Wanneer de laptop vervolgens even met 'n Cat5 UTP kabeltje met de ZyXel verbonden is de ZyXel (uiteraard) weer beschikbaar en kan de configuratie bekeken worden. Als je in die bekabelde situatie dan even de moeite neemt 'n SpeedTest te doen blijkt de internet-verbinding veelal gewoon operationeel te zijn, waarbij er dan heel acceptabele waarden gegenereerd worden. Hier zou ik nog zo'n 16Mbit p/s moeten kunnen halen en dat heb ik altijd heel acceptabel gevonden.
Het screenshot hierboven is van de eSpeedTest van 'n goed moment in de vorige week (wired) ... acceptabele resultaten toch?
Het screenshot hieronder is van de Ziggo speedtest van vanavond (wireless) ... ping en upload zijn acceptabel ... download echter bij lange na niet. (momenteel heb ik amper bandbreedte om dit te uploaden)
De geleverde modem/router zou adequate WiFi moeten bieden (en heeft dat ook lang gedaan), maar doet dat momenteel allerminst. Inderdaad biedt de ZyXel ook vier poorten voor bedrade verbindingen, maar alsnog 't hele huis met UTP's ontsieren is geen optie. Graag zou ik de ZyXel uitgewisseld zien met 'n 100% goed werkend identiek exemplaar. Zo'n Arcadyan (ExperiaBox) is draadloos (naar verluid) niet zo sterk als 'n ZyXel P-2812HNU-F1, dus dat is duidelijk geen 'one-for-one' uitwisseling. Bespaar me nu asjeblieft de routine van 'controleer 't kabeltje aan je ISRA-punt' want daar ben ik inmiddels al làng aan voorbij ...
Beste antwoord door Michael
@SubwayGnome,
Mooi verhaal! Erg duidelijk.
Wat vreemd dat de SIP-module niet doet wat het moet doen. Ikzelf zou in dat geval ook het oude modem terugplaatsen en een (wellicht beter werkende) wireless router plaatsen. Ik zou dan wel gaan voor een exemplaar die 5 Ghz ondersteunt. :)
Zodra je de WiFi-router geplaatst en geïnstalleerd hebt, wil je mij dan laten weten of en hoe deze functioneert? Daar ben ik erg benieuwd naar namelijk.
Het terug te sturen modem zie ik tegemoet.
Michael
Bekijk reactie
Mooi verhaal! Erg duidelijk.
Wat vreemd dat de SIP-module niet doet wat het moet doen. Ikzelf zou in dat geval ook het oude modem terugplaatsen en een (wellicht beter werkende) wireless router plaatsen. Ik zou dan wel gaan voor een exemplaar die 5 Ghz ondersteunt. :)
Zodra je de WiFi-router geplaatst en geïnstalleerd hebt, wil je mij dan laten weten of en hoe deze functioneert? Daar ben ik erg benieuwd naar namelijk.
Het terug te sturen modem zie ik tegemoet.
Michael