beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 modem

• 10 oktober 2016
  • 3 reacties
  • 603 keer bekeken

Het wlan/wps lampje en het internet lampje van mijn zyxel P-2812HNU-F1 modem blijven knipperen wanneer mijn laptops , mobiele telefoon en tablet uitstaan.

Alleen wanneer ik de wlan/wps knop ingedrukt hou en wlan/wps daarmee uitzet, knippert het internet lampje niet meer en blijft deze aanstaan. Het wlan/wps lampje staat dan uit. Dit hoort toch niet ? Wanneer ik mijn tablet aanzet om dit te controleren op de interface van de modem, dan zie ik op de tabblad Connection status alleen mijn tablet staan. Waar kan ik elders controleren dat alleen ik gebruik maak van het internet en niemand anders aan het meeliften is?

Ik heb expres de modem vandaag aangelaten en de pc/tablet uitgezet zodat een telfort medewerker naar mijn modem kan kijken voor internetparasieten.
icon

Beste antwoord door Babylonia 10 oktober 2016, 16:27

Een ZyXel P-2812HNU-F1 vind ik altijd al een knipperende kerstboom vergeleken met andere modem/routers.

Er is een handig appje "Fing".
< Fing Android > of < Fing iOS > om te zien wat er allemaal in je netwerk aangesloten zit
(info over IP-adressen, MAC-gegevens van apparaten e.d.).

Daarmee heb ik inderdaad ook eens eerder bij een kennis kunnen ontdekken, dat een buurvrouw die in een ander gedeelte van hetzelfde huis woonde stond mee te liften.
Er kwamen bij die test voor die kennis onbekende apparaten boven tafel die ze zelf niet in gebruik had.
(De internet-aansluiting was expliciet voor die kennis in haar deel van de woning aangebracht, en internet werd officieel niet gedeeld). Heb toen de WiFi netwerkinstellingen, en wachtwoord veranderd. Idem voor de modem/router zelf.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Een ZyXel P-2812HNU-F1 vind ik altijd al een knipperende kerstboom vergeleken met andere modem/routers.

Er is een handig appje "Fing".
< Fing Android > of < Fing iOS > om te zien wat er allemaal in je netwerk aangesloten zit
(info over IP-adressen, MAC-gegevens van apparaten e.d.).

Daarmee heb ik inderdaad ook eens eerder bij een kennis kunnen ontdekken, dat een buurvrouw die in een ander gedeelte van hetzelfde huis woonde stond mee te liften.
Er kwamen bij die test voor die kennis onbekende apparaten boven tafel die ze zelf niet in gebruik had.
(De internet-aansluiting was expliciet voor die kennis in haar deel van de woning aangebracht, en internet werd officieel niet gedeeld). Heb toen de WiFi netwerkinstellingen, en wachtwoord veranderd. Idem voor de modem/router zelf.
Ik ga dat meteen downloaden wanneer ik thuis ben, bedankt!
Reputatie 8
Badge +19
Ter informatie...
Het is normaal dat deze lampjes knipperen omdat er sowiewo data wordt verstuurd, de modem blijft contact houden met internet, ook als jij al je apparaten uitzet.

Reageer