beantwoord

ZyXEL P-2812HNU-F1 heeft problemen met internet en doet vreemd

  • 6 april 2012
  • 30 reacties
  • 11827 keer bekeken

Sinds 2 dagen heb ik het volgende probleem met mijn modem ( ZyXEL P-2812HNU-F1 ). Mijn internet verbinding valt weg.
Op het modem branden alle lampjes ( groen) dsl, internet en telefoon.
De 2 vaste computers krijgen geen toegang tot internet. En alleen met de laptop krijg ik via wifi verbinding hoewel het geen stabielen verbinding is.
Verder alle mobiele apparaten zien wel het netwerk maar kunnen niet inloggen.
Weet iemand misschien waar ik dit probleem kan oplossen of is mijn modem defect?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 september 2017, 17:55

Als je problemen ervaart met je modem zijn er een aantal stappen die je kan doorlopen:

-Controleer de kabels(de DSL-kabel en je internetkabels)
-Zorg ervoor dat de DSL-kabel maximaal 1,5 meter is.
-Reset je modem
-Controleer of het probleem bij één dienst speel(bijvoorbeeld uitsluitend internet of uitsluitend bij TV)
-Gaat het over wifi, volg dan ons wifi-advies

Heeft dit niet gewerkt, vul dan je NAW-gegevens in je profiel in en laat een bericht achter in dit topic met een omschrijving van je probleem. Wij helpen je dan graag verder.
Bekijk reactie

30 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Als je problemen ervaart met je modem zijn er een aantal stappen die je kan doorlopen:

-Controleer de kabels(de DSL-kabel en je internetkabels)
-Zorg ervoor dat de DSL-kabel maximaal 1,5 meter is.
-Reset je modem
-Controleer of het probleem bij één dienst speel(bijvoorbeeld uitsluitend internet of uitsluitend bij TV)
-Gaat het over wifi, volg dan ons wifi-advies

Heeft dit niet gewerkt, vul dan je NAW-gegevens in je profiel in en laat een bericht achter in dit topic met een omschrijving van je probleem. Wij helpen je dan graag verder.
zelfde probleem hebben wij ook.enige oplossing contract opzeggen...............
Badge
ik heb deze net een dag en is afgelopennacht al een keer opnieuw opgestart,is dit probleem nog steeds aan de hand want anders stuur ik het terug.
binnen 14 dagen moest ik dat doen mocht ik het niet tevreden zijn.
vraag me ook af waarom ik deze modem moest nemen met het verhogen van me snelheid van 8 mb naar 30 mb
hallo Alord,

Check ook even onderstaande topic.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/probleem-nieuw-zyxel-p2812-modem-28997/#post302943
Tot nu toe blijft het bij mij goed werken maar het is nog even afwachten de komende dagen.
Mijn modem Zyxel P2812 HNU (L)  vertoont de volgende kuren: op mijn macbook air en Imac is internet uiterst instabiel, Ligt er voortdurend uit en is alleen met het aan en uit zetten weer aan de praat te krijgen. Nu ligt ook mijn telefoon er al een week uit. Lampjes branden beiden, maar zodra ik bel krijg blijft de loijn dood. Mensen die mij bellen krijgen direct een in gesprek toon. Hen  modem al gereset maar niets helpt.
Ik zie dat er meer mensen zijn die er mee kampen, maar heb nog geen adequate oplossing langs zien komen.. 
Dit zelfde probleem heb ik ook! *(P-2812HNU-F1)

Internet valt steeds uit, na resetten van het modem weer internet.

Dit gebeurt 5 to 10 per dag heel vervelend.


Ik heb ook soortgelijke problemen met mijn P2812HNU(L) modem welke ik sinds een paar weken heb. Het probleem doet zich vanaf dag 1 voor.
Ik heb een paar weken geleden een nieuw P2812HNU modem ontvangen. Deze heb ik aangesloten en internetsnelheid was ineens verdubbeld. Tot zover dus erg tevreden. Wel valt regelmatig de internetverbinding via Wifi weg of wordt heel langzaam en ik kan niet altijd een draadloze verbinding maken. Ik heb tevens een oud accesspoint gekoppeld aan de modem en via het accesspoint heb ik altijd een goede internetverbinding en Wifi verbinding. Het internetsignaal komt dus blijkbaar wel goed aan in de Zyxel en wordt dus ook via LAN goed doorgegeven naar het accesspoint.

Is mijn nieuwe modem wel goed of zit er een probleem in? Heeft iemand soortgelijke problemen gehad met dit modem en wat zou eventueel de oplossing kunnen zijn? Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Ik vind dit erg jammer!! gevolgen zijn ernstig , ik moet de skilsoft site op om examen trainingen te gaan doen daar voor ook nog eens 2 dagen vrijgenomen, moet ik toch weer naar een andere lokatie om toch examen te kunne trainen weg 2 dagen verlof en hopend dat ik een rustige plek kan vinden ( hele weekeinde was een drama)
Hier nog een met hetzelfde probleem,
Zinds enkele dagen een firmware update heeft plaatsgevonden op mijn modem( type: P-2812HNU-F1) met fireware: V3.10(TUE.4) Heb ik een instabiele internet verbinding, WiFi verbinding is in een keer minimaal en de status pagina, als ik inlog op de modem,geeft een blauwe venster zonder een view van de status. je hebt wel de knopjes status en networkmap maar er word niet gereageerd als ik op ze klik.
Met de SD gebelt van Telfort eerste keer: een modem reset opverzoek van de agent bij het eerste gesprek. geen uitkomst.
Bij een tweede keer dat ik belde heeft de agent de beveiliging verlaagt, www verbinding is terug maar zeer traag en WiFi is zeer beberkt.Aangesloten zijn Een desktop en twee Laptop's draadloos. WiFI snelheid max: 24 Mbps. ( agent heeft de SSID geweizigd?? door een - achter de naam te zetten, als dat wat zoud moetten uitmaken)
Het enige is de functionaliteit van de modem die faalt
Zelf heb ik de Security level weer hoger gezet naar WPA2-PSK WiFi snelheid word nu max 36Mbps.
Ik werd heel makkelijk verwezen naar dit forum om het zelf uit te zoeken, zeer klant vriendelijk en aan mijn lot overgelaten.
Een roleback van de firmware opdate zit er niet in volgens de agent, en ik moet mijn tijd nu gaan verdoen op de forum om zelf naar een oplossing te zoekken.
DAARVOOR GING ALLES NAAR ZEER TE VREDENHEID GOED
Hoi,
Ik heb sinds ik overgestapt ben op vdsl een P-2812HNU-F1 met firmware V3.10(TUE.4)b1. Deze gaat nogal regelmatig hangen. Webinterface reageerd dan niet meer, telefoon doet niets, vaak internet ook niet. Al een keer een harde reset gedaan maar daarna ging hij nog eens hangen.
Is hier een nieuwere/betere firmware voor?
Groetjes,
Fabian
Nu nog maar 13892/1824 kbps.
Snelheid weer dramatisch omlaag gegaan....pfff
Badge
weet iemand hoe ik de naam en ww van mijn wifi moet veranderen?
Deze vraag had je beter in een nieuw draadje kunnen stellen.

Je kunt via de webinterface van het modem de SSID (=naam van je wifi) wijzigen. Het wachtwoord staat iets lager op dezelfde pagina.

TIP: email jezelf het nieuwe wachtwoord, dan kun je dat vanaf meerdere computer met een simpele copy/paste invullen.

Er zitten nog veel meer beveiligingsmethoden in het modem, zoals registreren van de gebruikers, niet publiekelijk uitzenden van SSID etc. Er is zelfs een mogelijkheid om wel draadloos toegang tot het internet en tegelijkertijd geen toegang tot je lokale netwerk (LAN) te hebben (handig voor bezoekers). Zoek en gij zult vinden.
Telfort zuigt echt he...



De verbinding valt nu steeds vaker weg. Kan niet meer gamen, filmpje kijken op Apple tv enz enz. Afgelopen vrijdag toch maar weer gebeld en er werd gezegd dat het bij hun lag. Was al laat en de medewerker beloofde mij dat ik zaterdag door de 2e lijns terug gebeld zou worden. Nou ik zit nog steeds te wachetn op dat telefoontje. Echt bagger dat Telfort!!!!

Ben blij dat ik een andere Provider krijg....!!!!
weet iemand hoe ik de naam en ww van mijn wifi moet veranderen?
Ik heb een nieuw topic gestart maar ik heb dit probleem dus ook..
Gelukkig niet de enige! Wat kan ik er aan doen?
Bij ons is dit alles ook het geval. Voor veel geld de helpdesk gebeld en nog steeds niet opgelost. Moest maar weer elke keer alles openschroeven en nieuwe kabels en dergelijke kopen. Heb inmiddels mijn abonnement opgezegd.
Reputatie 4
Badge +3
@badeend,

Firmware-upgrade is gestart.

Update 15.08: Firmware-upgrade werkt helaas niet, ik ga u een vervangend modem opsturen.

Henk
De hard reset is zojuist uitgevoerd.
Reputatie 4
Badge +3
@badeend,

Firmware-upgrade is tweemaal niet succesvol afgerond. Wilt u een harde reset op het modem uitvoeren? Dan kan de firmware-upgrade meteen daarna gedaan worden.

Henk
ok, ik wacht uw reactie af.
Reputatie 4
Badge +3
@badeend,

Aan uw IP-adres waarmee u post. :)

Henk
@badeend,

Zodra de upgrade gedaan is, meld ik dit aan u. :)

Henk




Bedankt. Wellicht een domme vraag maar hoe weet u welke modem van mij is?
Reputatie 4
Badge +3
@badeend,

Zodra de upgrade gedaan is, meld ik dit aan u. :)

Henk
@badeend, Dat is erg vervelend. Ik heb allereerst voor uw modem een firmware-upgrade aangevraagd. Ik hoor graag van u of dit voor verbetering heeft gezorgd. Henk


Bedankt voor de snelle reactie Henk. Wanneer vind deze update plaats (oftewel vanaf wanneer zou ik een verandering moeten zien?).



Ik plaats spoedig mijn bevindingen.



Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
@badeend,

Dat is erg vervelend. Ik heb allereerst voor uw modem een firmware-upgrade aangevraagd. Ik hoor graag van u of dit voor verbetering heeft gezorgd.

Henk

Reageer