beantwoord

ZYXEL P-2812HNU-F1 geeft geen Connection Status scherm

• 20 december 2015
  • 15 reacties
  • 873 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag,
ik kijk niet zoveel in mijn ZYXEL P-2812HNU-F1 geeft geen Connection Status scherm, maar toen ik vandaag wilde weten hoe mijn nieuwe telefoon verbonden was, zag ik dat het connection status tabblad blanco bleef. Ook kan ik geen andere taal instelling dan Engels . Andere tabbladen lijken goed te werken. Geen idee hoe lang dit al zo is
Er staat de nieuwste versie van firmware via Telfort op. Verder werkt hij ook normaal.
Opnieuw aanzetten van de Zyxel veranderde hier niets aan.

Is dit normaal??

Groeten,
Chris
icon

Beste antwoord door Citrofiel 24 december 2015, 14:43

Beste allemaal,

Iets te kort door de bocht, de oorzaak ligt toch ergens anders!

DEFINITIEF OPGELOST 😃. Het 1 voor 1 terugdraaien van de updates had helaas geen resultaat. Het is dus schijnbaar geen Zyxel en geen windows probleem. Daarom naar een andere kandidaat gezocht die rond dezelfde datum een update heeft gehad, dat was AVG. Het verwijderen van AVG loste het probleem op. Bij herinstallatie was het probleem terug. Bleek dus inderdaad AVG te zijn, zowel de Free als de Pro versie veroorzaken het probleem. Door het uitschakelen van de LinkScanner en/of het Online Shield (Pro versie) verdwijnt het probleem. Schakel de LinkScanner of het Online Shield aan en het "connection status" scherm van de Zyxel werkt niet meer. Uitschakelen en het werkt weer. Weet niet of anderen ook AVG gebruiken of dat er misschien andere virusscanners worden gebruikt die ook dit probleem geven, post het dan even als reactie. De oudere Windows 7 computer had de laatste AVG update nog niet volbracht, de herstart van deze computer bracht mij op het spoor van de virusscanner.

M.v.g. Gerrit
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
En een volledige fabrieks-reset van het modem?
(Met een omgevouwen paperclip in het resetgaatje achterop naast de voeding-ingang).
Reputatie 1
Beste Chris,

Hier vandaag een zelfde probleem. Werkte voorheen OK en ik weet zeker dat ik anderhalve maand geleden dit scherm nog had. Om precies te zijn 11 november 2015 want toen kondigde KPN VVDSL aan en toen heb ik mijn huidge aansluitstatus gecheckt. Vandaag noppes. Ik probeer eerst een reset.

Groet Gerrit
Reputatie 1
Gerrit,
de firmware reset heb ik nog niet gedaan. Ik wilde eerst een backup van mijn huidige settings maken om werk te besparen bij het terugzetten. Dit optie werkt ook niet (of is er door Telfort uit gesloopt). Mijn VOIP Phone settings krijg ik ook niet meer te zien..
Ik wacht nu even tot ik meer tijd heb om de reset uit te voeren.

Hopelijk laat Telfort ook zijn licht schijnen over deze kwestie. Ze hebben ook mogelijk zitten klooien aan mijn verbinding. Ik had mijn abonnement verlengd (zonder verdere wijzigingen) en toen ging er van alles mis....in ieder geval administratief.

Succes,
Chris
Reputatie 1
Chris,

Heb mij NAT instellingen even een screenshot gemaakt en een soft reset ( via de modem interface terug naar fabrieksinstellingen) gedaan. Heeft niet geholpen. Ik vraag me af of de paperclipmethode dan wel helpt maar dat probeer ik nog even. Let wel op je wachtwoord verdwijnt dus admin/1234 gebruiken en nieuw wachtwoord bedenken.
Sinds 2 dagen heb ik hetzelfde probleem. Maar hoewel de router op zich goed werkt en de meeste instellingen ook bereikbaar zijn is er meer aan de hand:
- Connection Status:
- Network map: pagina blijft leeg
- Status: pagina laadt uberhaupt niet
- VoIP:
- Phone: blijft hangen in 'Loading...'
- Maintenance:
- Diagnostic: blijft hangen in 'Loading...'
- Logout:
- Witte balk in schermpje blijft leeg
Een hard reset heb ik nog niet gedaan, maar ik verwacht er ook niets van: het riekt krachtig naar een firmware probleem.
Reputatie 8
Badge +19
Even voor de zekerheid, de juiste manier om de modem te resetten is om de resetbutton in te drukken en deze ca. 30 seconden ingedrukt te houden tot dat alle lampjes uitgaan.
De modem start vanzelf opnieuw op.
Reputatie 1
Beste allemaal,

Reset via de paperclip methode gedaan. Helaas het resultaat blijft uit. Na reset bleef het modem overigens in de opstartprocedure hangen. Moest het modem van de stroom halen en na herstart de bekende procedure, admin/1234 en nieuw wachtwoord bedenken. Firmware is V3.11TUE6.b6, die is volgens mij al een jaar oud dus lijkt mij niet het probleem. Ik gok nog steeds op de ombouw naar VVDSL. Betrapte gisteren een serviceauto van waaruit allemaal kabels de wijkkast in liepen. De website https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft op mijn adres aan dat er 5 januari 2016 +/- een week VVDSL beschikbaar is. Vier week geleden melde de website nog december 2015 +/- een maand. ik Telfort maar eens bellen.

Gerrit
Reputatie 1
Iedereen,

OPGELOST, niet helemaal waar maar de oorzaak is gevonden. Ik heb Telfort gebeld. Ze doken er direct bovenop. Gaf hun toestemming om mij modem te beanderen en wat schetst mijn verbazing. Zij zien het "connection status" scherm wel. Ondertussen een derde browser "Chrome" er tegenaan gegooid en daar bleek dat chrome blijft laden en de pagina niet kan afbeelden, je moet "escape" geven om verder te kunnen. Iets met Windows 7 enterprise en browsers? Jawel. Via mijn iPad (Safari) gaat het prima. Een oude Windows 7 computer opgestart met updates tot 23 november en daar werkt het dus ook prima. Mijn Windows 7 computer heeft 20 updates van 10 december en 1 van 18 december. Deze lijken dus het probleem te zijn. Ga een poging doen ze 1 voor 1 terug te draaien om de update te vinden die het veroorzaakt.

Telfort adviseert te wachten tot dat ofwel Zyxel dit in een firmware update herstelt ofwel er nieuwere Windows 7 updates komen die dit probleem mogelijk verhelpen. Ben benieuwd wat jp19 en krem84 aan OS gebruiken ook W7 of misschien W8.1 of W10?

Overigens een compliment voor de vlotte en behulpzame heren op de servicedesk van Telfort. Er werd direct actie ondernomen en ook de tweede lijn werd snel ingeschakeld.:)

M.v.g. Gerrit
Reputatie 1
Beste allemaal,

Iets te kort door de bocht, de oorzaak ligt toch ergens anders!

DEFINITIEF OPGELOST 😃. Het 1 voor 1 terugdraaien van de updates had helaas geen resultaat. Het is dus schijnbaar geen Zyxel en geen windows probleem. Daarom naar een andere kandidaat gezocht die rond dezelfde datum een update heeft gehad, dat was AVG. Het verwijderen van AVG loste het probleem op. Bij herinstallatie was het probleem terug. Bleek dus inderdaad AVG te zijn, zowel de Free als de Pro versie veroorzaken het probleem. Door het uitschakelen van de LinkScanner en/of het Online Shield (Pro versie) verdwijnt het probleem. Schakel de LinkScanner of het Online Shield aan en het "connection status" scherm van de Zyxel werkt niet meer. Uitschakelen en het werkt weer. Weet niet of anderen ook AVG gebruiken of dat er misschien andere virusscanners worden gebruikt die ook dit probleem geven, post het dan even als reactie. De oudere Windows 7 computer had de laatste AVG update nog niet volbracht, de herstart van deze computer bracht mij op het spoor van de virusscanner.

M.v.g. Gerrit
Reputatie 1
Tip voor AVG configuratie:

Ga naar het AVG console. Klik op Surfen. Klik bij LinkScanner op instellingen. Voer bij uitzonderingen de URL van je Zyxelrouter in, default is dat 192.169.1.254.

Succes
Reputatie 1

Ga naar het AVG console. Klik op Surfen. Klik bij LinkScanner op instellingen. Voer bij uitzonderingen de URL van je Zyxelrouter in, default is dat 192.169.1.254.

Succes

Allemaal bedankt, voor dit speurwerk, vooral Citrofiel. Dit had ik zelf nooit gevonden. Nooit aan de combinatie met AVG gedacht.
Nog een kleine correctie Zyxel URL is (bij mij) 192.168.1.254

Groeten,
JP19 Chris
Zelfde probleem hier met AVG / Win10, en via mijn laptop werkt de router wel gewoon.:)
Alleen doet AVG nu raar (staat uit, maar processen draaien wel!?!?) - maar weet nu tenminste dat AVG de oorzaak ervan is :(

Succes

Allemaal bedankt, voor dit speurwerk, vooral Citrofiel. Dit had ik zelf nooit gevonden. Nooit aan de combinatie met AVG gedacht.
Nog een kleine correctie Zyxel URL is (bij mij) 192.168.1.254

Groeten,
JP19 Chris
Reputatie 8
Met onverwacht vreemd gedrag van web-pagina's, geen connectie e.d. waarbij in eerste instantie de oorzaak van problemen moeilijk is te achterhalen, behoort het tijdelijk even uitschakelen van virusscanner en firewall eigenlijk altijd tot een van de "standaard" controles om uit te voeren om te kijken of het niet daar aan ligt.

Het komt in allerlei situaties zo vaak voor dat met allerlei omwegen om een probleem te onderscheppen, het "uiteindelijk" simpel uitschakelen van firewall en/of virusscanner, het probleem meteen oplost, dat je daar eigenlijk het eerste mee zou moeten beginnen.
Iets om in het achterhoofd te houden bij problemen een volgende keer.

DEFINITIEF OPGELOST 😃.
Het verwijderen van AVG loste het probleem op. Bij herinstallatie was het probleem terug. Bleek dus inderdaad AVG te zijn, zowel de Free als de Pro versie veroorzaken het probleem. Door het uitschakelen van de LinkScanner en/of het Online Shield (Pro versie) verdwijnt het probleem. Schakel de LinkScanner of het Online Shield aan en het "connection status" scherm van de Zyxel werkt niet meer. Uitschakelen en het werkt weer. Weet niet of anderen ook AVG gebruiken of dat er misschien andere virusscanners worden gebruikt die ook dit probleem geven, post het dan even als reactie.

Mooi speurwerk!
Helaas werkt dit niet zo eenvoudig in AVG Free, want daar kent de LinkScanner geen whitelist. Het enige is dan de LinkScanner tijdelijk uit te zetten als je de 'onzichtbare' pagina's wil bezoeken, en LS na gedane zaken weer aan te zetten. Daar valt voorlopig wel mee te leven. Het is me overigens een raadsel wat AVG 'verdacht' vindt aan die pagina's. Vieze plaatjes staan er niet op. 🙂

DEFINITIEF OPGELOST 😃.
Het verwijderen van AVG loste het probleem op. Bij herinstallatie was het probleem terug. Bleek dus inderdaad AVG te zijn, zowel de Free als de Pro versie veroorzaken het probleem. Door het uitschakelen van de LinkScanner en/of het Online Shield (Pro versie) verdwijnt het probleem. Schakel de LinkScanner of het Online Shield aan en het "connection status" scherm van de Zyxel werkt niet meer. Uitschakelen en het werkt weer. Weet niet of anderen ook AVG gebruiken of dat er misschien andere virusscanners worden gebruikt die ook dit probleem geven, post het dan even als reactie.

Mooi speurwerk!
Helaas werkt dit niet zo eenvoudig in AVG Free, want daar kent de LinkScanner geen whitelist. Het enige is dan de LinkScanner tijdelijk uit te zetten als je de 'onzichtbare' pagina's wil bezoeken, en LS na gedane zaken weer aan te zetten. Daar valt voorlopig wel mee te leven. Het is me overigens een raadsel wat AVG 'verdacht' vindt aan die pagina's. Vieze plaatjes staan er niet op. :-)

In AVG Free kan je wel degelijk uitzonderingen toevoegen. In het AVG scherm moet je bij opties geavanceerde instellingen kiezen. Daar moet je dan naar uitzonderingen gaan en uitzondering toevoegen klikken. Dan kan je het type uitzondering selecteren. Je selecteert URL. vervolgens voer je het ip-nummer van je modem in en bevestigen. Werkt bij mij prima. Het connectionscherm is weer zichtbaar.

Reageer