Zyxel P-2812HNU-F1 firmware update niet gekregen

• 22 januari 2012
  • 3 reacties
  • 7200 keer bekeken

Beste allemaal

op mijn Zyxel P-2812HNU-F1 staat de firmware V3.10(TUE.2) nog steeds en ik had begrepen dat er inmiddels een verbeterde versie is uitgebracht. Omdat ik veel problemen met mijn modem heb zou ik graag ook snel een update krijgen. Nu heb ik het modem gereset naar fabrieks instellingen via het reset knopje achterop het modem, en het modem een dag en nacht zo laten staan. Helaas nog steeds geen update. Alleen mijn snelheid van het internet is nu gezakt van 28 naar 26292 kbps. Is het ook mogelijk om de update ergens te downloaden ?

m.v.g kersen

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
De update wordt altijd gepushed vanuit Telfort, deze kan je zelf niet downloaden.
Dat je snelheid iets is gezakt kan veroorzaakt zijn door de reset naar factory-defaults.
Hierdoor kan het DLM (Dynamic Line Management) terugschakelen naar een lagere snelheid omdat DLM dan denkt dat de lijn niet stabiel is.
Dus nooit je modem (onnodig) rebooten.
De DSL-line kan wel opnieuw initialiseren zonder dat daardoor DLM direct ingrijpt.

P.S. de firmwareupdate wordt in batches gepushed dus het kan zijn dat je nog niet 'aan de beurt' bent.
Ik heb ook nog geen update gehad maar wacht dus rustig af en probeer niets te forceren.

[Edit:typo]
Badge +7
Beste allemaal

op mijn Zyxel P-2812HNU-F1 staat de firmware V3.10(TUE.2) nog steeds en ik had begrepen dat er inmiddels een verbeterde versie is uitgebracht. Omdat ik veel problemen met mijn modem heb zou ik graag ook snel een update krijgen. Nu heb ik het modem gereset naar fabrieks instellingen via het reset knopje achterop het modem, en het modem een dag en nacht zo laten staan. Helaas nog steeds geen update. Alleen mijn snelheid van het internet is nu gezakt van 28 naar 26292 kbps. Is het ook mogelijk om de update ergens te downloaden ?

m.v.g kersen

Welke problemen ervaart u exact met het huidige modem in combinatie met de huidige firmware?

Het is niet mogelijk de test-firmware zelf te installeren in het modem. Dit zal altijd s'nachts gebeuren door ons, of er moet anders aangegeven worden. Ik heb development gevraagd de nieuwste firmware te pushen.

Henk
[/quote]

Welke problemen ervaart u exact met het huidige modem in combinatie met de huidige firmware?

Het is niet mogelijk de test-firmware zelf te installeren in het modem. Dit zal altijd s'nachts gebeuren door ons, of er moet anders aangegeven worden. Ik heb development gevraagd de nieuwste firmware te pushen.

Henk[/quote]

Beste henk.

De problemen die ik hier heb sinds de firmware V3.10(TUE.1) is het portfordwarding. Op dit forum wordt vermeld dat er geen problemen meer zouden zijn met de laatste firmware.
Helaas heb ik tot op heden deze firmware nog niet mogn ontvangen.
Misschien dat U mij kunt bevestigen dat de problemen van het portfordwarding nu zijn opgelost.

m.v.g. kersen

Reageer