beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 modem valt elke 2 dagen een keer uit

• 30 juni 2015
  • 4 reacties
  • 684 keer bekeken

Badge
Ik heb al een heel aantal jaren het Zyxel P-2812HNU-F1 modem van Telfort staan en een tijd geleden een aantal keer en nu sinds kort weer om de 2 dagen, valt het modem uit. Dan zit ik TV te kijken en valt de verbinding weg (het TV-kastje meldt dat die uit en aan moet, maar dit is niet nodig) en alle lampjes op het modem gaan uit en dan reboot het modem. Dus ook tijdelijk geen internet. Na een minuut of 3 "draait" alles weer. Alles gaat vanzelf (ook het doorlopen van de uitzending). Het begint nu vervelend te worden.

Wat kan hier aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door faralley 1 juli 2015, 16:22

Ik ga het proberen. Echter, ongeveer 2 maanden geleden heb ik een nieuw tv-kastje ontvangen en is om de boel te testen een aantal keren aan en uit geweest en ook gereset. Dus weet niet of dat het gaat worden. TBC
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@faralley,

Wat vervelend dat het modem uitvalt. Ik zie dat je nog geen harde reset hebt uitgevoerd. Graag met een tandenstoker of paperclip het resetgaatje op de achterkant van het modem ingedrukt houden totdat het powerlampje begint te branden. Laat je weten of dit heeft geholpen?

Stephen
Badge
Ik ga het proberen. Echter, ongeveer 2 maanden geleden heb ik een nieuw tv-kastje ontvangen en is om de boel te testen een aantal keren aan en uit geweest en ook gereset. Dus weet niet of dat het gaat worden. TBC
Als het modem uitvalt kan je met dit type modem proberen om een "speciale reset" uit te voeren zoals ik het ooit van de klantenservice hoorde. Alle kabels behalve stroom uit het modem -> modem uit met schakelaar -> resetgaatje ingedrukt houden -> modem aan met schakelaar -> reset nog 30 seconden ingedrukt houden.

Sluit daarna even een voor een de kabels weer aan, als het weer uitvalt bij aansluiten van een kabeltje vervang deze.

Als dit niet helpt, bel even met de klantenservice, of misschien dat Stephen dan wat kan doen.
Reputatie 8
Badge +16
@faralley,

Ik wacht je reactie geduldig af.

@Cor,

Bedankt voor de toelichting. :)

Stephen