beantwoord

Zyxel P-2812HNU-F1 harde schijf op usb-aansluiting

• 14 juli 2017
  • 1 reactie
  • 508 keer bekeken

Met de optie Network settings --> home networking --> tab ''file sharing'' kan een harde schijf of usb-stick aangesloten worden op het Zyxel P-2812HNU-F1 modem.

Maar als ik dat doe dan valt de internet verbinding weg, het modem doet steeds een herstart en een pagina opvragen in het modem zelf begint ook heel traag te worden. De weergave van de apparaten in het netwerk op de startpagina ervan laden ook heel traag of onvolledig. Het modem helemaal resetten heeft geen effect.

Als ik de harde schijf uitzet (dus afkoppel) dan komt alles weer terug.

In Windows een netwerk harde schijf maken gaat ook niet. Als ik in verkenner --> netwerk verbinding maken --> \\zelfde IP nummer als startpagina inloggen modem\Naam harde schijf\ -invoeren in het lege vak en stationsletter kiezen doe dan is er een melding dat er geen netwerk gevonden is. Wat niet kan.

Gisteren werkte het opeens wel. Toen ik het vandaag opnieuw probeerde niet meer. Daarvóór werkte het ook niet. Gisteren had ik die harde schijf toevallig FAT32 geformatteerd. Ik dacht dat het daaraan lag. (Modems gebruiken vaak een Linux besturingssysteem. En er is sprake van dat Linux wel met FAT32 werkt en niet met ntfs.)
icon

Beste antwoord door mdwt 14 juli 2017, 23:58

Opeens dacht ik aan een mogelijke oplossing: het ligt aan dat ik gisteren een onbeschreven (geformatteerde) harde schijf gebruikte. Ik heb geen commentaar op waarom of hoezo.

Maar ik probeerde het even met een andere schijf en ik hoefde die niet eens toe te voegen. Toen ik inlogde in het modem stond die er al bij ''filesharing''. Niets was ook traag enz.
Nu net zie ik dat ik hem ook gewoon kan toevoegen in Windows.

Ik weet nog niet of FAT32 of ntfs formateren iets uit zou maken.

Trouwens: waarom ik die harde schijf gisteren op de eerste plaats afkoppelde. Ik gebruik Terracopy voor bestanden kopieren en verplaatsen. Dit laat vanalles zien over de snelheid van kopieren en verplaatsen. De status, het % voltooid viel wel mee. Maar het getal van de snelheid zag er best laag uit. De snelheid kan toch doenlijk zijn, maar het is bekend dat harde schijven op de usb-aansluiting van modems trager gaan. Meer mensen zeggen het.

Ik gebruikte gisteren een usb-aansluiting van de computer om de schijf vol te laten lopen en dan op het modem te gebruiken. Maar kon hem daarna dus niet meer aansluiten op het modem.
Bekijk reactie

1 reactie

Opeens dacht ik aan een mogelijke oplossing: het ligt aan dat ik gisteren een onbeschreven (geformatteerde) harde schijf gebruikte. Ik heb geen commentaar op waarom of hoezo.

Maar ik probeerde het even met een andere schijf en ik hoefde die niet eens toe te voegen. Toen ik inlogde in het modem stond die er al bij ''filesharing''. Niets was ook traag enz.
Nu net zie ik dat ik hem ook gewoon kan toevoegen in Windows.

Ik weet nog niet of FAT32 of ntfs formateren iets uit zou maken.

Trouwens: waarom ik die harde schijf gisteren op de eerste plaats afkoppelde. Ik gebruik Terracopy voor bestanden kopieren en verplaatsen. Dit laat vanalles zien over de snelheid van kopieren en verplaatsen. De status, het % voltooid viel wel mee. Maar het getal van de snelheid zag er best laag uit. De snelheid kan toch doenlijk zijn, maar het is bekend dat harde schijven op de usb-aansluiting van modems trager gaan. Meer mensen zeggen het.

Ik gebruikte gisteren een usb-aansluiting van de computer om de schijf vol te laten lopen en dan op het modem te gebruiken. Maar kon hem daarna dus niet meer aansluiten op het modem.

Reageer