connection problems, please recheck the connection status. If the router still cannot connect, contact your ISP for technical assistance."

Goed, bij deze, ISP! :? Achterop het oude modem heb ik ook geen kabel in de socket van WAN.
Badge
Beste faralley, graag gedaan! Het nieuwe modem wordt klaargemaakt voor verzending en deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je dan even weten hoe het nieuwe modem functioneert? Bij voorbaat dank.

Hallo, kan er iemand van Telfort reageren? Zojuist valt het oude modem wederom uit en dat nieuwe, dat doet het echt niet! 😞
Badge
Jammer hoor, ik heb Telfort een mail gestuurd over dit probleem. Krijg ik een standaard antwoord: "Telfort vindt het vervelend dat u dit probleem ervaart. Wij raden u aan de onderstaande zaken te controleren en deze waar nodig te rectificeren." En dan allerlei zaken die niet van toepassing zijn opnoemen, als ISRA-punt en aderparen controleren.

Ik trek een kabel uit het oude en die verplaats ik naar het nieuwe modem. De modems zijn hetzelfde merk en model. Dan hoef ik dus niets te controleren. Het nieuwe modem heeft precies dezelfde verbinding met het internet als het oude.

Waarom werkt dat dan niet? :@:?

En een antwoord alhier zou na bijna een week worden gewaardeerd, Stephen.
Badge +18
Nieuwe modem al een harde reset gegeven?
Badge
Dus ik krijg een nieuw(!) modem binnen en om dat te laten werken moet ik het een harde reset geven. Dat is niet echt intuïtief. En stond ook niet in de begeleidende brief/handleiding.
Badge +18
Dat snap ik, daarom doe ik ook de suggestie.
De zyxels zijn meestal refurbished, dan wil een harde reset nog wel eens helpen.
Kleine moeite, niet geschoten altijd mis...........
Badge
Ik ga eens even schieten vanavond.
Badge +18
Je kent de methodes?

Druk met een puntig voorwerp gedurende een seconde of dertig de reset-knop aan de achterzijde van het apparaat in.
Als het LAN-lampje binnen de 30 seconden begint te knipperen zijn de fabrieks-instellingen hersteld. Het apparaat zal vervolgens opnieuw opstarten.

Uitgebreide methode: Indien de voorgaande methode niet helpt, handelt u als volgt:

Verwijder de spanning van het apparaat of (als dat kan met een schakelaar) zet het apparaat uit.
Houdt de reset-knop ingedrukt en zet het apparaat opnieuw aan (of plug de netspannings-stekker opnieuw in het apparaat).
Houdt de reset-knop gedurende 30 seconden ingedrukt. Het apparaat zal nu herstarten.
Laat de reset-knop los en wacht voor ongeveer 10 seconden tot het apparaat klaar is met zichzelf opnieuw op te starten. Het apparaat moet nu terugstaan in de fabrieksinstellingen.
Badge
Je kent de methodes?

Nou, deze was het. Ik heb het apparaat gereset en alles is nu in orde. Bedankt nelly.
Badge +18
Fijn! :D
Graag gedaan
Reputatie 8
Badge +16
Excuses voor de late reactie faralley! Ik zie dat nelly jacoba je van dienst is geweest. Een harde reset wilt nog weleens helpen.

@nelly jacoba,

Bedankt! 😃